Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vitaminer og det ultimate immunforsvaret

Cooky

Anbefalte innlegg

Jeg sliter en del med angst, og har som resultat av dette også blant flere andre ting en ekstrem frykt for å få omgangssyke og matforgiftning.

Som resultat av dette er jeg uhyre opptatt av et så sterkt immunforsvar som overhodet mulig.

Jeg har B-12 mangel, men tar en sprøyte med B-12 fast 1 gang i måneden, og har derfor ikke for lite B-12 i kroppen.

Daglig inntar jeg:

- 1000mg C-vitaminer.

- 1000mg Kalsium.

- Mengden vitaminer og kosttilskudd som 2 vitaminbjørner inneholder.

Det jeg da lurer på er hvilke andre vitaminer og kosttilskudd bortsett fra de jeg allerede tar som er viktige/nyttige å ta for å få et så sterkt immunforsvar som overhodet mulig, som er viktige/nyttige for celledelingen og nervesystemet generelt, og som er viktige/nyttige for pen hud og den generelle psyken.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter en del med angst, og har som resultat av dette også blant flere andre ting en ekstrem frykt for å få omgangssyke og matforgiftning.

Som resultat av dette er jeg uhyre opptatt av et så sterkt immunforsvar som overhodet mulig.

Jeg har B-12 mangel, men tar en sprøyte med B-12 fast 1 gang i måneden, og har derfor ikke for lite B-12 i kroppen.

Daglig inntar jeg:

- 1000mg C-vitaminer.

- 1000mg Kalsium.

- Mengden vitaminer og kosttilskudd som 2 vitaminbjørner inneholder.

Det jeg da lurer på er hvilke andre vitaminer og kosttilskudd bortsett fra de jeg allerede tar som er viktige/nyttige å ta for å få et så sterkt immunforsvar som overhodet mulig, som er viktige/nyttige for celledelingen og nervesystemet generelt, og som er viktige/nyttige for pen hud og den generelle psyken.

Jeg vil anbefale deg å ta tran, f.eks. 2 kapsler annenhver dag, samtiding som du veksler mellom å ta multivitaminer. Altså tran en dag, vitaminer neste, tran igjen osv. Grunnen til at du burde gjøre dette er fordi tran inneholder mye D og A-vitaminer, som også er i de (vanlige)mulitvitaminene, og for mye A og D-vitaminer trenger man ikke. Evt. kan du spørre på apoteket om de har multivitaminer uten A og D(da kan du ta multivitaminer og tran sammen hver dag), tror de har begynt å produsere det, men ikke helt sikker.

Bare spør om det er noe mer du lurer på ;)

Endret av koosepus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at god helse springer ut fra et godt humør, et sunt kosthold og at man har det bra, så stell godt med deg selv.

Disse har naturlige ingredienser, og beskytter, reparerer og bygger opp

*** Linker fjernet av Moderator. Reklame tillates ikke. *****

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Det virker som du tar de viktigste vitaminene. Husk vitamin D, og omega-3 samt omega-6 fettsyrer, som du får i tran. Ellers er sink bra for sårheling. Om du ikke drikker tran eller spiser mye fet fisk, kan du gå ut i solen for å dekke vit D kravet.

Lenke til kommentar

Immunforsvaret er også godt knyttet opp mot psyken. både autoimmunlidelser (hyperaktivitet i immunforsvaret) og dårlig fungerende immunsystem og andre immunlidelser kan bedres ved god psykisk behandling sammen med trening og godt kosthold som ikke belaster (Ren, helt og naturlig mat er alltid å foretrekke) . Det er en kombinasjon av hele livssituasjonen din som tilsammen styrer dette samt hva du har arvet.

Lenke til kommentar

Det virker som du tar de viktigste vitaminene. H

Mengden vitaminer og kosttilskudd som 2 vitaminbjørner inneholder.

Her mangler 50 sporstoffer, siden slike multivitaminpiller bare har 10 mineraler (alle sammen av de vanlige typene). Da konkluderer jeg at mineraltilskuddet kan forbedres betydelig .. det kan skje med floradix, tangmel og kosttilskudd man ikke får på apotek

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Mengden vitaminer og kosttilskudd som 2 vitaminbjørner inneholder.

Her mangler 50 sporstoffer, siden slike multivitaminpiller bare har 10 mineraler (alle sammen av de vanlige typene). Da konkluderer jeg at mineraltilskuddet kan forbedres betydelig .. det kan skje med floradix, tangmel og kosttilskudd man ikke får på apotek

Sporstoffer finner du også i mineralsalt. F.eks er himalayasalt istedet for bordsalt en god ide for å sikre seg disse sporstoffene, men alt med måte.

Lenke til kommentar

Dude, symptomene ved omgangssyke og matforgiftning kommer fra immunforsvaret. Det du trenger er et svakere immunforsvar. For syk kommer du til å bli uansett. Satt litt på spissen for å peke på at det er angsten som styrer deg her, ikke virkeligheten.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...