TheKims Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Noen som har tips til en enkel å lære og enkel å bruke distro? Bør være såpass enkel at min mor å kommer seg på Facebook med Nett PC-en. Har prøvd Zorin, men syntes det hele virket veldig knotete. Finnes det en Distro som er ganske lik Win XP eller Win 7? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Zorin er vel den som kommer nærmest "look like Windows" , men for andre nybegynnere til Linux så kan jeg anbefale Mint. Selv om det ikke ligner så veldig på Windows, så kan du muligens laste ned skins osv. Mint er veldig stabilt og er bygd for nybegynnere som deg. Alle operativsystem er knotete for en som er vandt med et annet OS. Folk som har levd med Mac/Linux hele livet finner feks Windows veldig knotete.. det gjelder bare å sette seg inn det. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg venner meg nok fort, men litt værre med min mor som har hatt Windows i alle år. Får teste ut Mint å se hvordan den er. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) LXDE ligner litt på XP. Jeg ville prøvd KDE. Gi Kubuntu en runde, du. Edit: åja, til din mor. Ta en kikk på Lubuntu. Endret 6. desember 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå