E_B84 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Skal bygge en HTPC og kabinettet har innebygget PSU. Spesifikasjon ser dere her: http://photo.hardwarebistro.com/albums/userpics/10001/elementQ_27.jpg Vil en AMD A8-5600K få tilgang på nok strøm? Vet at PSUen har nok watt, men tenkte på om CPUen får nok amper? Link til CPU her: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1390695 Takker for hjelp Lenke til kommentar
Mathebic Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvilke andre deler har du tenkt å ha inn i HTPC'en? CPU'en krever 100W. Og det vil si at det er igjen 120w til restene av delen. Det er også kjekt å ha 50w til gode. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Hvilke andre deler har du tenkt å ha inn i HTPC'en? CPU'en krever 100W. Og det vil si at det er igjen 120w til restene av delen. Det er også kjekt å ha 50w til gode. I tillegg er det følgende: 8gb Kingston HyperX 1866 mhz ram 220gb WD Scorpio 5400rpm disk (mulig jeg bytter ut med SSD på et senere tidspunkt dersom nødvendig Det blir oppsettet i første omgang, siden jeg har planer om å bruke det "integrerte skjermkortet" i prosessoren. På sikt vil det også være mulig jeg setter inn en 5,25" Bluray-leser/dvd-rom. Nå suger vel ikke hovedkortet noe særlig strøm, men for ordens skyld er planen å kjøpe dette: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1448822 Takker for svar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hei, PSUen har 180W på 12V-linja og da skal du ha litt over 6A til overs for hovedkort, vifter og HDDer, min stasjonære med 7 vifter, 2 HDDer, og en pumpe trekker mindre enn det, så jeg tror du er godt sikra. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Nå har jeg aldri vært borti en psu som har klart å yte 100% av påstått watt (til og med toppmodellene på markedet har jo en margin på over 5%). Selv om det kan være nok, vil jeg fortsatt argumentere for en større (overdimensjonert) psu, da en større vil være stillere under samme last og ha mindre sjangs for elektronisk støy/stabilitet, samt være mer framtidsrettet. Bare min mening om det. Er lov å være uenig. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Hei, PSUen har 180W på 12V-linja og da skal du ha litt over 6A til overs for hovedkort, vifter og HDDer, min stasjonære med 7 vifter, 2 HDDer, og en pumpe trekker mindre enn det, så jeg tror du er godt sikra. Takk for svar - flott å ha noe å sammenligne mot Kabinettet i seg selv er vifteløst, så vifter er kun CPU-vifte og den som sitter i PSU'en. Håper bare skjermkort-delen i CPU'en er bra nok, slik at jeg ikke må inn med dedikert grafikkort.. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Takk for svar - flott å ha noe å sammenligne mot Kabinettet i seg selv er vifteløst, så vifter er kun CPU-vifte og den som sitter i PSU'en. Håper bare skjermkort-delen i CPU'en er bra nok, slik at jeg ikke må inn med dedikert grafikkort.. Hva skal du bruke den til? Hvis det bare er visning av video/streaming er det mer en godt nok Lenke til kommentar
ole a Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Her ser du jo GPU delen sammenlignet mot andre integrerte og low end kort. Crysis warhead / Metro 2033 test Starcraft 2 / Skyrim test Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Her ser du jo GPU delen sammenlignet mot andre integrerte og low end kort. Crysis warhead / Metro 2033 test Starcraft 2 / Skyrim test Takk for link - så jo ikke så verst ut at den kan sammenlignes med dedikerte skjermkort som koster opp mot 600 kr - noe som vil si ca 80% av det CPUen koster Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Hva skal du bruke den til? Hvis det bare er visning av video/streaming er det mer en godt nok Den skal bare brukes til surfing, Spotify, Netflix og avspilling BDer jeg har lagret i opptil 1080p i mkv-format Lenke til kommentar
ole a Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Den skal bare brukes til surfing, Spotify, Netflix og avspilling BDer jeg har lagret i opptil 1080p i mkv-format Go for it da klarer du deg fint uten dedikert gpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå