Laila - Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Morgenstund Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Flott og kald morgenstemning! Mulig et kutt, enten oppe eller nede kunne vært noe... Det er vel naturens eget filter som spiller inn her. Da blir det ofte slik. Regner med du har prøvd de vanlige justeringer i etterkant (lys, kontrast, fargejusteringer osv....).... Det var vel kanskje også slik det faktisk var, denne morgenen? Ser mange bruker HDR, uten at jeg kan noe om det.... (det gjør iallfall "magiske" ting med farger osv, enkelte ganger.... Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Flott og kald morgenstemning! Mulig et kutt, enten oppe eller nede kunne vært noe... Det er vel naturens eget filter som spiller inn her. Da blir det ofte slik. Regner med du har prøvd de vanlige justeringer i etterkant (lys, kontrast, fargejusteringer osv....).... Det var vel kanskje også slik det faktisk var, denne morgenen? Ser mange bruker HDR, uten at jeg kan noe om det.... (det gjør iallfall "magiske" ting med farger osv, enkelte ganger.... Tusen takk Smort1 ! Det burde jeg ha sett, - det med kuttet, - stod bare bom fast. Prøvde litt med lys, kontras før jeg la ut - men det tok bort strukturen i vannet- og fjellene blir svarte .Ikke sikker om det bør være struktur i vannet heller, så lurer jo på det også. Og så er det et eller annet jeg ikke klarer å sette fingeren på....Tror ikke det er kvalitet nok i bildet skal jeg være ærlig. Prøver en ny runde med lys osv når det får "hvilt" litt. HDR - er sikkert morsomt - er ikke svømmedyktig i alt det nye ennå. Men forhåpentligvis senere. Legger ut V2 , beskåret, og klonet bort forstyrrende skyer over åskammen Ha en fin kveld Endret 6. desember 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvordan vil du det skal se ut? Har du prøvd med litt forskjellige hvibalanser? Prøvd kutt nede i steden for/i tillegg til opp? HDR kan hjelpe hvis du vil ha farger i åssidene, men jeg vet ikke om det er noe stort poeng. Lenke til kommentar
trondwestby Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Stemningsfullt dette. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Tatt tidlig morgen? Prøv litt høyere iso..se på mine jeg la ut i dag fra samme plass...vel de er ikke helt optimale de heller altså ;) Flott stemning her;) Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Hvordan vil du det skal se ut? Har du prøvd med litt forskjellige hvibalanser? Prøvd kutt nede i steden for/i tillegg til opp? HDR kan hjelpe hvis du vil ha farger i åssidene, men jeg vet ikke om det er noe stort poeng. Takker SE# Prøvd litt av hvert. Du spør hva jeg vil, og det er nok noe av det, vet ikke helt.... Et eller annet jeg ikke får tak i selv heller. "Problemet" er at jeg liker både sterke farger samtidig med at jeg liker de skjøre duse fargene. Og de varme og de kalde.... Liker veldig godt S/H og dro det litt ned i nesten fargeløst... Liker det helt ekte - og så liker jeg det som ikke er ekte.... .Er vel mest ute etter stemning. Ville følge lyset - er vel det jeg vet jeg ville,,,,, Ble nok for mye i et bilde - hjalp med litt beskjæring. Har lært mye av kommentarene her - og at det av og til kan være lurt å prøve beskjæring tidlig - når alt står fast :)Ser at det som du sier kan være lurt å beskjære nede - for å rydde opp litt Stemningsfullt dette. Tusen takk for hyggelig kommentar Trond! Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Tatt tidlig morgen? Prøv litt høyere iso..se på mine jeg la ut i dag fra samme plass...vel de er ikke helt optimale de heller altså ;) Flott stemning her;) Takk Jan Erik Grytidlig spør du meg! Nesa hjemover igjen ved halv ti- ti-tiden Antar du har vært litt senere på dagen, antar det utifra skyggene på bildene dine ? Kjører du forresten veien ned fra Darbu-kroa og ned mot Hakavika, eller kommer du via Vestfossen?Iallefall om du reiser fra Darbu og nedover, bare et lite stykke - litt tidlig - og tåka ligger der - så kan du se, om du er heldig lyset i flere lag. Sola skinner varmt over kanten på Vestfossen-siden- så har du tåka og nye lag med lys på landskapet "Kongsberg" siden av vannet. Men det vet du sikkert mer om enn meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg