Lars26 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Er det greit å ta vekk støv MED bare henda fra en selvbygd PC? Funker det bra eller burde jeg bruke annen teknikk? reagerer ikke på støv så skal gå bra å fjerne de dritta med henda kabinett = 550D Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Bare ikke ha dataen på så skal det gå bra, men det beste er å bruke kompressor for å blåse bort støvet. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Om du ikke har en kompressor så kan du kjøpe luft på sparyboks hos Staples. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Om du ikke har en kompressor, kan man bruke en støvsuger. Funker flott. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Hvor mye koster de greiene dere nevner og hvordan brukes de? er de lett å bruke? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hvor mye koster de greiene dere nevner og hvordan brukes de? er de lett å bruke? 20-50 kroner vil eg tru. Det er ein boks med luft på. Du trykker ned på dyseknappen på toppen og det sprutar luft ut i høg hastighet. Ved å vinkle dysa mot støvet kan du blåse vekk støvet. Greit å ta sånt utandørs, så du kan få det ut av maskina utan at det legg seg i rommet. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Luft på boks....... holder du den i feil vinkel så blir det is og vann. Støvsuger skaper så mye statisk elektrisitet at du kan kortslutte ting. Jeg pleier å bruke støvsugeren på alt uten om rett på gpu og kovedkortet. Der blåser jeg, bruker fingrene etter å ha tatt i vasken/stål. Og ikke ha på ullsokker eller subb i bakken. Man er ekstra statisk når det er -10 og tørt i lufta. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Jeg har støvsugd flere nærmere hundre PC-er via jobben, og ikke en eneste har opplevd skader. Jeg gjør også dette gjevnlig hjemme, og har ikke opplevd det der heller. Og heller ikke har mine brødre opplevd dette, som har lekt seg med PC-bygging og lignende siden jeg gikk i barneskolen. Det er godt mulig det kan skje, men du kan også bli truffet av lynet. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Ingen erfaring med defekte komponentar som følgje av støvsuging her. Ikkje lese om andre som har opplevd det heller. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Mulig sjansen er større om du bruker metallrør, men hvem er dum nok til å stikke metallrør ned i PC-en? Plast-munning på støvsugeren fikser biffen. 1 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Liker dårlig tanken på å fingre på komponenter, men så lenge det ikke er direkte på kretser så går det npk fint. Husk også at enkelte kompressorer blåser ut bittesmå oljedråper fra smurningen så ta en test først. Selv har jeg kjøpt en kraftig luftpumpe på Europris. Den kostet ca. 150kr, er tilnærmet like kraftig som luft på boks og koster det samme som to-tre av disse, eller det samme som en halv boks med luft på Clasern Endret 5. desember 2012 av Loefthal Lenke til kommentar
War Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Folder vett med en haug av servere som har 10-20 vifter og må støvsuge hver uke. Hver gang jeg støvsuger så får jeg støt av å ta på ting, og setter man den på en vifte kan man lett skade kulelageret med 403.030.432RPM Jeg har aldri skadet en komponent, men jeg får støt hele tiden i rengjøringsprosessen. Folder vett med en haug av servere som har 10-20 vifter og må støvsuge hver uke. Hver gang jeg støvsuger så får jeg støt av å ta på ting, og setter man den på en vifte kan man lett skade kulelageret med 403.030.432RPM Jeg har aldri skadet en komponent, men jeg får støt hele tiden i rengjøringsprosessen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Top tip: Blokker vifta før du støvsug den. Ellers kan det vere lurt å ikkje dra fingre og støvsugar over alle elektriske kretsar inni PC-en. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg bruker heller q-tips enn hendene for å fjerne støv fra kretskort. Det kan av og til ta litt tid, men tid har jeg alltids nok av. -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå