AloBeger Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hei! Har bestemt meg for å anskaffe meg en bassforsterker. Den skal for det meste brukes til øving med band, men kanskje også til små konserter. Vet heller ikke om jeg ønsker meg en combo eller om jeg skal kjøpe en liten stack... For det meste spiller jeg musikk i likhet med Blink-182, Sum 41, Green Day osv, og jeg eier en Fender P-bass med Seymour Duncan Quarter Pound pickuper i. Har titta en del på Ampeg forsterkere, men de store er som regel veldig dyre, men klarte å finne en topp de kalte "B-1RE" som ikke var så dyr. Den har fått mye gode anmeldelser på nett, og det er grunnen til at den ligger øverst på lista akkurat nå. Her kommer en liste over diverse forsterkere jeg har tittet på: Ampeg B-1RE + 410 Ampeg kabinett. Ampeg BA115HP Fender Rumble 350 Fender Rumble 350 Head + 410 Fender kabinett Hadde vært fint om noen kunne gitt meg noen tips! Og det trenger ikke være noe fra lista mi, om noen vet om noe bedre, men der har dere i alle fall ca prisen jeg ønsker å ligge på. Takker! Lenke til kommentar
MX12098764 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 HeyHey! jeg spiller den samme musikken og en veldig fin stack jeg vurdere å skaffe meg selv er Ashdown Mag 300H Topp+Ashdown 410 kabinett, ettersom den ikke koster for mye og skal ha veldig fin lyd http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=6148 Lenke til kommentar
AloBeger Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 HeyHey! jeg spiller den samme musikken og en veldig fin stack jeg vurdere å skaffe meg selv er Ashdown Mag 300H Topp+Ashdown 410 kabinett, ettersom den ikke koster for mye og skal ha veldig fin lyd http://www.sound1.co...Produkt_ID=6148 Titter en del på Ashdown nå, men det eneste jeg er redd for er at det skal låte for "grøtete" liksom. Har nemlig testa en Ashdown bassamp før, og den var veldig mørk og gromsete for min smak... Men i følge de videoene jeg så på Youtube, så virker jo dette som en god amp! Og jeg klarte jo til slutt å få stilt den mer eller mindre som jeg ville (mye treble, mids og lite bass) Lenke til kommentar
grim-beaper Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hvis det er mye treble, mid og lite bass du er ute etter, så kan jeg anbefale Les Claypool sitt oppsett på strenger. Han kjører 2.stk A + 2.stk G stemt i E-A-D-G Testet det for noen år siden på min gamle 4-strenger. Funket fett til punk, og awesome til slap-hand spilling(les:funk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå