Gå til innhold

Nok strøm til CPU?


E_B84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke andre deler har du tenkt å ha inn i HTPC'en? CPU'en krever 100W. Og det vil si at det er igjen 120w til restene av delen. Det er også kjekt å ha 50w til gode.

I tillegg er det følgende:

8gb Kingston HyperX 1866 mhz ram

220gb WD Scorpio 5400rpm disk (mulig jeg bytter ut med SSD på et senere tidspunkt dersom nødvendig

 

Det blir oppsettet i første omgang, siden jeg har planer om å bruke det "integrerte skjermkortet" i prosessoren.

På sikt vil det også være mulig jeg setter inn en 5,25" Bluray-leser/dvd-rom.

 

Nå suger vel ikke hovedkortet noe særlig strøm, men for ordens skyld er planen å kjøpe dette:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1448822

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri vært borti en psu som har klart å yte 100% av påstått watt (til og med toppmodellene på markedet har jo en margin på over 5%). Selv om det kan være nok, vil jeg fortsatt argumentere for en større (overdimensjonert) psu, da en større vil være stillere under samme last og ha mindre sjangs for elektronisk støy/stabilitet, samt være mer framtidsrettet.

 

Bare min mening om det. Er lov å være uenig. :)

Lenke til kommentar

Hei, PSUen har 180W på 12V-linja og da skal du ha litt over 6A til overs for hovedkort, vifter og HDDer, min stasjonære med 7 vifter, 2 HDDer, og en pumpe trekker mindre enn det, så jeg tror du er godt sikra.

Takk for svar - flott å ha noe å sammenligne mot :)

Kabinettet i seg selv er vifteløst, så vifter er kun CPU-vifte og den som sitter i PSU'en.

 

Håper bare skjermkort-delen i CPU'en er bra nok, slik at jeg ikke må inn med dedikert grafikkort..

Lenke til kommentar

Takk for svar - flott å ha noe å sammenligne mot :)

Kabinettet i seg selv er vifteløst, så vifter er kun CPU-vifte og den som sitter i PSU'en.

 

Håper bare skjermkort-delen i CPU'en er bra nok, slik at jeg ikke må inn med dedikert grafikkort..

Hva skal du bruke den til? Hvis det bare er visning av video/streaming er det mer en godt nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...