Shapeshifter1978 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Hei, første innlegg her.. Jeg jobbet i databutikk på midten av 90-tallet, bygget og feilsøkte på pc'er.. Men er litt rusten på det idag, så trenger litt hjelp Jeg tenker å bygge meg en PC til stuen, og her er noe jeg satt sammen hos komplett: http://www.komplett....49-090A0D6FEA24 Vil dette fungere ok? Det blir ikke noe spilling, men bruke den til BlueRay filmer, streaming av musikk og film fra diverse sider på internett og mitt interne nett.. Kan jeg klare meg med noe rimeligere og kanskje mer lydløst/kjøligere er jeg åpen for forslag ..Det er jo ikke veldig krevende ting jeg skal bruke den til Kunne tenkt meg å prøve Ubuntu eller lign. her, og lurer på om det kan kommunisere med XP og W7 feks.. og eller om de kan dele en NAS.. Endret 6. desember 2012 av Shapeshifter1978 1 Lenke til kommentar
qtek Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Det vil nok funke, men den prosessoren du ha valgt har den kjipeste grafikkløsningen Intel tibyr. Ville valgt en litt bedre prosessor feks. Core i3 3220T som har bedre grafikkløsning eller som jeg ar Core i3 2120t som er litt svakere enn førstnevnte. Fordelen med begge disse er at de bruker mindre strøm enn den du har valgt. Du kan jo også se på AMD løsninger som har gode innebygde grafikkløsninger, men disse bruker også endel mer strøm enn Intel sine løsninger. Core i3 2120T med stock kjøleren er helt lydløs her hos meg i et lite trangt kabinett. Linux har jeg prøvd flere versjoner av men havner tilbake på Windows hver gang. Linux kan fint kommunisere med Win baserte maskiner og de kan dele en NAS. 1 Lenke til kommentar
Shapeshifter1978 Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Da oppdaterte jeg her: Komplett ny prosessor og en annen BD, og en SSD Jeg ender sikkert opp med Windows. Også er det en ting som dukker opp i hodet mitt i denne sammenheng, og det er at det hadde vært konge å kunne spille inn på en NAS feks, evt. på HTPC'en og overføre til en NAS etterhvert.. Er det noe som lar seg gjøre ? Her satelitt-tuner med opptak, men den blir jo full, og det dukker opp noe som kan være greit å ta vare på innimellom. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hvis du skal overføre opptak fra HTPC til NAS for bruk seiner så må du ha tuner i HTPC og bruke enen Windows Media Center, Mediaportal eller lignende. De opptakene du har på satelitt tuneren din er nok krypterte. Lenke til kommentar
Shapeshifter1978 Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Hvis du skal overføre opptak fra HTPC til NAS for bruk seiner så må du ha tuner i HTPC og bruke enen Windows Media Center, Mediaportal eller lignende. De opptakene du har på satelitt tuneren din er nok krypterte. Ok, men er det mulig å koble HTPC til dekoder med HDMI og ta opp som du beskriver? I så fall, hva trenger jeg..? Jeg søker endel på nettet etter svar, men det meste er gammelt, så føler det er mye urelevant.. Har tidligere brukt en Dreambox 500S og tatt opp til HDD med, men det er ikke HD. Jeg ønsker samme funksjon med HTPC og HD Endret 13. desember 2012 av Shapeshifter1978 Lenke til kommentar
qtek Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Ok, men er det mulig å koble HTPC til dekoder med HDMI og ta opp som du beskriver? I så fall, hva trenger jeg..? Jeg søker endel på nettet etter svar, men det meste er gammelt, så føler det er mye urelevant.. Har tidligere brukt en Dreambox 500S og tatt opp til HDD med, men det er ikke HD. Jeg ønsker samme funksjon med HTPC og HD Hvis du skal få til dette så må du glemme dekoderen din, kan ikke bukes til det du etterlyser. Du må ha en HTPC med innebygde/tilkoblede tunere og CI modul/programkort fra innholdsleverandøren din. Jeg bruker 4stk Terratec H7 som er en USB tuner, sammen med programkort fra Canal Digital kabel. I tillegg så må du et program som kan få tilgang til tunerne dine, jeg bruker Mediaportal og anbefaler dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå