JaySpearing Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Halla, jeg er en 16 åring som føler at jeg er utrolig skinnyfat! Er 190cm høy og veier knappe 70kg. Slik ser jeg ut. Målet mitt er å bli en noe mildere versjon av dette, om dere skjønner hva jeg mener. Dette er mitt treningsprogram: Dag1: Biceps og rygg + Gerilja kardio (intervall trening) Dag2: Mage og lår Dag3: Triceps, bryst og skuldre Dag4:Mage + Gerilja kardio Dag5: Biceps og rygg Dag6:mage og lår + Gerilja kardio Dag7:Hvile Høres dette ut som et greit program? Uansett lurer jeg på hvordan jeg bør trene, for å oppnå noe slikt som det bildet over illustrerer. Skal jeg trene lettere med mange repetisjoner, eller tungt med få repetisjoner? Bruker proteinshake de dagene jeg ikke føler at jeg får i meg nok proteiner. Spiser aldri noe usunt, sett bort i fra to sukkerfri red bull på lørdager. Er 16 år om det har noen betydning. Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Hvor ofte bør jeg drikke proteinshake? Hvor mange ganger daglig? Og når? Setter pris på om noen kan svare på denne tråden.. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvor ofte bør jeg drikke proteinshake? Hvor mange ganger daglig? Og når? Setter pris på om noen kan svare på denne tråden.. Jeg veide noe mer enn deg når jeg begynte, men så i grunn ganske like ut. Høy og tynn. I utgangspunktet er dette ganske enkelt. Jeg har drevet med styrketrening i rundt 9 måneder og har en ganske annen fysikk nå. Trenger du proteinshake? Antageligvis ikke. Jeg brukte det ikke før etter et halvt år for å få et litt høyere proteininntak. Min rutine gikk i baseøvelser(markløft, benkpress, pull-ups, dips, roing og beinpress) sammen med diverse isolasjonsøvelser. Her kjører man så tungt man kan mellom 6 og 12 repetisjoner med god teknikk. Når man kommer hjem spiser man mye mat. Jeg har drukket to liter helmelk hver dag siden jeg begynte nå, og jeg tror det har hjulpet meg veldig. Det er lurt å finne ut hvor mye mat du trenger å innta daglig, spesielt de første ukene. Deretter kan du ta det sånn cirka. Jeg har ligget på rundt 3200-3600kcal per dag, men dette tallet kan være helt annerledes for deg. Sjekk på fitnessbloggen sin kalkulator på Facebook. På diett.no kan du sjekke kaloriinnholdet i forskjellige matvarer. Du kan jo også stikke innom treningsloggen min og se hvordan jeg har gjort det. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Kutt ned på trening til 3 dager til å begynne med. Du trenger ikkje meir. Kvile er like viktig som trening. Dag1: Biceps og rygg, lår Dag2: - Dag3: Triceps, bryst og skuldre Dag4:- Dag5: forarmer og rygg Mage Dag6:- Dag7: - Du trenger ca 100g proteiner kvar dag. Spis maten din, resten fyller du med shaker. Kor mye det blir, kommer ann på kor mye du får i deg gjennom maten. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 På markløft og knebøy spesielt bør du starte på lette vekter, få hjelp av ein person med peiling på teknikk og begynne å øve på teknikken. Då eg starta å trene styrke starta eg på 50 kg i markløft sjølv om maksen sikkert var på rundt 110, og auka med 5 kg i veka på eit 5x5 program. Eg tok litt ekstra reps i starten for å få trent mest mogeleg teknikk og hadde relativt korte pausar sidan det ikkje var spesielt tungt. På det måten fekk eg gjort mange løft over tid med såpass låg vekt at det skulle mykje til for å ødelegge ryggen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Det er lettere å gi kommentarer når man ser hvilke øvelser du skal ta, men siden du er nybegynner og av en eller annen grunn deler opp uka i seks forkjellige økter med mye magetrening, vil jeg råde deg til å droppe det opplegget og heller finne et anerkjent ferdig oppsatt program for nybegynnere. Du kan også droppe kardiotreningen hvis du vil bli større. Lenke til kommentar
Sommerboller Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 https://www.tn.no/ryp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå