Tronni Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har desverre kommet til skade for å fått pc'en avslått mens BIOS'en min har lagra endringer... Jeg har et NF7-S v2.0 hovedkort, og lurte på om det var mulig å få kjøpt en slik ny, helt separat fra noe annet..eller om det er noe annet jeg kan gjøre for å få boota maskina mi..... Please hjelp. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har desverre kommet til skade for å fått pc'en avslått mens BIOS'en min har lagra endringer... Jeg har et NF7-S v2.0 hovedkort, og lurte på om det var mulig å få kjøpt en slik ny, helt separat fra noe annet..eller om det er noe annet jeg kan gjøre for å få boota maskina mi..... Please hjelp. Jeg mener at Bios skal ikke bli ødelagt av å avslutte da den saver setting . Men du må bare resette Cmos... Står i manualen, du må flytte en jumper, og la den stå i et par sekunder... Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 fra mantra17 :-) Det skal finnes et slags rednings-BIOS, som ikke blir slettet til slike tilfeller med nok data til å starte opp slik at du kan få inst. BIOS igjen, men jeg vet ikke helt hvordan. jeg tror iallefall det er eneste mulighet utenom å kjøpe nytt HK Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har du prøvd å resette BIOS? Dvs. ut med strømledning og på med clear CMOS DIP'en, eller av med batteriet. Hvis ikke det funker kan du låne deg en BIOS om du kjenner noen andre som har det samme kortet slik at du får boote, så bytter du bare BIOS i fart og flasher den som er defekt. Dersom du ikke har tilgang på en annen BIOS til Abit NF7-S 2.0 kan du høre der du kjøpte kortet om de kan flashe den til deg. Lenke til kommentar
Tronni Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Har du prøvd å resette BIOS? Dvs. ut med strømledning og på med clear CMOS DIP'en, eller av med batteriet. Hvis ikke det funker kan du låne deg en BIOS om du kjenner noen andre som har det samme kortet slik at du får boote, så bytter du bare BIOS i fart og flasher den som er defekt. Dersom du ikke har tilgang på en annen BIOS til Abit NF7-S 2.0 kan du høre der du kjøpte kortet om de kan flashe den til deg. Jeg har prøvd såpass okidoki, men takk som siterer det :-) Jeg bare lurte på om det var mulig å få kjøpt separat, for det er så jævlig stress å sende inn til komplett.no igjen Også er det desverre ingen jeg kjenner i nærområdet som har NF7-S desverre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå