Xibit Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har 704/128 linjen, noe som gir meg en teoretisk max hastighet på 88 kB/s. Overhead er jo kompansert for, siden linjen er satt til 864 kb/s i modemet. I dag har jeg lagt på 10-30 kB/s!!!! Det er jo helt forferdelig, og det virker jo ikke som Tele2 gidder å gjøre noe selv om mange klager på for lav hastighet. Sliter andre like mye som meg, jeg er fra Sør-Norge. Ser på driftsmeldinger at de skal oppgradere software i løpet av natten i deler av Sør-Norge, så jeg håper det hjelper noe. Dette begynner å bli skikkelig irriterende, jeg har skrevet en del e-post, men de virker ikke særlig forståelsesfulle der, og svar får jeg ikke alltid. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg forstår din fortvilelse, noe som forøvrig klart fremgår av alle dine utropstegn i emnefeltet (retningslinjer). Problemer / erfaringer med Telenor og Tele2 pågår i skrivende stund i denne tråden, og jeg vil anbefale deg å lese og dele dine egne erfaringer i den. Lenke til kommentar
fantomsen Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 det er flere andre tråder også om dette. men jeg kan si at det er bedre i dag. lokalt i Norge er det nesten helt bra, mot utlandet er det fortsatt for dårlig. fikk akkurat ca 240kbit på dslreport. det er bedre enn det jeg har fått tidligere (ca dobbelt så bra) men det er fortsatt langt igjen til det er der det skal være. de skulle ordne sentralen min neste uke så jeg venter i spenning! Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Er det ikke Telenors sentraler Tele2 leier......er vel Telenor som må ut å rette på disse feilene. Rett meg om jeg tar feil.......men om det er Telenor, så skjønner jeg godt hvorfor ting tar tid......! Lenke til kommentar
fantomsen Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 vel, bare delvis rett det der. for å si det sånn: da jeg hadde telenor så hadde jeg fine, stabile linjer. og etter at de kompanserte for overhead kunne jeg ikke klage på farten. og så ble jeg tele2 kunde og huttetu. ustabilt er det blitt! farten er stort sett dårlig, spesielt til utlandet. lurer på om tele2 er litt gniene i hvor mye båndbredde de kjøper fra telenor. aner ikke hvordan dette skjer rent praktisk. kanskje noen kan lære meg litt? Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Skulle likt og plasser vannkjøling i rassen på han som eier stjelenor. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Skulle likt og plasser vannkjøling i rassen på han som eier Telenor. ps: Forumet er treigt for tiden!! Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har et råd til dere som sliter med Tele2. Ring kundeservice og krev avslag i prisen. Jeg har Tele2 Large 1024/256 linja, men betaler bare for Tele2 Medium 704/128 frem til problemene retter seg. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har 704 linje fra Tele 2, men INGEN av de testene jeg har kjørt har vært under 730 !! Sorry ! Der løy jeg.... EN gang var den nede på 725 så jeg kan absolutt ikke klage på hastigheten. Servicenivået har jeg heller aldri hatt noe spes. å utsette på. Ikke fordi kunnskapsnivået til de ansatte på k.service avd. er noe "å slenge ræva i taket for", men de har jo tross alt et "script" de MÅ følge ! Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 men de har jo tross alt et "script" de MÅ følge ! Hmm. Det har aldri jeg sett... Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Bare en liten tanke... er det noen av dere med privatab på ADSL som har "garantert" båndbredde i kontrakten? Ikke? Overrasker kanskje noen av dere at leverandørene som regel ikke gir deg dette, fordi det er en såkalt "delingsmodell" på ADSL. Det betyr at du i realiteten deler linja de med opptil 50 "naboer"... alt etter hvilken leverandør du bruker... og da trenger du ikke være petter-smart for å skjønne at hastigheten vil variere Hva du har krav på og ikke krav på, kommer vel an på hva leveringsbetingelsene/kontrakten sier... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 vel, bare delvis rett det der.lurer på om tele2 er litt gniene i hvor mye båndbredde de kjøper fra telenor. aner ikke hvordan dette skjer rent praktisk. kanskje noen kan lære meg litt? Det kan være så enkelt at Tele2 venter på og få oppgradert linja mellom din sentral og stamnettet sitt, er denne leid hos Telenor kan det fort ta endel tid. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 men de har jo tross alt et "script" de MÅ følge ! Hmm. Det har aldri jeg sett... Kanskje ikke ett script i den forstand du tenker på. Kanskje manuskript, instruks/sjekkliste eller mal forklarer det bedre.... Ofte er de som er ansatt på kundeservice både hos Telenor, Tele2 og andre, folk som bare har dette som kveldsjobb/deltidsjobb ved siden av studier eller som jobb nr. 2. De er ikke engang ansatt internt, men sitter på et callsenter et eller annet sted. Derfor er det heller ikke så lurt å la de få "fri tøyler" i forhold til problemløsning. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Skulle likt og plasser vannkjøling i rassen på han som eier Telenor. Telenor er vel ikke 100% privatisert ennå, så du er vel fortsatt medeier, men hvis du får noen tilfredsstillelse av vannkjøling i r*** så bør du kanskje først kontakte en psykolog. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Har 704/128 linjen, noe som gir meg en teoretisk max hastighet på 88 kB/s. Overhead er jo kompansert for, siden linjen er satt til 864 kb/s i modemet. I dag har jeg lagt på 10-30 kB/s!!!! Det er jo helt forferdelig, og det virker jo ikke som Tele2 gidder å gjøre noe selv om mange klager på for lav hastighet. Sliter andre like mye som meg, jeg er fra Sør-Norge. Ser på driftsmeldinger at de skal oppgradere software i løpet av natten i deler av Sør-Norge, så jeg håper det hjelper noe. Dette begynner å bli skikkelig irriterende, jeg har skrevet en del e-post, men de virker ikke særlig forståelsesfulle der, og svar får jeg ikke alltid. Vel bor i sandnes og har lik linje - hadde samme porb sjøl men det har ordna seg etterhvert(hvet ikke hva det er :-? men gi det litt tid) Det ordna seg for meg etter et par uker Lykke til :wink: Lenke til kommentar
z10an Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 har 704/128 ...hadde problemer første dagen men nå ligger det på 780-800/150 så jeg vil si at jeg er mer en fornøyd med tele2 Lenke til kommentar
bruno Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg hadde Telenor ADSL tidligere med dønn stabile linjer, etter at jeg skiftet til Bluecom har jeg stadig problemer med lagging og nedetid, så det er ikke alltid Telenor som er årsak til problemene. Jeg vet iallfall hva jeg velger neste gang. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hva du har krav på og ikke krav på, kommer vel an på hva leveringsbetingelsene/kontrakten sier... For å si det på en annen måte, pris og kvalitet er to ord som i mange tilfelle _ikke_ bør brukes i samme setning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå