fa2001 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har en VM med Windows 7, på linux host. Når jeg starter den første gang en dag så skrur den seg av etter ca. 30 min. Når jeg starter den igjen, skrur den seg aldri av. Det er ingen melding i event log, og i VM loggen står det at VMen ba om å bli skrudd av. Jeg har prøvd både VMWare og VirtualBox på en Linux host og det samme skjedde. Jeg har skrudd av alle strømsparingsfunksjoner i Windows VMen. Hvordan kan jeg feilsøke det her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Er den avslått, eller bare gått i dvale? Standard strømspareegenskaper er hvilemodus etter 30 minutter på AC... Endret 6. desember 2012 av Slettet+8713 Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Ja, virker sannsynlig at den prøver å gå i dvale, men den klarer det i hvert fall ikke. Jeg har ikke noen innstilling for det i power options. Skal prøve noen flere ting... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Du må klikke på endre planinnstillinger, så finner du det nok... Kontrollpanel\Maskinvare og lyd\Strømalternativer Endret 6. desember 2012 av Slettet+8713 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Høres ut som strømsparing ja. Første jeg slår av etter å ha installert en hvilken som helst Windows versjon på virtuelle pcer. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Takker for svar! Jeg har dessverre ikke noen valg under strømalternativer, bare "Skru av skjermen etter X min" Det er litt rart at det bare skjer første gang jeg skrur på VM'en hver dag. Hvis jeg starter den igjen så går den hele dagen. Kan tenkes at jeg har et virus, men jeg sjekket at det ikke var noe nettverkstrafikk når den skrudde seg av med Wireshark. Uansett, jeg får prøve å legge den over på laptopen og se om den skrur seg av der også. Hvis det ikke går så blir det å installere på nytt, men det er litt kjedelig for jeg har en oppgraderingsversjon. (skulle ha tatt snapshot forrige gang) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Du har satt den til Høy ytelse, og vært inne i avanserte innstillinger og sett at det står aldri på hvilemodus/ventemodus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg viser til mitt forrige innlegg. Du må klikke på den blå teksten som er en link til å endre planinnstillinger. Masse som kan slåes av og på der... Husk nå iallefall å innstalere Wmvare addons... Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Som sagt, har ikke noen innstilling for [dvalemodus/ventemodus] i power options. Dette er under VirtualBox med guest additions installert (og reinstallert, for å være sikker). "Skru av harddisker" er satt til "Aldri" men den vises som 0, kanskje en bug. Oppdatering: Host var i ventemodus i flere timer nå så alt er helt likt som når det har gått en natt, bortsett fra klokka. Den skrudde seg ikke av så det ser ut til å være tidsbasert: 30 min etter første start om dagen. Oppdatering 2: Ser ikke ut til å klikke i dag heller (Lørdag). Da er "1 gang om dagen" feil | klikka i dag (Søndag).. forbanna.... Endret 9. desember 2012 av fa2001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå