Skyggen Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Vi vurderer å kjøpe Nintendo til gutten vår på 6 år. (Julegave) Vi er ikke stinne av penger så jeg har kikket litt på finn.no Siden Wii u er kommet ut tenkte jeg at prisene ville synke litt, men det har det tilsynelatende ikke gjort. Han har noen kamerater med 3ds, som ifølge foreldrene slår av 3deffekten da de synes det virker forstyrrende. 3ds takler vel alle spillene på tidligere utgitte modeller, men jeg synes prisen er noe stiv da den tross alt kom ut for noen år siden... Jeg lurer bl.a på følgende: - Bør jeg gå for en 3ds med en gang, eller er Dsi et like godt valg, siden såpass mange smårollinger tydeligvis ikke er tilhengere av 3d? - Dsi og 3ds finnes som Xl utgaver. Er dette noen en bør gå for, først som sist? Bruker disse mer strøm? - Et pre for 3ds er kanskje at det vil være lettere å få tak i spill, siden denne er den nyeste utgaven? Lenke til kommentar
Nachoswolf Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 - Har selv en DSi og synes den er absolutt fin, prøvd en 3DS men er ikke noen tilhenger av 3D selv. Det spørs naturligvis litt på hvilken grad av "alle de andre barna, men ikke jeg" din sønn er. - XL er vel forsåvidt bare større skjerm, igjen smak og behag (og evt. behov). - Jeg tviler på at 3DS spill er lettere å få tak i ettersom de er eksklusivt laget for 3D funksjon, noe som demper utvalget. Om "vanlige" DS-spill skal gå ut av produksjon vet jeg ikke, men tviler. I tillegg er det jo alltids muligheter for å skaffe både "gamle"spill og maskin på nettet til gunstige priser. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Jeg er usikker på hva jeg vil anbefale, det avhenger av deres økonomiske situasjon, men her er noen fakta: - DS/DS Lite/DSi/DSi XL kjører alle de samme spillene - 3DS/3DS XL kjører alle spillene ovenfor, men også spill bare beregnet for disse. - 3DS er lansert som oppfølgeren til DS, det betyr at utviklingen av nye spill er mer eller mindre stoppet opp til DS, og både Nintendo og andre utviklere utvikler i dag primært spill til 3DS. - 3DS har betydelig kraftigere maskinvare enn DS, noe som blant annet gir mulighet for mer detaljert grafikk - 3D-effekten er en grafisk effekt du kan skru av i spill, spillene på 3DS er generelt sett bedre grafisk enn spillene på DS også uten denne - Det vil bli vanskeligere og vanskeligere å få tak i spill til DS, da disse går ut av produksjon - DS har per i dag mange flere spill tilgjengelig enn 3DS da denne har vært på markedet siden 2004, men disse virker altså også på 3DS - 3DS har også en rekke andre funksjoner knyttet til online og lignende som ikke er tilgjengelig på DS Kort sagt, har du råd til det anbefaler jeg absolutt 3DS, da det er dette som er fremtidens håndholdte konsoll fra Nintendo, men når det er sagt, så finnes det allerede veldig mange spill til DS, sannsynligvis nok til at gutten din aldri vil gå lei, så om du tar deg tid til å kjøpe ting på nettet og slikt, så vil nok denne kunne fungere greit nok. Men da sperrer du han altså ute fra de nyeste titlene både nå og i fremtiden. Jeg vil ellers uansett hva du velger, anbefale deg å bruke tid også når du kjøper spill. Det finnes veldig mye dårlige spill til DS, og selv om han er ung og sikkert litt ukritisk, så vil du jo merke om han spiller noe i to timer eller 50 for å si det slik. Ønsker deg lykke til med valget, gi gjerne rapport om hva du velger, og spør absolutt igjen om det er mer du lurer på! Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Husk også at 3DSen ikke bare er en DS med 3D-grafikk. Det er en rekke andre forbedringer også, som gyroskop (styr enkelte ting i spill med å bevege kontrolleren), Augmented Reality-muligheter (i f.eks Spirit Hunters ser du den ekte verden gjennom 3DSen omtrent som et filmkamera, og ser spøkelser dukke opp bak sofaen, på bordet og så videre) og alt mulig sånt. Men strengt tatt er det vel økonomien som styrer. 3DS gjør alt en DS gjør og mer til. Har dere råd til en sånn vil jeg anbefale den, men en DS går nok også bra om pengeboken er mindre. DS vil derimot gå ut av produksjon snart, mens 3DS varer i årevis. Det blir litt dyrere, men den varer lengre og spiller alt på 3DS og DS. Lenke til kommentar
Nachoswolf Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Husk også at 3DSen ikke bare er en DS med 3D-grafikk. Det er en rekke andre forbedringer også, som gyroskop (styr enkelte ting i spill med å bevege kontrolleren), Augmented Reality-muligheter (i f.eks Spirit Hunters ser du den ekte verden gjennom 3DSen omtrent som et filmkamera, og ser spøkelser dukke opp bak sofaen, på bordet og så videre) og alt mulig sånt. Men strengt tatt er det vel økonomien som styrer. 3DS gjør alt en DS gjør og mer til. Har dere råd til en sånn vil jeg anbefale den, men en DS går nok også bra om pengeboken er mindre. DS vil derimot gå ut av produksjon snart, mens 3DS varer i årevis. Det blir litt dyrere, men den varer lengre og spiller alt på 3DS og DS. Igjen så er det jo en faktor hvor mye gutten faktisk bryr seg om det er feks. gyroskop eller ikke. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Igjen så er det jo en faktor hvor mye gutten faktisk bryr seg om det er feks. gyroskop eller ikke. Det viktigste er dog at 3DS er fremtiden, DS er fortiden. Hvis han på et eller annet punkt ønsker seg nye spill, så må han ha en 3DS. Lenke til kommentar
Nachoswolf Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Det viktigste er dog at 3DS er fremtiden, DS er fortiden. Hvis han på et eller annet punkt ønsker seg nye spill, så må han ha en 3DS. Forsåvidt, ja. Men husk at nesten all form for handel glir sakte men sikkert over på nettet, og internetthandel er vel kjent for godt utvalg, aka 'gamle' spill vil kunne kjøpes relativt billig via nett i minst 5 år fremover. EDIT: Og igjen, til hvilken grad gutten er opptatt av av å ha det siste og nyeste spiller en avgjørende rolle naturligvis. Endret 6. desember 2012 av Nachoswolf Lenke til kommentar
Skyggen Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Takk for gode og reflekterte tips! Akkurat som jeg hadde håpet på. - Det finnes et vell av spill til DS, men DS3 er tross alt nyere. Jeg er sikker på at han blir formøyd med en DS også, da underholdningsverdien for han vil være lik for begge i nåværende stund. Men jeg tror allikevel at vi kommer til å få for en DS3 da intensjonen er at han skal ha den i flere år fremover. 1 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Bra dere har bestemt dere! Om du lurer på spill, så må du gjerne spørre også. Finnes veldig mange dårlige spill til DS, så greit å styre unna dem og gå rett på de litt bedre spillene. Lenke til kommentar
Skyggen Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Da er 3ds'en i full bruk. Han kunne godt tenke seg å spille døgnet rundt, tror jeg. -Men det er uaktuelt:-) Vi betalte 1300 inkl frakt for en 3ds med tre spill. Mario 3d land, Lego Starwars og Rayman 3d. De to sistnevnte er ikke testet i stor nok grad enda, da iallefall Rayman krever engelskkunnskaper. Mariokart står vistnok på ønskelisten etterhvert. Batteriet varte svært kort tid første gangen, men det virker som om det er bedre nå. Det finnes flere batterioppgraderinger, men dette får evt vurderes etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå