greigster Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har en Dell Dimension 8200 m/WinXP Pro installert. har fra før av 100GB hdd og mottok nå min nye 160GB's disk.. -men den viser bare 32GB Noen som har noen tips?.. er inne på Dell nå og sjekker etter noen bios-upgrades..men det bør ikke være noe problem... Thomas Lenke til kommentar
greigster Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har oppgradert BIOS'n uten hell (til Dell - A09) samt kjørt update på windows'n.. partition magic ser bare 32GB.. i hardware profile'n ser den 'Samsung 160'.. T. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 hint: jumper :wink: edit: http://www.samsung.com/Products/HardDiskDr...ersguide_02.htm Du må vel stille den inn på; Slave in upper 32GB (capacity ? 32 GB). Dvs. Bruk to jumpere. Arggg... var voldomt så det skulle klikke her...... Lenke til kommentar
greigster Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 EskimoBob:jeg skal sjekke jumperen, men jeg skulle ikke tro den skulle være feilen (muligens jeg må spise mine ord).. jumperen er vel bare for å si om den skal være master/slave m.m.. (er satt til slave). logger av nå for å sjekke jumperen. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hadde det problemet - i min ELGAMLE cinet pc (ja, de døde folka ) Anyway, det har sikket noe med LBA eller large disk support å gjøre. Det kan godt hende bios'en din (fysisk) ikke støtter store disker hvis den er jævlig gammel. Prøv evt. å enable large disk support eller søk deg frem på noe slik, spør dell support, de bør ha aning på hvorfor du kun får 32gb. Men du har en relativt ny pc, kan det være ide kabelen? (tviler) Prøv harddisken din hos en venn, og se som den popper opp der evt. hvis du har muligheten. Du kan se om det er windows eller bios'en, gå inn på bios'en og sjekk hvor stor hd'en er når den detecter den der (gå inn på "harddisken" på ide kanalen i bios'en). Hvis det står 32gb der er det noe med selve systemet og ikke windows. Hvis det står 160gb der så kan du prøve å bruke fdisk eller disk management i windows xp for å sletta partisjonen og opprette ny (160gb, hvis mulig). Edit: nå som jeg tenker over det kan det også være jumperen, why? Fordi enkelte harddisker har den mest idiotiske jumper settingen slik at de kan LIMITE hd'en til 32gb eller liknende. SineTwo Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 har du formatert i NTFS? eller FAT32 Lenke til kommentar
greigster Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 EskimoBob:jeg skal sjekke jumperen, men jeg skulle ikke tro den skulle være feilen (muligens jeg må spise mine ord).. jumperen er vel bare for å si om den skal være master/slave m.m.. (er satt til slave). logger av nå for å sjekke jumperen. :oops: nam nam..disse ordene var JAMMEN gode..-tror nesten de er så gode at jeg spiser dem litt til mens jeg koser meg med min nye 160GB HARDDISK!!!.. takker og bukker, EskimoBob!! -trodde jeg kunne ri på min erfaring med hdd'er og jumpere.. :oops: men akk nei.. hvordan kunne vel jeg vite at man kunne låse hdd'en til 32gb 8) hehe..-en lekse vel fortjent.. og igjen.takker og bukker -hadde nok ikke sjekka ut jumper'ne på en god stund ennå .. Thomas Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 jeg har fortsatt til gode å se nyere (3 siste åra) harddisker med jumper stilt inn på 32GB max som default, men det høres unektlig ut som om det er en jumper i feil posisjon Lenke til kommentar
greigster Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 jeg har fortsatt til gode å se nyere (3 siste åra) harddisker med jumper stilt inn på 32GB max som default, men det høres unektlig ut som om det er en jumper i feil posisjon Det var min feil..-den var default 'master' evt -cable select-..-men jeg måtte sette den til slave .. og da jeg gjorde det på raskest mulig vis (sjekk tegningen og finn ordet 'slave') -la jeg ikke merke til at det stod (32GB clip pin setting).. :oops: ergo: slave m/32GB clip-setting er :[:]:: mens slave uten 32GB er :::: hehe.. :wink: Om ikke annet fikk jeg oppgradert BIOS'n Thomas Lenke til kommentar
EC Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Feilpostet. Passer bedre under lagringsmidler. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg