Zeph Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Han løfter 300, uten å innrømt å ha brukt bol, ja? Det er vel noe annet. Så du meiner han har brukt, men at dopingtestane ikkje fangar det opp? 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 JA alle som oppnår syke resultater boler. Noe jeg har lagt merke til er at de som IKKE boler er som regel mye sterkere en de som boler. Nettopp fordi kunnskapen om trening suger, og de får ikke hjelp ifra en styrkeløft/vektløfter klubb. Men så kommer det alltid noen noobs og er så jævla misunnelig, at de slenger en dritt kommentar. Selv om de blir dopingtestet blir de ikke trodd. Selv uten noe som helst bevis. Vel, Armstong er bra bevis på "dopingtesting". Kor mange gonger vant han TDF? Så blir det bevist at han brukte dop kun no, fleire år seinare etter sist vinn? 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Så du meiner han har brukt, men at dopingtestane ikkje fangar det opp? Eg TRUR det, ja. Har ikkje noe bevis, så eg kan ikkje påstå noe som helst. Men som eg sa tidligare, eg trur at dei fleste som oppnår det. Spesielt i ein alder av 20-22, der "resten av verden" oppnår slikt nærmare 30 år, er på dop. Meir kreativt, mye flinkare til å skjule det, men dop er dop... Lenke til kommentar
War Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Siden han er med på forskning om muskelmasse osv, så lurer han dere kaller KIK isåfall en haug med mennesker som bruker stipendene sine på han 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Cefey har et poeng her, bare dere som ikke VIL innse det. For ikke lenge siden ble finlenderne sløyd av dopingjegerne samtidig som Norge tok 80 prosent av alle medaljene. Er dere virkelig så blåøyde at dere tror at en enkelt sportsgren er mer eller mindre "ren"? Endret 5. desember 2012 av r2d290 waits for Obi-Wan Unødvendig navnslenging fjernet. 2 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) For øvrig, hvordan i all verden sier man CYC? Misliker virkelig den forkortelsen. Det blir jo enten "kyk", eller "sys". Den første høres bare dust ut, og den andre er rimelig nært Zyzz ... These are my worries. C i begynnelsen av ordet vil jo ikke uttales likt som c'en i slutten, ref f.eks cycle Men det er jo helt sant at det bare skal skrives Carl Yngvar er ikke vanskelig å si := Endret 5. desember 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Cefey har et poeng her, bare dere som ikke VIL innse det. For ikke lenge siden ble finlenderne sløyd av dopingjegerne samtidig som Norge tok 80 prosent av alle medaljene. Er dere virkelig så blåøyde at dere tror at en enkelt sportsgren er mer eller mindre "ren"? Tror du virkelig at nordmenn må dope seg for å vinne i langrenn, en sport ingen andre bryr seg om? Endret 5. desember 2012 av r2d290 waits for Obi-Wan Redigert sitat 2 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) C i begynnelsen av ordet vil jo ikke uttales likt som c'en i slutten, ref f.eks cycle Men det er jo helt sant at det bare skal skrives Carl Yngvar er ikke vanskelig å si := Så da blir "syk" et alternativ. Den var ikke dum! Joda, selvfølgelig er dei det. Det er alle andre som doper seg. Amerikanara, russara, kinesera. Men det skjer aldri i Noreg, nei da. Please, slutt å vere naiv Nåja, har aldri sagt at jeg er av den oppfatningen. I andre idretter (skisport, sykling, osv) har jeg ingen grunn til å uttale meg for eller imot. Men akkurat i norsk styrkeløft (per dags dato) tror jeg ikke det er mye doping. Ikke norsk vektløfting heller, men der har vi heller ingen i verdenseliten (endring: Ruth Kasirye, kanskje). Det er derimot ikke et bevis for noenting. Enkelte mennesker er bare ekstremt mye mer anlagt enn andre mennesker når det kommer til idrett. Det er visst vanskelig å forstå. Eksempelvis: http://www.youtube.com/watch?v=P3e1QUtBXDE Og, ja. Jeg vet han har blitt tatt for doping i etterkant. Endret 5. desember 2012 av wingeer Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Vet ikke hvordan man blir mer naiv av å være over 25, men er du virkelig så korttenkt at du tror nordmenn må dope seg for å vinne i langrenn, en sport ingen andre bryr seg om? Man blir MINDRE naiv ettersom man blir eldre... Doping forekommer så EKSTREMT mye oftere enn dere tror. Jeg fikk meg an ahaopplevelse for litt siden, og var før det veldig antidoping. Etter det er jeg mer pro doping, dog utenfor organisert sport. Det er uvesentlig hva anledningen var men man lærer ettersom man eldes... Men tenk på det, finlenderne ble tatt men tok ikke mer medaljer enn nordmennene. Det er naivt å ikke tro at nordmenne da juica. Det har INGENTING å si hvor populær sporten er. Se til cycling (ordspill? nææææ?) hvor populariteteten er større f.eks.... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Men tenk på det, finlenderne ble tatt men tok ikke mer medaljer enn nordmennene. Det er naivt å ikke tro at nordmenne da juica. Det har INGENTING å si hvor populær sporten er. Se til cycling (ordspill? nææææ?) hvor populariteteten er større f.eks.... Akkurat når det gjelder langrenn står sikkert nordmenn for 70% av verdens timer på ski (et tall fullstendig dratt ut av ræva, men du skjønner poenget), i tillegg til et budsjett som blåser alle andre ut av vannet når det gjelder støtteapparat, smøring etc, så jeg syns ikke det er rart i det hele tatt at de har et rimelig forsprang hvis man snakker rent vs rent (kanskje til og med så stort at de fortsatt gjør det bedre som nasjon når de andre gutta doper seg? ) Uansett kan du selvfølgelig tror hva du vil, men rope rundt at folk er naive etc. når ikke en dritt er bevist på x antall år med dopingtester kan du dra til konspirasjonsteoretikerne i politikkdelen av forumet med, og samtidig diskutere hvilken type aluminiumsfolie som gjør seg best som hattemateriale. 6 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Man blir MINDRE naiv ettersom man blir eldre... Doping forekommer så EKSTREMT mye oftere enn dere tror. Jeg fikk meg an ahaopplevelse for litt siden, og var før det veldig antidoping. Etter det er jeg mer pro doping, dog utenfor organisert sport. Det er uvesentlig hva anledningen var men man lærer ettersom man eldes... Men tenk på det, finlenderne ble tatt men tok ikke mer medaljer enn nordmennene. Det er naivt å ikke tro at nordmenne da juica. Det har INGENTING å si hvor populær sporten er. Se til cycling (ordspill? nææææ?) hvor populariteteten er større f.eks.... Seeeelvfølgelig har det noe å si hvor populær sporten er ... Jo mer populær sporten er, jo flere folk følger med, jo flere folk som følger med, jo flere muligheter for sponsing. Uttøvere er ofte veldig avhengige av sponsing. De vil miste sponsoravtaler dersom de ikke presterer godt nok => prestasjonskrav. Uttøvere som holder på på det nivået har ofte ikke annet å falle tilbake til dersom ting skulle gå skeiss => enda mer press. Hvis da resultatene begynner å bli dårlig blir man fort desperat og vil gjøre det meste for å kunne yte like mye som før. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 http://www.imdb.com/media/rm3329659904/tt1151309 Den her må dere se Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Akkurat når det gjelder langrenn står sikkert nordmenn for 70% av verdens timer på ski (et tall fullstendig dratt ut av ræva, men du skjønner poenget), i tillegg til et budsjett som blåser alle andre ut av vannet når det gjelder støtteapparat, smøring etc, så jeg syns ikke det er rart i det hele tatt at de har et rimelig forsprang hvis man snakker rent vs rent (kanskje til og med så stort at de fortsatt gjør det bedre som nasjon når de andre gutta doper seg? ) Uansett kan du selvfølgelig tror hva du vil, men rope rundt at folk er naive etc. når ikke en dritt er bevist på x antall år med dopingtester kan du dra til konspirasjonsteoretikerne i politikkdelen av forumet med, og samtidig diskutere hvilken type aluminiumsfolie som gjør seg best som hattemateriale. Hehe, sistedelen var bra skrevet Jeg mener bare det at man er DUM hvis man tror at folk i alle sporter IKKE juicer. Når en så liten sport som langrenn er fullt opp av greiene er det mer enn rimelig å anta at andre mer populære sporter er det og... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Tror ingen nekter på at doping er utbredt. Her var det vel snakk om et mer konkret eksempel, nemlig CYC ( ). Det som også er interessant er hvis man aksepterer premisset om at det er mye doping i idrett på elitenivået, kan man da konkludere med at alle som er på elitenivået må dope seg; Ellers hadde de ikke vært på nivået? Enten doper alle seg, eller så doper ingen seg? Eller er det bare noen som få som doper seg, og hvordan klarer da de andre å holde følge? Enormt vanskelig/umulig å svare på. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Hehe, sistedelen var bra skrevet Jeg mener bare det at man er DUM hvis man tror at folk i alle sporter IKKE juicer. Når en så liten sport som langrenn er fullt opp av greiene er det mer enn rimelig å anta at andre mer populære sporter er det og... Ingen tvil om at det er mye snusk. Og jo større sport, jo større sannsynlighet for at det er mye dop i bildet i toppen. Kanskje det er derfor Norge gjør det så dårlig i alle store internasjonale sporter? Endret 6. desember 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Så hadde vi Dæhlie, et unikum uten like. Har hørt han sprang biip-testen opp til lvl 22 så ned igjen, i off-season. Maskin. Har jo et helt ekstremt o2 opptak også, mannen er jo lagt for utholdenhetsidrett. Uansett, steroider er nok mer utbredt i styrkemiljøene også i Norge, selv om det er "tett sammerbeid med anti-doping norge". Og hvertfall i fitness-delen, selv om alle der er clean mean machines Endret 6. desember 2012 av AnewZ Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) http://www.dagbladet.../06/531687.html Sånn er det i alle land. Hvorfor tenker dere fitness når noen nevner bol? Dere burde tenke klassekamerater... Det er like rart som at dere tenker dame på 94 år om jeg sier bankraner. Det han kanskje skjedd en gang ja, men det er ikke normen. Endret 6. desember 2012 av War Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Relevant: http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/dopingkontroll/dommer-oversikt/ http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/dopingkontroll/antall-prover/ Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Takk. Dette var fasit. Jeg håper du tok det som humor :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå