Runningback Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Heisann. Har kjøpt en projector her i USA, istede for TV. Og brukt denne i snart 6 måneder. Men nå skal jeg flytte hjem til Norge. Må jeg fortsatt betale MVA på denne? Lenke til kommentar
svante Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Om du ikke har bodd minst et år sammenhengende i USA så skal det betales MVA på prosjektøren. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Svante, gjelder dette for ting man kjøper på ferie i USA og? Gjør vel ikke det? Lenke til kommentar
svante Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Mener du at alt av ting du kjøper på ferie i USA skal være fritatt MVA ved innførsel? 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Grensen er på 6000,- pr. person så lenge man har vært borte i over et døgn. Endret 6. desember 2012 av the_last_nick_left 1 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Grensen er på 6000,- pr. person så lenge man har vært borte i over et døgn. Men det er noe annet hvis du har bodd i utlandet i over et år og skal flytte til Norge. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Ja, jeg vet det, men min post var først og fremst et svar til SLis post. Jeg burde kanskje ha presisert det. 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Grensen er på 6000,- pr. person så lenge man har vært borte i over et døgn. Takk du Så, jeg kan kjøpe... ehm.. jeg kan kjøpe en Ipad, men om jeg kjøper to må jeg legge til MVA... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 På en av dem, ja. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hvis du kjøper én gjenstand til minst 6000 kroner, må du betale mva på hele beløpet. Men kjøper du flere ting, behøver du kun å betale mva på de tingene som medfører at beløpet blir over 6000 kroner. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Har det noe å si hvilke ting du må betale MVA på? Siste kjøpsdato før hjemreise med bevis fra prislapp? Endret 8. desember 2012 av SLi Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Det vet jeg ikke. Men mulig du kan velge det selv? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Har det noe å si hvilke ting du må betale MVA på? Siste kjøpsdato før hjemreise med bevis fra prislapp? Klippet fra den siden jeg linket til: Du kan selv velge hvilke varer du vil betale toll og avgifter for så lenge hver enkelt vare er under verdigrensen. Dette innebærer at hvis du har kjøpt en vare til 5995,- og en til 10,- kan du selv velge om du vil betale 1498,75 eller 2,50 i mva, jeg vet hva jeg ville ha valgt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå