Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tenkte å kjøpe meg ny bil...

13 stemmer

1. 1. Hvilken bil ville du valgt? (Alle med 4WD)

• BMW X1
    • Audi Q3
    • Mitsubishi ASX
      0
    • Huydai ix35
    • KIA Sportage
    • VW Tiguan
      0

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg "ny" bil. Med det mener jeg å kjøpe en 1-2 år gammel bruktbil. Alternativene er gitt, hvilken bil ville du gått for, og hvorfor?

Tenkte en max på 450.000kr

Trenger 4WD

OK med plass

Litt sporty oppsett og motor

Helst uatomat, men ikke noe krav

Skinn/Bluetooth/ og div snacks av ekstrautstyr er ikke å forakte.

Biler jeg har sett på/prøvekjørt så langt er:

BMW X1, liker godt 2.0 Xdrive versjonen. Kanskje den artigste å kjøre.

Mitsubishi ASX, litt snau motor, og billig følelse trekker ned.

Huyndai ix35, har ikke prøvd denne

Kia Sportage, litt for lite premium følelse, men eller en knakende god bil, med god garantiordning.

Audi Q3, lite bil for den prisen etter mitt hode.

VW Tiguan, blir kanskje for kjedelig og mailstream. Men det må være en grunn for at "alle" kjøper den.

Om det har noen betydning, bor jeg i Trondheim om noen har inngående kjennskap til om noen forhandlere er bedre enn andre. Og ja, jeg har ikke noen gode erfaringer med Møller her oppe selv om jeg har eid to VW de siste 3 åra. (Eos og Passat)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Audi Q3 TDI med 177 hester og S-tronic kassen. og jeg må si jeg er kjempefordøyd så langt. jeg ser muligens ikke den at du får "lite for pengene".

sett de andre bilene opp med likt utstyr og motor og de koster en del de også.

men kjøremessig er det vel bare BMWen som er der oppe sammen med den. de andre bilene blir vel ikke i samme klasse? for vår del ble det ikke den p.g.a at fruen ikke likte utseende på den, og at jeg synes den ikke tiltaler meg interiørmessig. men kjøremessig derimot....

har du forresten prøve Evoque? det er en veldig bra bil det også om du er ute etter en bil i den pris- og kvalitetsfølelse. men motor/vektforholdet ble for voldsomt i forhold til den pengesummen jeg hadde å legge i bil. (motoren ble for "liten" når jeg hadde kjørt BMW og Audi)

Mazda MX5 er et annet alternativ som jeg på noen måter likte veldig godt. men den falt bort p.g.a fruen mente den ble for uoversiktelig.

edit: så du hadde satt et krav på 450.000 og da faller "min" Audi bort. men den finnes jo med manuell kasse og kjøreegenskapene er jo like gode.

og så er jeg usikker på hvordan Land ROver blir i den prisklassen, men jeg tror den skal finnes til den prisen.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

LandRover kan vel skaffes til den prisen, men da med 2WD. Og det er ikke aktuellt. Q3`n synes jeg selv er pen å se på, og absolutt ikke avskrevet. Som du sier, om man setter opp de andre fullspecked med utstyr, baller det på seg prismessig. 450K er en grei grense, i og med at jeg tenkte å låne på huset pga rentebetingelser etc.

Kjører mye i jobb, så bruker opp biler ganske raskt. Denne gangen, etter å ha ferdes en del på dårlig vedlikeholdte veier etc, tenkte jeg at nå er det på tide med 4WD.

Plassmessig, trenger jeg bare plass til en golfbag, et barn og ei lita bikkje, så trenger ikke mer plass enn de alternativene jeg har listet opp. Dette har jeg sjekket.

Har ikke lyst på stajonsvogn. Da synes jeg selv at disse crossoverne er penere og gir litt mer for pengene.

Btw, ser denne er den billigste Q3`n med den motoren på finn:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37021820

499.000kr

Endret av PanserJohan
Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke vært så j@vli fornuftig, hadde jeg kjøpt Alfa`n asap. Må si BMW`n frister litt.

Tenkte meg en tur på strandveien auto over jul, og prøve BMW X1, 2.0Xdrive en gang til, for å se om førsteinntrykket holder. Må nesten ta barnevogntesten etc. Leste at den har ca samme plass bak som Audi A4 og Mercedes C220. I og med at begge de har skrå bakluker.

Er ikke så bekymret for plassen sånn sett.

Subaru synes jeg ikke er pene biler, men det er en smakssak.

Har ikke helt bestemt meg for BMW, men når jeg ser slike utgaver, kribler det litt i lommeboka:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37966998

BMW X1 x Drive 2,0da 163Hk/Skinn/Panorama/ 2010, 67 000 km, kr 399 950,-

Eller

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38331133

BMW X1 20 DA XDRIVE 163 hk, Skinn, Xenon, Hif 2010, 32 500 km, kr 438 900,-

Lenke til kommentar

en helt ny Q3 med Quattro og tdi får du fra 417 000,- levert Trondheim.

sleng på en teknikkpakke samt en sportspakke så har du en flott bli med et fornuftig utstyrsnivå.

mente selvfølgelig CX-5 og ikke MX5 som er en litt annen bil.

og prøv gjerne Mazdaen før du bestemmer deg, selv om jeg tror du egentlig har landet litt på en Europeisk bil.

Lenke til kommentar

Det er jo flere fra motorpresse og media ellers som har mange godord om Mazda CX-5. I en test i VG ble den kalt "Kongen i klassen" med terningkast 6. Dagens næringsliv har vel sagt at Mazda CX-5 er årets beste bilkjøp... Og den har en veldig fin pris, ikke minst...

Bør iallfall prøvekjøres!

+1 til den!

En splitter ny topp utstyrt CX-5 Sport:

4x4 - 160hk Bensin - 6t automat: 418.500

4x4 - 150hk/380nm Diesel - 6t automat: 437.700

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

vi prøvde Mazdaen før vi bestemte oss. men levert i Nord-Norge med diesel, automat, vinterdekk +alt utstyr skulle selgeren ha 485 000,- pluss at vi måtte vente til tidligst Mars neste år før vi fikk den.

og det ble litt lenge for oss samt at Audi/BMW ikke ble så mange lapper dyrere.

men Mazdaen var/er en god bil det som er litt større en Audien. men nå er det vel ikke plass som er det springende punktet til trådstarteren. og en takboks fikser vel det meste?

Lenke til kommentar

vi prøvde Mazdaen før vi bestemte oss. men levert i Nord-Norge med diesel, automat, vinterdekk +alt utstyr skulle selgeren ha 485 000,- pluss at vi måtte vente til tidligst Mars neste år før vi fikk den.

og det ble litt lenge for oss samt at Audi/BMW ikke ble så mange lapper dyrere.

men Mazdaen var/er en god bil det som er litt større en Audien. men nå er det vel ikke plass som er det springende punktet til trådstarteren. og en takboks fikser vel det meste?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38516930

brukt, med 13k på telleren, import fra tyskland, og i den sexy fargen :D

Lenke til kommentar

Bare en ting som ikke så mange kanskje vet om Mazda CX-5 importert fra utlandet... De mangler en vesentlig del som bilene som selges i Norge har... Nemlig en tilleggsvarmer i varmeapparatet på dieselutgaven... Uten den så blir det ikke mye trivelig å kjøre bilen i kalde Norge... Og siden trådstarter vil ha en sporty motor, bør han prøve dieselutgaven også... 150hk med 380Nm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...