Gå til innhold

Slette en Facebook-chat samtale permanent?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mulig å slette en gammel facebook samtale helt?

Dersom man sletter samtalen fra sin egen account vil fremdeles samtalen vises hos den andre parten som man snakket med. Det samme gjelder hvis man blokkerer vedkommede. Vedkommede kan fremdeles se samtalen. Det eneste det forandrer er at linken til samtalepartner er borte..

Finnes det noen måte å slette gamle samtaler helt slik at ingen kan se dem igjen?

Facebook blir noe drit når man har hatt det i noen år... -_-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke mulig.

Jeg ser ikke hvordan dette gjør Facebook til noe drit. For å sammenligne situasjonen med noe annet: La oss si du sender et brev (analogt brev, du vet, i posten) til en person vi kaller Lars. Du beholder en kopi av brevet i arkivet ditt. Et par år senere har du og Lars blitt uvenner, og du ønsker å fjerne alle spor etter vennskapet som en gang blomstret. Du fjerner brevet fra arkivet ditt. Er det så rimelig at du kan gå inn i huset til Lars, ta brevet du sendte ham, og ødelegge det?

Ikke skriv ting til andre du kan komme til å angre på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Man tenker ikke særlig over sånne ting når man er 16 år desverre. ;)

Nettopp! Her trengs det holdningskampanjer og opplæring i grunn- og ungdomsskole. Slettmeg.no får mange henvendelser fra folk som vil fjerne profiler og ting de publiserte for mange, mange år siden, men som de nå har mistet tilgangen til.

De siste årene har jeg blitt mer bevisst på hva jeg legger ut, og prøver å slette samtaler på blant annet SMS og Facebook etter litt tid. Det du finner ut om noen ved å se på (les: låne uten tillatelse) telefonen deres kjenner jo nesten ingen grenser, for vi bruker telefonene våre til alt. :)

Lenke til kommentar

Ja man blir jo mer oppmerksom på det med årene. Har tatt en opprydning i profilen min nå og fjernet det meste slik det lar seg gjøre. Nå står bare meldingene tilbake. "/ Det er ikke ting som er riv ruskende ille heldigvis, men kunne fremdeles tenkt meg å fjerne det fra dets eksistens.. Dette er jo digitalt, da MÅ det gå an å fjerne det på en eller annen måte. Jeg nekter å tro noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...