SKAÐI Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 http://www.imdb.com/...59904/tt1151309 Den her må dere se Haha, må si jeg lurer på hva som er i proteinshaken in nå Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Så hadde vi Dæhlie, et unikum uten like. Har hørt han sprang biip-testen opp til lvl 22 så ned igjen, i off-season. Maskin. Har jo et helt ekstremt o2 opptak også, mannen er jo lagt for utholdenhetsidrett. Uansett, steroider er nok mer utbredt i styrkemiljøene også i Norge, selv om det er "tett sammerbeid med anti-doping norge". Og hvertfall i fitness-delen, selv om alle der er clean mean machines Armstong hadde noe av det beste VO2 opptaket gjennom historien:) I rest my case Se på fotball da. Ingen blir tatt for doping der. Trur du virkeleg ingen er på juice der? Eg trur dei er berre meir kreative, klarer å holde kjeft å skjule det mye bedre. DET er oppskrift på vellyka doping. Så kan du gjerne fortelle folk at du e anti-dop, for å fjerne rester av mistanker. Langren? Du har 5mill nordmenn. Det er 5 millioner finner, 10 millioner svensker, 150mill russara, 315mill amerikanara og 35mill canadara. Korleis trur du nordmenn greier å sitte med 80% av alle medaljer? Svensker og finner har jo like gode forhold til å stå på ski og bli god. I Russland og USA er det ENORME summer ein kan tjene på slikt i forhold te Norge. Og der bur det til samman 100 gonger så mange folk!!! Men fortsatt er det Noreg som sitter på 80% medaljer og alle fenomener kommer frå Norge... Er det kor tilrettelagt og forhold som gjør det? Neeei. Penger? Neeei. Gener? Tjaaa.... då ville svensker vert "like gode" og danske med, så neeei. Så kva kan det vere? Dei har secret weapon? Jaaa Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Om det er naivt å tru at gode, norske idrettsutøvarar ikkje dopar seg er det tilsvarande anti-naivt å tru at alle gjer det fordi dei er gode. 3 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Ikke dra sykkel sporten inn i styrkeløft da. Der alt handler om penger, det gjør ikke styrkeløft. Så vidt jeg fikk høre så var det han som hadde ansvaret for dopingprøvene som sviktet. Du TROR alt for mye, du VET ikke. Ikke mistenke noen før du motbeviser noe. Folk som aldri er med i en sport, eller vet hvordan ting fungerer - så er det lett for de og si at det er noe juks der. Fordi de mest sannsynligvis aldri vil klare det samme selv. Eller så kanskje du bruker bol cefey? kanskje det er derfor du går rundt og kaller alle andre det, fordi du ikke klarer og oppnå syke resultater selv, rent? Det blir det samme som og mistenke mange på skolen som mordere det, uten bevis. Det er jo tross alt masse hvis av folk der, og en av de må jo være en morder? kanskje gud? kanskje en boler, han har jo tross alt fått store muskler, og løfter som en jævel? Det har aldri jeg klart, så det må være noe han driver med ja.. han blir også doping prøvet, ofte, men han bruker vel en magisk pille som gjør at han ikke slår ut.. DO YOU EVEN LIFT? Endret 6. desember 2012 av joakimz 3 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Kor kommer alt sinne frå, Joakimz? Eg hørte at agresjon er ein av bi-effekter på bol... Nei, eg boler ikkje. Og eg har ikkje noe mål med å oppnå "syke resultater". Verken å benke 200+ eller vere svær BB heller. Så eg ser ikkje noe vits i å bruke bol. Viste du btw at bol først blei brukt i powerlifting? Før det fekk store gjennomslag i BB? Såååå kom den til andre sporter for stort? Så dine utsagn "det finst ikkje i løfting" er jo ganske idiotiske. Det er her det startet. Om vi går bort frå bol og ser kun på vanlige supplementer. Semi-pro syklist/maratoner/fotball spiller vs semi-pro BB. Kven trur du har større stuck? Eg tipper i snitt, vil BB ha fleire supps enn dei tre andre til samman! Kva med bol på amatør-nivå? Trur du mange sykklister som gjør det "for moro skyld", boler veldig mye? Ikkje det nei? Kva med fotball spillera i 5-6 divisjon? Ikkje der heller, nei? Kva med styrkeløftera? Kidz på 16-20 år som har nettopp begynt å trene? DER er det mye! Se Bigger, stronger, faster du. Som noen andre har anbefalte. Den tar veldig godt for seg emnet. Og b.a. det med styrkeløfting og. Endret 6. desember 2012 av cefey Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Viste du btw at bol først blei brukt i powerlifting? Før det fekk store gjennomslag i BB? Såååå kom den til andre sporter for stort? Så dine utsagn "det finst ikkje i løfting" er jo ganske idiotiske. Det er her det startet. Eg har ikkje fått med meg den kommentaren. Se Bigger, stronger, faster du. Som noen andre har anbefalte. Den tar veldig godt for seg emnet. Og b.a. det med styrkeløfting og. Sikkert mykje riktig i filmen, men det er no ein gong ein film produsert i Amerika. På same måte som Fahrenheit 9/11 må ein sjå det heile frå eit kritisk synspunkt. Samtidig er det forskjell på Big Badass America og Norge. 3 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Nja... kvifor skal det vere forskjell på USA og Noreg da? I Noreg er jo det meir "fyfy", så folk nekter for å ha bruke noe som helst. Men det betyr ikkje at dei ikkje bruker det? Han fyren opp i Tromsø, som det var skrevet om? Liksom så "anti-dop" og kjemper imot det og selv kunne aldri tenkt seg å prøve det. Mens han skal vere på juice selv, om vi skal tru det som blir skrevet her. For å si det slik, 90% som driver med vektløfting (og gjør det veldig bra), har ekstremt gode gener for det, ikkje sant? Så plutselig har du ein fyr, som løfter dobbelt så mye... det bør ringe ei bjelle.... Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Armstong hadde noe av det beste VO2 opptaket gjennom historien:) I rest my case Langren? Du har 5mill nordmenn. Det er 5 millioner finner, 10 millioner svensker, 150mill russara, 315mill amerikanara og 35mill canadara. Korleis trur du nordmenn greier å sitte med 80% av alle medaljer? Svensker og finner har jo like gode forhold til å stå på ski og bli god. I Russland og USA er det ENORME summer ein kan tjene på slikt i forhold te Norge. Og der bur det til samman 100 gonger så mange folk!!! Men fortsatt er det Noreg som sitter på 80% medaljer og alle fenomener kommer frå Norge... Er det kor tilrettelagt og forhold som gjør det? Neeei. Penger? Neeei. Gener? Tjaaa.... då ville svensker vert "like gode" og danske med, så neeei. Så kva kan det vere? Dei har secret weapon? Jaaa Den må du lenger ut på landet med, hva med å sitere kilder før du kommer med sånt? KILDE: http://www.topendspo...ords/vo2max.htm Hadde lavere hvilepuls en Armstrong hadde han åg. Du drar opp land som Canada og USA. Hvem FAEN bryr seg om cross country skiing i de landa der? Alle med snev av talent i vintersport driver med ishockey osv. Ingen raver rundt på bortoverski med kondomdress der. Er det virkelig enorme summer å tjene for USA og Russland i ski? Det visste jeg ikke, hvor kommer de inntektene fra? Tv? Er det big biz med ski på tv der? Alex Harvey f.eks som fikk 4. plass i OL bla og har flere individuelle medaljer i ski er det vel få/ingen som vet hvem er i Canada engang. Hvorfor? Fordi ingen bryr seg. Akkurat som ingen i Norge bryr seg når en nordmann gjør det ok i lommetennis eller whatevs. Og really? Trekke inn dansker i en debatt som handler om vinteridrett? Please. Nei, kall meg gjerne naiv - men jeg tror ikke at Dæhlie og co dopa seg akkurat som jeg ikke tror at kvinnelandslaget til Norge dopet seg når de vant OL i 2000 i fotball. Jeg tror de vant og var overlegne pga. lav interesse fra andre land. Ski er jo nesten religion for mange her til lands. 2 Lenke til kommentar
magb Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Sjakk carlsen er vel dopa han også da? Kan umulig være så ung og verdens beste, og i tilegg komme fra Norge hvor veldig veldig få spiller sjakk! Norge har sikkert ikke 1% av verdens aktive sjakk spillere engang! Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Den må du lenger ut på landet med, hva med å sitere kilder før du kommer med sånt? KILDE: http://www.topendspo...ords/vo2max.htm Hadde lavere hvilepuls en Armstrong hadde han åg. Du drar opp land som Canada og USA. Hvem FAEN bryr seg om cross country skiing i de landa der? Alle med snev av talent i vintersport driver med ishockey osv. Ingen raver rundt på bortoverski med kondomdress der. Er det virkelig enorme summer å tjene for USA og Russland i ski? Det visste jeg ikke, hvor kommer de inntektene fra? Tv? Er det big biz med ski på tv der? Alex Harvey f.eks som fikk 4. plass i OL bla og har flere individuelle medaljer i ski er det vel få/ingen som vet hvem er i Canada engang. Hvorfor? Fordi ingen bryr seg. Akkurat som ingen i Norge bryr seg når en nordmann gjør det ok i lommetennis eller whatevs. Og really? Trekke inn dansker i en debatt som handler om vinteridrett? Please. Nei, kall meg gjerne naiv - men jeg tror ikke at Dæhlie og co dopa seg akkurat som jeg ikke tror at kvinnelandslaget til Norge dopet seg når de vant OL i 2000 i fotball. Jeg tror de vant og var overlegne pga. lav interesse fra andre land. Ski er jo nesten religion for mange her til lands. Vel, du ser jo at Armstong er ganske høgt oppe ja. Og han dopa seg som berre det. Som det viste seg i etter tid. Alt etter kva slags dop ein bruker, så kan det b.a. øke VO2 opptaket, det går ikkje kun på muskelvekst. Sport er penger. I heile verden. Bortsett frå Noreg. Spillera på u-laget til Dynamo Kiev tjener mye, mye meir enn elitserien spillera i Norge. Om noen vinner u-VM i noe ala judo frå Russland, så har dei råa til leiligheit i Moskva og ein lambo på kjøpe. Selv om ingen kjenner dei. Det er same i USA. Det ER store penger i sport. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg håper du tok det som humor :-) Klart! Min kommentar var også ment humoristisk. Armstong hadde noe av det beste VO2 opptaket gjennom historien:) I rest my case Se på fotball da. Ingen blir tatt for doping der. Trur du virkeleg ingen er på juice der? Eg trur dei er berre meir kreative, klarer å holde kjeft å skjule det mye bedre. DET er oppskrift på vellyka doping. Så kan du gjerne fortelle folk at du e anti-dop, for å fjerne rester av mistanker. Det er mange som blir tatt for doping i fotball, faktisk. Ble litt overrasket over antallet selv. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_doping_cases_in_sport Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Viste du btw at bol først blei brukt i powerlifting? Før det fekk store gjennomslag i BB? Såååå kom den til andre sporter for stort? Så dine utsagn "det finst ikkje i løfting" er jo ganske idiotiske. Det er her det startet. Kva med bol på amatør-nivå? Trur du mange sykklister som gjør det "for moro skyld", boler veldig mye? Ikkje det nei? Kva med fotball spillera i 5-6 divisjon? Ikkje der heller, nei? Kva med styrkeløftera? Kidz på 16-20 år som har nettopp begynt å trene? DER er det mye! Dette er feil. Det antas at den første bruken av anabole steroider (i sport, riktig nok) var av russiske vektløftere i 1954. Jeg tror også det er en del på amatørnivå. Da mest av kidz som vil bli store og være ripped samtidig, men også noe innenfor sport. Jeg vet ikke om jeg vil gå så langt som å si at "de fleste som driver med styrkeløft/vektløfting på hvilket som helst nivå bruker steroider", men jeg skal innrømme at folk blir tatt for det i ny og ne. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Nei, vi finner vel aldri ut av sanheit, vil eg tru. Du ser jo korleis Amerikanara dekker til doping tester. Korleis det blir gjort i TDF? Og det er jo ikkje eingongs tilfelle. Det har pågått i fleire tiår! Om noen sa for 5 år siden det, alle ville bare le av det. Idag er det virkelegheit. I vektløfting er det jo nesten enda enklare å dope seg. Eg kan jo berre ta CYC som eksempel (teoretisk sett, uten å påstå noe!!!). Om han var på bol frå 12 til 20. 8 år. Det er lenge! Var clean dei siste 2 år og begynte å konkurere no. Han tester clean. Han er "fenomen"... men er han virkeleg det, om han var på bol frå 12 til 20? Og det er nesten umulig å bevise noe som helst no. Litt same som Arnold. Han var på bol siden han var veldig ung. Om han hadde ikkje innrømt det - ingen ville funnet ut av det. Han var jo også kalt for fenomen i sin tid. Og det var "utenkelig" at han dreiv med bol. Dessverre, men historien viser at dei som er "fenomet", som oftast har juksa... Det finst untak også... men kanskje dei var berre flinkare til å skjule det? 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Morsome er at en norsk 18åring har verdens høyeste registerte V02max, og allerede som 17åring slo han Bjørn Dæhlie 96.0 med 96.5, nå er han oppe i 97.5, men nå er han snart alderen hvor han vil få "minst" mulig framgang, da statistisk sett når man ser på toppidrettutøvere etter fylte 18-20 år(om jeg husker riktig) så vil en markant framgang bli mistenkelig gjort med doping da det er unaturlig, og dette var relativt nytt for meg når vi ble forelest om det. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Haters gonna hate Lenke til kommentar
xelp Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Haters gonna hate Tror ingen i tråden her prøver å "hate", men skjønner hva du mener.. Har hørt mange si at de "hater bol og de som bruker det". Personlig plager det ikke meg at andre bruker det, så lenge det ikke går utover andre. Men du da Tommsern, har du brukt eller vurdert å bruke? Er selvfølgelig ikke min sak, så helt greit om du ikke vil svare på det. Bare tenkte siden du skrev haters gonna hate. Endret 6. desember 2012 av Rotaderp Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Selv om hatet som oftest er irrasjonelt, så kan jeg forstå det. Når folk boler, blir stor og sterk, og får skryt, ja da blir det mindre 'creds' til de som står på og får muskler på den naturlige måten. I alle fall fra folkemassen. De som kan noe om trening skjønner hvor mye som må til for å bygge. Blir litt som fotografer/photoshoppere som misliker instagram og andre enkle løsninger på å få "bra" bilder og gjør at de som legger mye innsats bak det ikke får like mye oppmerksomhet. Men er man litt mer sikker på seg og mindre irritert, så klarer man å se bort fra det, og heller bruke det som motivasjon til å bli bedre og ta den oppmerksomheten og credsen man fortjener. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Tror ingen i tråden her prøver å "hate", men skjønner hva du mener.. Har hørt mange si at de "hater bol og de som bruker det". Personlig plager det ikke meg at andre bruker det, så lenge det ikke går utover andre. Men du da Tommsern, har du brukt eller vurdert å bruke? Er selvfølgelig ikke min sak, så helt greit om du ikke vil svare på det. Bare tenkte siden du skrev haters gonna hate. Hehe, skrev haters gonna hate fordi det virker som mange er misunnelige på folk som bruker det, men ikke tørr/vil gjøre det selv, så da blir det sutring. Og nei, jeg selv holder meg langt unna det, er ikke imot det, men vil heller greie å få gains fra riktig kosthold og trening Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Styrkeløft HAR vært plaget med det før. Men det har forbedret seg MYE. Men de stygge ryktene henger etter uansett. Fordi fleste lever i fortiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå