bergetun Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Fikk mail fra NextGenTel i dag om at jeg maa betale ekstra for aa faa installert ADSL hjem til meg.. Er det noen andre som har noen erfaringer ang dette, hva det betyr og hva det vanligvis koster aa "koble om en linje".. Takker for alle svar.. Her er en kopi av mailen jeg fikk fra NGT. Hei XXXX XXX Kundenr: xxxxxx Vi viser til din bestilling av bredbånd fra NextGenTel. Av tekniske årsaker viser det seg at det må utføres en omkobling av din linje for at vi skal kunne levere bredbånd til deg. Dette vil beløpe seg til min. kr 245,- men max. kr. 1243.- og er ikke inkludert i etableringsprisen. Dersom du er villig til å betale denne omkostningen, ber vi om din bekreftelse på dette, og vi vil fortsette med bestillingen. Hvis det likevel skulle vise seg å være mangel på kapasitet i linjenettet, og dette medfører at vi ikke har mulighet for å levere bredbånd til deg, vil du bli underrettet om dette. I så tilfelle vil du ikke bli belastet for forsøket. Du kan gi oss din bekreftelse ved å sende en epost til [email protected]. I emnefeltet bruker du tittelen " Omkobling av linjeføring". Dersom vi ikke hører fra deg innen 14 dager går vi ut fra at du ikke ønsker å betale for omkobling av linjen og din bestilling vil bli annullert hos oss. Ved eventuelle spørsmål kan du kontakte vår kundeservice via vårt kontaktskjema http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema eller på telefon 55 52 79 79 (hverdager 8-21, lørdag 10-17) Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel AS. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Ingen andre som har hatt dette "problemet" ? Lenke til kommentar
walestr Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei ! joda det er mange som har fått tilsvarende brev og godtatt.. Jeg fikk også slikt tileggsbrev.. "fullt i linjenett" omkobling påkrevd kr.998,- jeg aksepterte og vips var alt i orden. ... jeg koblet inn SHdls...og det til en meget lav pris. underhalve av konkurentene til NGT... Fornøyd !! Hilsen Roger Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har tidligere jobbet som telemontør i Trondheim og kan fullt ut bekrefte at dette ikke er noe tull fra NextGenTels side. Det er ofte påkrevd omkobling av linjer for å få xDSL til kunder. Dette var en tjeneste NGT tidligere selv betalte for, men etterhvert som telenettet i byene etterhvert begynner å bli ganske "stappet" så blir det mer og mer av det. Trøsten får bli at NGT er meget dyktige når det gjelder pris/kvalitet på bredbåndsproduktene sine! :smile: Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Hadde jeg bare vist litt bedre hva det ville kosta meg. Ett par hundre kr er greit men 1250 kr synes jeg er litt for mye for aa betale ontop av det jeg skal betale i installasjon. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Trøsten får bli at NGT er meget dyktige når det gjelder pris/kvalitet på bredbåndsproduktene sine! :smile: Hadde bare kundeservice og fakturaavdelingene holdt samme kvalitet... Flyttet nettopp, og skiftet i den forbindelse fra månedsfakturering til tremåneders. Betalte for august og september med vanlig månedsfaktura, og plutselig i går var linken min så ufattelig treg.... Da viste det seg at de hadde sendt ut en regning på tre måneder som ikke var betalt. Og under flyttingen av linja hadde de slettet min mailadresse. Dermed fikk jeg ingen beskjed. Måtte ringe dem tre ganger i dag for å få det fikset. Tilsammen 45 minutter i telefonkø gjør seg godt, det. Spesielt når feilen ligger hos dem... Men, som det står i quoten over; NGT er veldig gode på det de holder på med, nemlig bredbånd. Har aldri hatt nedetid på linja, jeg, (Har en linuxrouter som logger linja...) og jeg har hatt NGT i over ett år nå. -KJ Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Høres jo lovende ut - fikk NGT først nå i sommer, jeg. Men det har vært j**lig mye surr for å si det sånn. Bestillte 2mbit linje og fikk 1mbit (men regning for 3mbit). Jeg måtte i tillegg ha en splitter som jeg skulle få ettersendt - den kom etter en drøy måned (=veldig ustabil linje frem til nå). Men får se hvordan det blir nå fremover! Eneste jeg ser er at jeg til stadighet får ny IP utdelt selv om linja står på 24/7 med både ruter og trafikk på hele tiden... Tar de ned IPene en gang hver natt eller noe slikt? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Visst dem maa gjoere mer enn det foerste steget som koster 245 kr saa har jeg sagt at dem bare skal drite i aa installere ADSL. Saa faar jeg haape at det ikke er noe svear opperarsjon dem maa gjoere for aa faa installert linjen. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hadde jeg enda fått samme muligheten som deg. Jeg fikk ganske enkelt beskjed om at det ikke var ledig linjekapasitet, og at jeg måtte vente. SDSL kunne jeg få (aner ikke hvorfor), men jeg har ikke råd til 1000,- pr mnd. Kanskje jeg skulle sende en mail til NGT med kopi av dette innlegget og spørre om det samme kan gjøres i mitt tilfelle? Hva tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå