NuckChorris Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Dette er kanskje ikke plassen for å spørre om slikt, men prøver i hvert fall. Hva gjør jeg når en nabo nekter å ta hensyn på nattestid? Jeg leier en leilighet i et bygg med 10 leiligheter fordelt på 2 etasjer. Det er veldig lytt her, spesielt for oss som bor i 1.etasje. Greia er at han idioten som bor over meg er NAV-klient. Dermed har han ingen jobb å gå til, som igjen gjør at han mangler en normal døgnrytme. Dermed står tv-en og dundrer til langt på natt og han dunker noe sinnsykt i gulvet når han holder på å styre der oppe. Enkelte netter høres det faktisk ut som om han holder på å ommøblere. Som regel så gir han seg rundt kl 1 på natten, men jeg har ligget søvnløs til 1-2, for så å bli vekket samme natt kl. 4-5...I sommer holdt han på med sitt til rundt midnatt før han flyttet seg inn på soverommet hvor han hørte på lydbok, jævlig høyt i flere timer, med åpent vindu! Det gjør han ikke nå lengre, men det kan ha vel så mye med at det er minusgrader ute nå, og sånn sett ikke er så gunstig å ha vinduet åpent. Jeg trenger noen tips til hva jeg skal gjøre med dette. Jeg har vært oppe hos han og ringt på mens han bråker, men han åpner aldri. Jeg har prøvd å ringe og sendt meldinger, men han svarer heller aldri. Gir tydeligvis faen. Neste får vel bli å kontakte de som leier ut leilighetene, men kan de gjøre noe særlig når det bare er 1 person som klager? Og kan de kaste ut noen pga bråk, på bakgrunn av 1 enkelt nabo som klager? Slike ting er ikke akkurat lett å bevise. Jeg har snakket med andre naboer, men de plages ikke av denne fyren. Har til og med vurdert å finne måter å holde han våken på, slik at han får smake sin egen medisin og kanskje tar et hint. Det går mange tanker gjennom hodet når man ligger og irriterer seg over bråk på natten. En murstein gjennom soveromsvinduet hans hadde vært himmelsk, men jeg skal jo liksom være den voksne her. Har også vurdert å bare stikke på apoteket og kjøpe meg slike ørepropper for å se om jeg klarer å sove med slike i ørene. Kjenner jo flere som bor i rekkehus eller blokk og de plages alle av en bråkete nabo. Er det noe vits å kjempe mot denne karen eller bør jeg se etter alternativer som feks ørepropper? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Er det ikke bare å ringe politiet hvis han holder på langt ut på natta gjentatte ganger? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 loven er jo at det skal være stille etter 11. Jeg bruker ørepropper og har veldig god nytte av det. Deilig å ha det helt stille Anbefaler de øreproppene på Clas Ohlson, Moldex heter de. Klipp litt av tuppen av for de er litt for lange syns jeg. Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Da jeg var i Forsvaret brukte vi ørepropper for å få til å sove. Problemet med å bruke disse over lengre perioder er at ørevoksen da blir sittende fast innerst inni øret, nær trommehinnen. Det kan føre til at man får såkalte "propper", og på lengre sikt kan det faktisk skade hørselen permanent. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Takker for svar. Tja..politiet? Er dette noe de vil bruke tid på? Problemet i så måte er at det ikke er snakk om konstant bråk, men det kan være stille i 30 min - 1 time før det blir mye styr og dunking igjen, noe som heller ikke høres utenfra. Angående ørepropper. Har man noen tilfeller hvor ørepropper faktisk har skadet hørselen, eller er det bare en skrekkhistorie og noe som i teorien kan skje? Ørepropper, med mindre de er ubehagelige å ha i om natten, kan jo løse problemene mine, selv om det er litt irriterende at det er jeg som må tilpasse meg pga en nabo uten døgnrytme Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har litt av samme problemet. Ofte bråk på kveldstid/tidlig natt som kan tyde på at naboen banker(!) i gulvet eller flytter på møbler. Men det er heldigvis ikke noe som pleier å vare til langt ut på natta, og det er ikke så ille at jeg holdes våken. Og for alt jeg vet kan det hende naboen under meg har noe av samme problemet. Vet jo ikke hvor lite som skal til før noe høres. Det høres litt sært ut å gi blaffen selv om du har gitt beskjed, men om det er veldig ille så er det jo bare å ta kontakt med utleier. Eventuelt kjøpe en kost med et solid skaft... 1 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Utleier er neste stopp ja. Han har plikt til å "opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen". http://www.lovdata.n...17-005.html#5-2 . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå