Gå til innhold

Doping i dine kretser og idrett

Anbefalte innlegg

Kvifor gjekk han ned så fort da? Muskler er muskler. Selv om han brukte hormoner for å stimulere vekst, slik at han bygde 20kg muskler, istedenfor 5, så er det jo fortsatt same muskler...?

Grunnen til at han gikk ned fort er jo at etter endt steroidekur så er HPTA-funksjonen din kraftig nedsatt, altså du produserer veldig lite testosteron. Og det er jo vanskeligere å holde på muskelmasse med lav testosteronproduksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, eg vil påstå det:) Selvfølgelig om dei trener same regime (meir eller mindre). Men han som bola, vil få raskare framgong.

Og skal du greie å benke 250-300kg, så må du bole, det greier ikkje du kun med trening (kanskje med noen få untakk i verden?)

Neida, det hjelper på om man bare trener og er BÆLFEIT virker det som :p

Jeg kjenner flere som ikke bolder som er på god vei å klare 250kg i benk.

De er gode å runde ja.... :mrgreen:

Lenke til kommentar

Ja, eg vil påstå det:) Selvfølgelig om dei trener same regime (meir eller mindre). Men han som bola, vil få raskare framgong.

Og skal du greie å benke 250-300kg, så må du bole, det greier ikkje du kun med trening (kanskje med noen få untakk i verden?)

Tenker du kun på rekreasjonsløftarar no? Kva med alle styrkeløftarar som tar over 250 i benk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her har vi en som løfter over 300kg uten bol. Mange andre styrkeløftere gjør også det. http://tv.nrk.no/serie/min-idrett

Se på kong Carl. Det finnes også mange syke vektløftere som løfter over 200 kg over hode også - rent.

Møtte forresten Carl på trening i dag. :) Følte meg litt svak der jeg sto.

Endret av Jarmo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes noen som har klart 250 i benk uten bol og utstyr. Felles for disse er ekstremt bra gener, høy kroppsvekt og riktig trening over tid. 300 er jeg usikker på. Men det bør ikke utelukkes helt.

Carl Yngvar Christensen kan kanskje klare det en vakker dag, selv om benk er hans svakeste øvelse. Ville ikke blitt overrasket om han tar 250 raw nå, og han er fortsatt bare 22 år gammel.

[edit] @joakimz: CYC har over 300 med benkskjorte, ikke raw. Tipper rundt 250 raw basert på det jeg har sett av treningsvideoer.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Det finnes noen som har klart 250 i benk uten bol og utstyr. Felles for disse er ekstremt bra gener, høy kroppsvekt og riktig trening over tid. 300 er jeg usikker på. Men det bør ikke utelukkes helt.

Dette. Mange av styrkeløfterne løfter med skjorte, det blir ikke helt sammenlignbart.

For øvrig, hvordan i all verden sier man CYC? Misliker virkelig den forkortelsen. Det blir jo enten "kyk", eller "sys". Den første høres bare dust ut, og den andre er rimelig nært Zyzz ...

These are my worries.

Lenke til kommentar

Tenker du kun på rekreasjonsløftarar no? Kva med alle styrkeløftarar som tar over 250 i benk?

Dei fleste doper seg nokk, ja.

Det er like naivt å tru noe annet egentleg. Same som ingen i NFL doper seg, nei. Der "alle" veier 150kg og springer 100m nesten like fort som Bolt... hard work ffs!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er like naivt å tru noe annet egentleg. Same som ingen i NFL doper seg, nei. Der "alle" veier 150kg og springer 100m nesten like fort som Bolt... hard work ffs!

Tror overraskende nok at norsk styrkeløft er ganske rent. De samarbeider tett med antidoping Norge.

se-y-se

Dessuten skal du ikke si det. Du skal skrive det. Du sier hele navnet.

Takk. Dette var fasit.

Lenke til kommentar

Her har vi en som løfter over 300kg uten bol. Mange andre styrkeløftere gjør også det. http://tv.nrk.no/serie/min-idrett

Se på kong Carl. Det finnes også mange syke vektløftere som løfter over 200 kg over hode også - rent.

Møtte forresten Carl på trening i dag. :) Følte meg litt svak der jeg sto.

Han løfter 300, uten å innrømt å ha brukt bol, ja? Det er vel noe annet.

Folk trudde jo Arnold var clean til laaaangt etter hans kariere som BB var over.

Folk trudde Armstong var fenomen og ein av dei største utøvera ever. Vi ser korleis det gjekk.

Kva med alle am. fotball og baseball spillera? Dei som slo 70+ homeruns på 1 sesong, blei hyla som noe av dei største ever... får så å bli tatt i dop? Oi sånn!

Lenke til kommentar

JA alle som oppnår syke resultater boler.

Noe jeg har lagt merke til er at de som IKKE boler er som regel mye sterkere en de som boler. Nettopp fordi kunnskapen om trening suger, og de får ikke hjelp ifra en styrkeløft/vektløfter klubb. Men så kommer det alltid noen noobs og er så jævla misunnelig, at de slenger en dritt kommentar. Selv om de blir dopingtestet blir de ikke trodd. Selv uten noe som helst bevis.

Lenke til kommentar

Tror overraskende nok at norsk styrkeløft er ganske rent. De samarbeider tett med antidoping Norge.

Joda, selvfølgelig er dei det. Det er alle andre som doper seg. Amerikanara, russara, kinesera. Men det skjer aldri i Noreg, nei da.

Please, slutt å vere naiv :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...