Sitronsaft Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Nettavisens artikkel Dagbladets artikkel Kunne ikke finne en tråd for dette, derfor lager jeg en. Saken er altså at en 19 år gammel gutt fra Os, Bergen nå er dømt til 19 års fengsel og 338 tusen kroner i oppreising/erstatning for voldtekt og drap på 98 år gamle Hilda. Skal ikke uttale meg for mye om dette akkurat nå, men for meg virker det som at 19 år er en for høy straff i denne saken. Noen som har synspunkter? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Han fortjener hver eneste dag av de 19 fengsels-årene. Det er vel det eneste synspunket jeg har som egner seg skriftlig. 6 Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Syns han fortjener straffen... Herregud... Å gå på ei 98 år gammal dame? syns 19 år er litt lite for å vere ærlig... Han har synke til det lavaste lave, og fortjener all straff han kan få. Lenke til kommentar
xelp Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Du synes 19 år er for strengt? Det eneste jeg ikke kan forstå med denne saken er hva som gjør at han får 19, og ikke 21.. Hvorfor synes du 19 år er for strengt? Spent på å høre begrunnelsen. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Det eneste jeg ikke kan forstå med denne saken er hva som gjør at han får 19, og ikke 21.. I følge dommen er det på grunn av hans unge alder. Det er ikke funnet noen formildende omstendigheter, hverken evnenivå, rus eller den påståtte blackout. Geir 1 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 I følge dommen er det på grunn av hans unge alder. Det er ikke funnet noen formildende omstendigheter, hverken evnenivå, rus eller den påståtte blackout. Geir Ja, har lest det jeg også. Men personlig syns jeg ikke det skal ha noe å si. Er du 19 år så forstår du at det der er en gal handling. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Fikk han ikke 1 år trekk for alder, 1 år grunnet "begrenset intellektuell kapasitet"? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Otsu Skrevet 6. desember 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. desember 2012 Han har sikkert spilt World of Warcraft han også 12 Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Du mener 19 år er en for streng straff for å bryte seg inn hos en 98 år gammel, forsvarsløs dame, slå henne sønder og sammen, voldta henne og deretter myrde henne? Hva slags straffesystem er det egentlig du ønsker? Endret 6. desember 2012 av Concrux 1 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Han har sikkert spilt World of Warcraft han også Hehe, 1+ for den Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg syns straffen er helt fortjent. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg syntes 19 år er veldig mye. Jeg er klar over hva han har gjort, men 19 år i fengsel for en 19-åring er alt for mye. Alle som har et snev av kunnskap innenfor juss, vet at dette er mye. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Tydeligvis ikke de som kom frem til dommen. Men de har kanskje ikke så mye med juss å gjøre til vanlig. Eller? 2 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg syntes 19 år er veldig mye. Jeg er klar over hva han har gjort, men 19 år i fengsel for en 19-åring er alt for mye. Alle som har et snev av kunnskap innenfor juss, vet at dette er mye. Personen drakk seg full, voldtok og drepte et annet menneske. Syns han slipper billig unna. Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Alle som har et snev av kunnskap innenfor juss, vet at dette er mye. Sier du det? Tydeligvis er verken statsadvokaten eller dommeren enig med deg. 2 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Denne gutten må ha vært fryktelig plaget fra før av, da. Kanskje man skulle forsøkt å finne ut hvorfor han tok dette steget fremfor å demonisere han. Straffen vil han jo sone uansett. 2 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Han har sikkert spilt World of Warcraft han også Han har helt sikkert drukket vann, la oss forby vann, alle mordere og de verste kriminelle gjennom historien har inntatt vann. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Ang. straffen: - Saken er sannsynligvis en av de mest alvorlige straffesakene etter krigen, med en så ung gjerningsmann. Han påpeker at den er særlig brutal fordi den rammer en av de eldste innbyggerne i Os. - Drapet alene ville gitt mellom 16 og 18 år i fengsel, fortsetter Torvund. - Voldtekten alene er utmålt til seks års fengsel. Fengselsstraffen settes noe ned på grunn av ung alder. Umodenhet og at han er tidligere ustraffet bidrar også til fradrag Jeg synes straffen er ok, burde abselutt ikke vært noe mindre, han er gammel nok til å forstå sine handlinger. Endret 6. desember 2012 av MrLG 1 Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Det er jo noe galt med gutten. 19 år bak murene vil gjøre han mer gal, men det er vel slik man gjør det Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Denne gutten må ha vært fryktelig plaget fra før av, da. Kanskje man skulle forsøkt å finne ut hvorfor han tok dette steget fremfor å demonisere han. Straffen vil han jo sone uansett. Ting tyder vel på at han er en av få som virkelig ikke tåler alkohol. Folk flest blir bare fulle, men noen blir helt galne. Derfor tror jeg ikke at han ville havnet i en slik situasjon om han hadde holdt seg unna alkoholen, spesielt så sterk sprit. Jeg kan dessuten nevne at jeg er, mest sannsynlig, blant de som ikke kan drikke uten å gå mer eller mindre amok. Derfor holder jeg meg langt unna alkohol. Reaksjonen jeg fikk på valium da jeg var innlagt på sjukehus i en alder av 6 år og senere da jeg var rundt 12 hos tannlegen var, etter legens vurdering, psykose. Det skjer ikke hos alle, men de som er i risikosonen bør holde seg unna. Jeg vil tro det er tilsvarende for andre rusmiddel som f.eks. hasj: I seg selv ikke så farlig, men for en som ikke tåler det blir det fort eit problem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå