Gå til innhold

Ta opp lån. 21 år - student

cameljockey

Anbefalte innlegg

Er heltidsstudent med deltidsjobb og jobber 1 eller 2 ganger i uken. Tjener rundt 4-5000 i mnd etter skatt.

Vil ta opp et lån på 40 000.

Må jeg nevne hva lånet skal brukes til og må de ha bevis på hva jeg skal bruke pengene på?

Hvordan er dette med å ta opp lån for meg og hvordan er en bra nedbetalingsplan om jeg i det hele tatt får det?

Hvor bør jeg ta opp lån?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tar opp forbrukslån kan du bruke pengene til hva du vil men disse lånene har en høy rente. Billån, for eksempel, har lavere rente men må brukes til bil. Banken har da pant i bilen så hvis du ikke klarer å betale tilbake lånet kan banken tvangsselge bilen.

Det er i utgangspunktet ikke er lurt å ta opp forbrukslån men hvis du vil så kan du sjekke de beste rentene på Finansportalen.no.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig, men om du ikke har tjent mye i fjor må nok banken ta en manuell kredittvurdering av deg. Flere banker har skreddersydde løsninger for studenter. DnB har student Masterscard, og Nordea har Check-in.

Hvis jeg lager et MasterCard hos DnB, får jeg da betalt 40,000,- i et sett og deretter nedbetaler jeg dette? Det står ingen grense på siden.

Hvis du tar opp forbrukslån kan du bruke pengene til hva du vil men disse lånene har en høy rente. Billån, for eksempel, har lavere rente men må brukes til bil. Banken har da pant i bilen så hvis du ikke klarer å betale tilbake lånet kan banken tvangsselge bilen.

Det er i utgangspunktet ikke er lurt å ta opp forbrukslån men hvis du vil så kan du sjekke de beste rentene på Finansportalen.no.

Står at jeg må bytte bank når jeg får opp det jeg søker på.

Har VISA DnB om dette hjelper.

Takk igjen for hjelpen. Er ikke helt savy dette med lån da jeg aldri har hatt behovet for det før nå.

Lenke til kommentar

Står at jeg må bytte bank når jeg får opp det jeg søker på.

"Bytt bank"-linken er for de som skal bytte bank og jeg vet ikke hvorfor de har lagt den inn blant forbrukslån.

Når du finner et lån du ønsker kan du klikke på navnet til banken, da kommer du inn på nettsiden deres og kan søke.

Det som er fint med Finansportalen er at du enkelt kan se og sammenligne rente og betingelser for lånene bankene tilbyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...