Gå til innhold

[Løst] Hjelp med jobbsøknad

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal søke jobb på diverse plasser, (matbutikker, sportsbutikker o.l.) men sliter litt med å skrive en søknad.

Jeg skal søke deltidsjobb ved siden av skole, men er bare 17 år, så er begrenset hvor mange steder jeg kan søke.

Har fått litt hjelp av mor og far, og de mener denne søknaden er bra nok, noe jeg er sterkt uenig i.

NAVN ETTERNAVN

Adresse

Mobil: XXXXXXXX

E-post: [email protected]

*ADRESSE TIL JOBBEN*

Vedrørende: Søknad på deltidsjobb

Jeg er 17 år, elev ved Røyken VGS og på utkikk etter en deltidsjobb.

Jeg ønsker derfor å søke på en jobb hos dere og håper dere har behov for hjelp.

Håper å høre fra dere og kan stille til samtale på kort tids varsel.

Vennlig hilsen

NAVN

Vedlegg: CV – 1 side

Føler denne er altfor kort, men vet ikke helt hva mer jeg burde fylle inn, vil ikke fylle inn noe som er for irrelevant heller.

CVen ser slik ut:

CV – NAVN

*Adresse*

*Poststed*

*Født*

Mobil nr: XXXXXXX

E-post: [email protected]

Nøkkelkvalifikasjoner:

Ansvarsfull

Pliktoppfyllende

Fornuftig

Samarbeidsvillig

Utdannelse:

2011-d.d Studiespesialisering SKOLE VGS

2007-2011 Grunnskole UNGDOMSSKOLE

Språk:

Norsk - Morsmål

Engelsk – Gjøre meg godt forstått muntlig og skriftlig

Spansk - Grunnleggende

Interesser:

Styrketrening

Kampsport

Snowboard

Skateboard

Er det noen der ute som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre søknaden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Thomas. Det der er altfor lite for en søknad, og en forklaring på hvorfor de burde ansette akkurat DEG er noe som definitivt hører hjemme her.

For litt over et halvt år siden skrev jeg selv en søknad, og der hadde jeg hovedsakelig 2 "større" avsnitt, og avsluttet med et par individuelle setninger med relevante opplysninger som kontaktinformasjon. Dette medfølger selvfølgelig i CV også, men da er du i alle fall sikker på at de får det med seg.

Det første avsnittet brukte jeg til å fortelle kort om meg selv, samt nevne hvorfor jeg søkte akkurat den jobben.

Andre avsnitt ble brukt til å utdype hvorfor jeg ville ha den jobben, og hvorfor jeg passet til den. Du må få arbeidsgiver til å skjønne at du kan bli en god ressurs til butikken deres. Rett og slett.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Slik ser den ut nå: (Jobb i sportsbutikk)

Vedrørende: Søknad på deltidsjobb

Jeg er 17 år, elev ved **** VGS og på utkikk etter en deltidsjobb.

Jeg er en veldig ansvarsfull person, kjapp i hodet og trives godt rundt mennesker. Jeg liker også å holde orden i ting slik at det er ryddig og oversiktlig. Fysisk styrke er også en av egenskapene mine, så hvis det er noen tunge løft som trengs hjelp til kan jeg bistå.

Jeg søker jobb hos akkurat dere siden det er en jobb som er passende for meg fordi jeg er utadvendt, glad i mennesker generelt og liker å hjelpe andre.

Håper å høre fra dere og kan stille til samtale på kort tids varsel.

Føler fortsatt den er litt kort, så vil prøve å legge inn et par setninger til

Lenke til kommentar

Jeg har etterhvert lest en del søknader, og synes i utgangspunktet søknaden var bra. Hva som står der er nærmest ubetydelig, alle skriver selvfølgelig at de passer bra for jobben. Her er det altså snakk om stilling som butikkmedarbeider.

Derimot opplever jeg det som mye viktigere at det ikke er skrivefeil, og at søknaden "ser bra ut", med bruk av avsnitt osv.. Det ALLER viktigste er uansett at du sørger for å snakke med butikksjefen, og gir et godt inntrykk. Smile, være hyggelig og generelt gi inntrykk av at du er oppegående kar.

Kan nesten ikke understreke nok betydningen av at du personlig overleverer søknaden til den som er sjef, ikke la en av de ansatte gi den videre. Dra heller tilbake senere hvis ikke sjefen er tilstede.

Adding: Det du skriver over her er akkurat passe. Jeg ville kanskje omformulert setningen angående fysisk styrke. " Jeg har god fysikk, og tar gjerne i et tak", f.eks.. Dropp "kjapp i hodet", det kan tolkes litt feil, selv om jeg forstår hva du mener.

Min personlige mening er at det skal være korte og relevante fakta om deg selv, samtidig som man ikke bør overdrive eller skryte.

Endret av Sufficator
Lenke til kommentar

Jeg har etterhvert lest en del søknader, og synes i utgangspunktet søknaden var bra. Hva som står der er nærmest ubetydelig, alle skriver selvfølgelig at de passer bra for jobben. Her er det altså snakk om stilling som butikkmedarbeider.

Derimot opplever jeg det som mye viktigere at det ikke er skrivefeil, og at søknaden "ser bra ut", med bruk av avsnitt osv.. Det ALLER viktigste er uansett at du sørger for å snakke med butikksjefen, og gir et godt inntrykk. Smile, være hyggelig og generelt gi inntrykk av at du er oppegående kar.

Kan nesten ikke understreke nok betydningen av at du personlig overleverer søknaden til den som er sjef, ikke la en av de ansatte gi den videre. Dra heller tilbake senere hvis ikke sjefen er tilstede.

Takk for svar!

Da går jeg for å levere denne søknaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...