Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Omkobling av Linje (NGT installasjon)


Anbefalte innlegg

Fikk mail fra NextGenTel i dag om at jeg maa betale ekstra for aa faa installert ADSL hjem til meg..

 

Er det noen andre som har noen erfaringer ang dette, hva det betyr og hva det vanligvis koster aa "koble om en linje"..

 

Takker for alle svar..

 

 

Her er en kopi av mailen jeg fikk fra NGT.

 

 

Hei XXXX XXX Kundenr: xxxxxx

 

 

 

Vi viser til din bestilling av bredbånd fra NextGenTel.

 

Av tekniske årsaker viser det seg at det må utføres en omkobling av din linje for at

vi skal kunne levere bredbånd til deg. Dette vil beløpe seg til min. kr 245,- men

max. kr. 1243.- og er ikke inkludert i etableringsprisen. Dersom du er villig til å

betale denne omkostningen, ber vi om din bekreftelse på dette, og vi vil fortsette

med bestillingen.

 

Hvis det likevel skulle vise seg å være mangel på kapasitet i linjenettet, og dette

medfører at vi ikke har mulighet for å levere bredbånd til deg, vil du bli

underrettet om dette.

I så tilfelle vil du ikke bli belastet for forsøket.

 

Du kan gi oss din bekreftelse ved å sende en epost til [email protected].

I emnefeltet bruker du tittelen " Omkobling av linjeføring".

 

Dersom vi ikke hører fra deg innen 14 dager går vi ut fra at du ikke ønsker å betale

for omkobling av linjen og din bestilling vil bli annullert hos oss.

 

Ved eventuelle spørsmål kan du kontakte vår kundeservice via vårt kontaktskjema

http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema eller på telefon 55 52 79 79

(hverdager 8-21, lørdag 10-17)

 

 

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel AS.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ! joda det er mange som har fått tilsvarende brev og godtatt.. Jeg fikk også slikt tileggsbrev.. "fullt i linjenett" omkobling påkrevd kr.998,- jeg aksepterte og vips var alt i orden. ...

jeg koblet inn SHdls...og det til en meget lav pris. underhalve av konkurentene til NGT...

Fornøyd !!

 

 

Hilsen Roger

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere jobbet som telemontør i Trondheim og kan fullt ut bekrefte at dette ikke er noe tull fra NextGenTels side. Det er ofte påkrevd omkobling av linjer for å få xDSL til kunder. Dette var en tjeneste NGT tidligere selv betalte for, men etterhvert som telenettet i byene etterhvert begynner å bli ganske "stappet" så blir det mer og mer av det.

 

Trøsten får bli at NGT er meget dyktige når det gjelder pris/kvalitet på bredbåndsproduktene sine! :smile:

Lenke til kommentar
Trøsten får bli at NGT er meget dyktige når det gjelder pris/kvalitet på bredbåndsproduktene sine! :smile:

 

Hadde bare kundeservice og fakturaavdelingene holdt samme kvalitet... :) Flyttet nettopp, og skiftet i den forbindelse fra månedsfakturering til tremåneders. Betalte for august og september med vanlig månedsfaktura, og plutselig i går var linken min så ufattelig treg.... Da viste det seg at de hadde sendt ut en regning på tre måneder som ikke var betalt. Og under flyttingen av linja hadde de slettet min mailadresse. Dermed fikk jeg ingen beskjed. Måtte ringe dem tre ganger i dag for å få det fikset. Tilsammen 45 minutter i telefonkø gjør seg godt, det. Spesielt når feilen ligger hos dem... ;)

 

Men, som det står i quoten over; NGT er veldig gode på det de holder på med, nemlig bredbånd. Har aldri hatt nedetid på linja, jeg, (Har en linuxrouter som logger linja...) og jeg har hatt NGT i over ett år nå.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Høres jo lovende ut - fikk NGT først nå i sommer, jeg. Men det har vært j**lig mye surr for å si det sånn. Bestillte 2mbit linje og fikk 1mbit (men regning for 3mbit). Jeg måtte i tillegg ha en splitter som jeg skulle få ettersendt - den kom etter en drøy måned (=veldig ustabil linje frem til nå).

 

Men får se hvordan det blir nå fremover! Eneste jeg ser er at jeg til stadighet får ny IP utdelt selv om linja står på 24/7 med både ruter og trafikk på hele tiden... Tar de ned IPene en gang hver natt eller noe slikt? :roll:

Lenke til kommentar

Hadde jeg enda fått samme muligheten som deg. Jeg fikk ganske enkelt beskjed om at det ikke var ledig linjekapasitet, og at jeg måtte vente.

SDSL kunne jeg få (aner ikke hvorfor), men jeg har ikke råd til 1000,- pr mnd.

 

Kanskje jeg skulle sende en mail til NGT med kopi av dette innlegget og spørre om det samme kan gjøres i mitt tilfelle? Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...