-Léon- Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Lurte på om det var mulig å få høre ifra noen som sikkert er bedre med bil enn meg, om dette er et ok kjøp eller om jeg burde bare leite videre. Bilen er en 2011 Audi A4 TDI, den er vist brukt som skolebil og har kjørt 102 000 km. Jeg vet det er mye, men pga det så er jo prisen kraftig redusert, jeg vil tippe med 50-100 000.- Eller tok jeg litt krafttig i nu ;P Uansett, så hadde det vært kjekt å høre hva dere mente. Enste minus jeg kommer på er at jeg har hatt dårlig erfaring med Audi, hadde sist en 2005 model som jeg hadde litt for mye utgifter med, men tror jeg bare var uheldig med kjøpet. Ser jo også at A4 får gode resultater når det kommer til hvor tilfreds kundene er. Det andre er jo som sagt at den har kjørt et stykke, men det er vel ikke så ille. Den er jo kjørt inn og jeg vil jo tro at siden den har blitt brukt som skolebil så er den blitt godt tatt vare på? Det siste er at jeg synes felgene var motbygdelige, men det fikses lett Lenke til kommentar
Feh Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har ikke peiling på bil egentlig, men noe sier meg at bilens girkasse/clutch har virkelig fått kjørt seg (uerfarne sjåfører med bomgiring, sluring, ofte kvelning osv.). Og hvorvidt det har noe å si så har bilen også fått kjørt seg på glattkjøringsbane. Jeg vil dog tro at sistnevnte ikke er noe værre enn å kjøpe bil fra en ung sjåfør. Jeg tviler også på at bilen har blitt tatt noe bedre vare på enn alle andre bilder. De følger vel bare verkstedets serviceintervall og tar den inn utenom dersom det er noe ekstra. Sannsynligheten for at den har vært bulket eller "borti noe" er vel også stor. Den har riktignok 12mnd/12.000 km garanti. Førstnevnte er vel greit om du kjører lite, men jeg ville "brukt opp" denne innen 5-6 mnd med min kjøring. Har du sammenlignet prisen med andre biler med samme type utstyr? Hvor stor er forskjellen? Du kan jo også dra og titte på bilen, snakke med selger og se igjennom tilstandsrapport sammen og høre hva han har å si. Evt. kan du jo også bruke dette skolebilgreiene som et pruteargument. Du kan jo også prøve å stille et krav om at den skal NAF testes og eventuelle feil utbedres hvis du bestemmer deg for å kjøpe (vet ikke om forhandler lar deg NAF teste før du bestemmer deg for å kjøpe). Da kan du jo også bli med til NAF og høre hva mekanikeren sier. Møllers mekaniker kan jo se en del som begynner å bli slitt, men som fortsatt fungerer 100% og skrive at det er OK. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har egentlig kun sett etter biler ifra Bergen området og denne var den billigeste, resten har kjørt +50 000km og koster fra 330 000 og oppover. Har også fokusert litt med å kjøpe ifra en forhandler. Selv om de andre jeg har kjøpt har vært privat og forhandler så har jeg lyst å prøve på en forhandler denne gangen. Tenker at en bruktbilsgaranti er gull verd. Kjører ca 12-15 000km i året. Om den har vært skadet eller noe slikt er vel noe selger burde vite og svare ærlig på. Går selvfølgelig over hver cm og ser etter slike ting. Hadde jeg fått denne bilen, så ville det vært den første bilen jeg faktis har ønsket meg, og ikke en bil jeg måtte ta til takke med for jeg trengte en der og da. Den har liksom de småtingene jeg har leitet etter. Håper flere kommer med en kommantar om bilen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå