Gå til innhold

Doping i dine kretser og idrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns fitenss model er det meste ein bør bli med tanke på fin kropp. Imo da :D

Har sett flere fitnessmodeller med lite imponerende fysikk. Ser ut som de har trent styrke i et halvt år og deffet seg ripped etterpå. Jeg prøver ikke å dra alle under en kam, det er mange av dem med veldig imponerende fysikk også.

Lenke til kommentar

Har en noen venner som driver på med det. Jeg dømmer dem ikke for det, har nevnt at det kanskje ikke er så lurt med tanke på bivirkninger. Det er så vidt jeg vet bare to av de jeg kjenner som har måttet slutte med det pga. bivirkninger. Han ene begynte å få bryst, han andre er jeg ikke sikker på hva det var, men han fikk et voldsomt temperament.

Forsåvidt er det som kanskje er skumlest med dette er at dem man kjøper fra det svarte markedet kan være falske produkter, og jeg har sågar sett flasker som inneholdt fremmedlegemer. Så lenge man er 100% sikker på hva man sprøyter i ræva og hvordan man gjør det så har jeg ikke noe problem med at folk gjør det.

Problemet er at mange overbruker det for å bli ripped på "no-time" og fortsetter med høye doser i ettertid.

Lenke til kommentar

Har ikke lest tråden enda, men jeg bruker. Bare og stille alt dere vil av spørsmål:)

Kvifor gjekk han ned så fort da? Muskler er muskler. Selv om han brukte hormoner for å stimulere vekst, slik at han bygde 20kg muskler, istedenfor 5, så er det jo fortsatt same muskler...?

Kroppen har ikke nok hormoner til og opprettholde musklene når du "går av". Testiklene slutter og produsere testosteron etter du har vært "på" en stund.

Si det, han veide ikke mye men det virket som skulder bredden hans hadde gått ned betydelig. Er en person som boler like sterk som en naturlig trent person? For eks at begge har gått opp 20 kg.

Noen steroider gjør deg kunstig sterk, gjør at du holder mer vann. Sjekk ut dbol og anadrol for mer info.

JA alle som oppnår syke resultater boler.

Noe jeg har lagt merke til er at de som IKKE boler er som regel mye sterkere en de som boler. Nettopp fordi kunnskapen om trening suger, og de får ikke hjelp ifra en styrkeløft/vektløfter klubb. Men så kommer det alltid noen noobs og er så jævla misunnelig, at de slenger en dritt kommentar. Selv om de blir dopingtestet blir de ikke trodd. Selv uten noe som helst bevis.

Du må jobbe akkurat like hardt mens du går på steroider, alt bare skjer fortere. Men du kan jo også få en kunstig styrke økning ved hjelp av noen steroider.

Så du meiner han har brukt, men at dopingtestane ikkje fangar det opp?

Det finnes steroider som går utav kroppen din på få timer, så det er fult mulig og lure selv de smarteste tester. Om du har ett helt legeteam som hjelper deg er det jo også mulig og manipulere alle de andre hormonene i kroppen også, slik at ratioen mellom hormonene blir rett. Og så lenge du har rett ratio mellom hormonene så vil du ikke slå ut, med mindre de har fått mer avanserte tester nå.

Tror ingen nekter på at doping er utbredt. Her var det vel snakk om et mer konkret eksempel, nemlig CYC ( ).

Det som også er interessant er hvis man aksepterer premisset om at det er mye doping i idrett på elitenivået, kan man da konkludere med at alle som er på elitenivået må dope seg; Ellers hadde de ikke vært på nivået? Enten doper alle seg, eller så doper ingen seg? Eller er det bare noen som få som doper seg, og hvordan klarer da de andre å holde følge? Enormt vanskelig/umulig å svare på.

Grunnen til at Lance Armstrong var så utrolig mistenkt var jo at alle fra 2. til 11. plass var blitt tatt for doping. Leste om det på dagbladet for ett par mnd siden.

Kor kommer alt sinne frå, Joakimz? Eg hørte at agresjon er ein av bi-effekter på bol...

Nei, eg boler ikkje. Og eg har ikkje noe mål med å oppnå "syke resultater". Verken å benke 200+ eller vere svær BB heller. Så eg ser ikkje noe vits i å bruke bol.

Viste du btw at bol først blei brukt i powerlifting? Før det fekk store gjennomslag i BB? Såååå kom den til andre sporter for stort? Så dine utsagn "det finst ikkje i løfting" er jo ganske idiotiske. Det er her det startet.

Om vi går bort frå bol og ser kun på vanlige supplementer. Semi-pro syklist/maratoner/fotball spiller vs semi-pro BB. Kven trur du har større stuck?

Eg tipper i snitt, vil BB ha fleire supps enn dei tre andre til samman!

Kva med bol på amatør-nivå? Trur du mange sykklister som gjør det "for moro skyld", boler veldig mye? Ikkje det nei? Kva med fotball spillera i 5-6 divisjon? Ikkje der heller, nei?

Kva med styrkeløftera? Kidz på 16-20 år som har nettopp begynt å trene? DER er det mye!

Se Bigger, stronger, faster du. Som noen andre har anbefalte. Den tar veldig godt for seg emnet. Og b.a. det med styrkeløfting og.

Du blir nødvendigvis ikke mer aggressiv av boler, du får bare forsterket følese dine noe helt enormt. Her er vell helst de androgene steroidene verst(sjekk: trenobolone). Og det første AAS va testosteron, som ble brukt på tyske fallskjermjegere for og få dem mer aggresive. Og trist nok så har jeg sett gutter på 17 som ikke har lært seg alle grunnprinsippene i trening kneppe i seg boler.

Hva er egentlig bivirkningene til anabole steorider?

Jeg så Arnold i Pumping Iron her om dagen, jeg ble jaggu fascinert. Er det dyrt med bol?

http://steroider.net/

Står bieffekter der, selv om det er sterkt overdrevet. Humørsyk, kviser, hår og muskler vokser fortere, økt apetitt og pungen krymper er vell det du egentlig merker.

Med tanke på effekt/pris så slår det ALLE, og da mener jeg ALT av lovlige kostilskudd. Men 400kr for 1gram med testosteron propionat, 1400 for 1.5gram med trenbolone acetat. Går noen lapper i året. Skal prøve og svare litt mer utfyllende når jeg har bedre tid.

Steroider er som fleste andre legemidler, farlig og ufarlig. Man kan ikke si til en person som bruker steroider at han gambler med livet, uten å vite noe om preparatene, mengdene, sykehus historie etc til den enkelte. Når Adressa skriver "Biceps vokser, men det gjør også hjertet" og referer til en studie gjort på profesjonelle kroppsbyggere som bruker mye mer, og mest sannsynlig sterkere preparater enn mannen i gata.

Det som virkelig er dumt er at steroider blir sett på som et lugubert middel som man tar og blir aggressiv og stor av. Dette trekker til seg en uønsket brukermasse som aldri burde brukt dette i det hele tatt. Er man bekymret for enten kortvarige eller langtids bivirkninger kan man i første omgang gjøre alkohol ulovlig. Steroider har svært liten "farlighets" grad om jeg kan kalle det. Steroider har stor feilmargin. Det er større kjangs for at du klarer å drepe deg selv med selve injeksjonen i form av blodpropp enn av preparatene selv. Selv om du tar 10 000 ganger din egen testosteron produksjon på engang, så vil du mest sannsynlig ikke få noen nevneverdige farlige bivirkninger. Det du mest sannsynlig kommer til å oppleve er kosmetiske bivirkninger pga den store mengden aromatisering til østriadoler og konvertering til dihydrotestosteron. Østrogen kan gi opphav til kvinnebryster, JA. Men det forutsetter at man har høye verdier over lengre tid og hvor genetisk utsatt man er for det. Brystvev og prostata vokser ikke over natten, eller nevneverdig på et par uker. Leversvikt får man heller ikke med mindre man tar ekstreme doser over lengre tid eller bruker preparater som er toksiske.(Tenkt på alkohol?).

Det er så mye piss som sies om steroider, og mye er tatt ut av kontekst. Folk er naive og uvitende. Setter man det litt i perspektiv, så skjønner man mye mer

I disse dager er ikke kvinnebryst(heretter kalt gyno) noe proble. Du bruker Arimidex for og blokkere opptaket av østrogen i brystvevet. Er det samme som blir gitt til damer med brystkreft. Du har også nolvadex og clomid for og senke østrogen nivået.

Kva er sjansen for at moderat bruk kan føre til at ein vil auke dosane? Med narkotiske stoff er det ofte sånn at det utviklar seg over tid.

Ein grunn til at dei ikkje vil legalisere er kanskje at dei ikkje stolar på folk. Til dømes at ein person byrjar med anbefalte dosar, men vil ha meir og meir, som gjer at han aukar forbruket.

Kan eit moderat forbruk gje bivirkningar på psyke for enkelte?

Det er lett og bli revet med og ville øke dosene, ja. Derfor er det viktig og ha en venn som holder deg i skinnet :) Har selv noen dager hvor jeg føler ting ikke går fort nok, og bare vil trykke i meg alt jeg finner. Har dog klart og kontrollere meg til nå.

Det kommer igjen an på hvilket stoff du bruker, og personen som bruker det. Om du for eksempel bruker rent testosteron (veldig vanlig førstegang) vil du legge på deg mye vann(hvor mye avhenger av dose). Dette vil da medføre at bruker går ned en del i vekt etter endt kur, etter som kroppen da kvitter seg med vannet. Det kan føre til depresjoner, sinne, generelt problemer med psyke. Man føler at man mister alt man fikk på kur.

Jeg mener derfor at kunnskap er fryktelig viktig her. Er man forberedt på at man vil gå ned i vekt etter kur, og vet hvorfor og hva som skjer, tror jeg man vil unngå den psykiske smellen.

Hvor mye vann avhenger mye av hvilket ester du bruker. Anbefaler alle førstegangsbrukere og bruke propionat. Slepper at det samler seg masse unødvendig vann(og gjør det lett og se hva du gjør) samt det slår fortere inn og går fortere ut. Som gjør du slepper og gå med bi-effekter i to uker viss du reagerer på det.

Det er "alle" som meiner dei er farlige. Faktum at det er ulovlig, selv om ein driver ikkje med noe som helst sport, bør vel ringe ei bjelle? Einaste folk som hevder noe annet er dei som bruker og selger bol

Dei som selger, selvfølgelig sei alt for å få solgt det. Dei som bruker bol, er idioter som prøver å benekte sanheita. "If I dont think about it, it always small chance it never happened". Rosa briller FTW!

Eg skal selvfølgelig ta mine ord tilbake, om eg treffer på ein boler som har peiling på emnet, utenom det dealer forteller han (eller bole-bros på eit forum), og som kan vise til god forskning og gode kilder.

Men eg har fortsatt til gode å treffe på ein slik...

Det er ikke ulovlig og bruke elle oppbevare steroider. Salg og import til salg er ulovlig. Har selv kjøpt i tyrkia og tatt med hjem til eget bruk(cyp og anadrol). Tollerene sa ingenting på det. Og for og ta alt annet du har skrevet, en normal mann produserer ca 70mg testo i uka. Jeg bruker ca 500-650mg i uka. Seriøse "hobbybolere" er oppi 800mg+masse andre stoffer. En seriøs BB er kanskje oppi flere tusen mg i uka.

Endret av jøden
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke stoffer bruker du? Hvilke bivirkninger har du opplevd?

Har brukt en god del testosteron, i og med at det er basen for alt. Det gir meg litt vann, ca 6kg med 600mg i uka. Generelt en god følese i kroppen, økt selvtilitt.

Trenbolone gir jævlig mye volum på kort tid, merker dog at jeg blir veldig veldig følesesladet. Enten er jeg kongen i av verden eller så er jeg verdens taper.

Dbol, tbol og anadrol har jeg prøvd. Anadrol er noe drit, gikk opp 12kg i vann for og så miste det alt for kjapt. Tbol er det nesten ingen effekt av, er vell egentlig bare ett gateway bol. Dbol er konge, midt i mellom tbol og anadrol. Litt vann og styrke økning, merkbart fortere økning i volum.

Ellers så vokser alt hår fortere. Skjegget må bli tatt oftere, fått litt hår på skuldrene(hadde fått det før elle siden uansett). Litt kviser, men her har jeg sluppet billig unna i forhold til andre! :) Flasser litt mer hår enn vanlig, men her har jeg gode gener så er ikke noe problem. Min bestefar er 70år og har akkurat begynt og få måne.

Endret av jøden
Lenke til kommentar

Ikke for å spamme ned hele tråder her. Men er en ting jeg har lurt lenge på.

Hvorfor hater dere steroider så utrolig intenst? Det er bare et stoff som øker evnen til restitusjon.

Interessant at det er inntrykket du får. "Utrolig intenst hat" hørtes voldsomt ut.

Lenke til kommentar

Har noen sagt de hater det? Tror de fleste sa at de ikke bryr seg om noen bruker det, men at det vil være etisk galt å bruke det i konkurranse.

Litt dårlig formulering. Men vet/føler det generelt blir sett ned på, hatet nedenom og under egentlig. F.eks på fitnessbloggen.no og allet helst litt eldre personer.

Interessant at det er inntrykket du får. "Utrolig intenst hat" hørtes voldsomt ut.

Hadde en episode på fitnessbloggen hvor jeg nevnte mitt store idol og kroppsideal. Han har naturlig nok brukt steroider, noe som ikke hefter meg i det hele tatt. Men dette ble sett ned på av andre på forumet, han var bare ett dophue i deres øyne.

Ett annet eksempel er en venn av meg som synes sopp, hasj, amfetamin og extacy er helt ok. Han røyker hasj konstant og må ha noen blås etter trenong. Men steroider er en ting han ser så ufattelig langt ned på. Han er også veldig intr i trening(utdannet PT), og tror han kan bli Zyzz året rundt uten steroider. Er det flere som han har jeg lurt på lenge?

Selv så ser jeg ingenting galt med det, bare man ikke utøver idrett/sport. Det er en type stoff som i små mengder gir lite eller ingen bivirkninger. Jeg samarbeider selvfølgelig med legen min, som synes det er ganske fasinerende. Han hjelper meg og justere ned eller opp(ikke ofte), så jeg ikke får permanente skader.

Viss jeg skal si noe negativt om det, så er vell det verste hvor lett en blir dømt. Ellers har det potiensialet til og ødelegge ett ustabilt kjærlighetsliv. Humøret er like stabilt som en jente midt i puberteten, noen dager vokner jeg og er sjef, andre bare er drit fra jeg åpner øynene. Dette skyldes ikke steroide bruken ene og alene, men er ett resultat av ustabile ting i kjærlighetslivet mitt. Jeg får også ett problem når jeg går av til jul, da jeg mest sannsynlig vil slutte å være forelsket en god stund. Og er veldig spent på og se hvordan det utarter seg. Blir nok utrolig deprimert i minst 4 uker, men det er faktisk verdt det, in the end.

Lenke til kommentar

Jeg får også ett problem når jeg går av til jul, da jeg mest sannsynlig vil slutte å være forelsket en god stund. Og er veldig spent på og se hvordan det utarter seg. Blir nok utrolig deprimert i minst 4 uker, men det er faktisk verdt det, in the end.

Pct er stikkordet. PCT...

Nei, det er ikke nok med bare østrogenhemmere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...