Gå til innhold

[Løst] Hodetelefoner til rundt 1500


Anbefalte innlegg

Hei, det nærmer seg jul og tenkte derfor å ønske meg et nytt par med hodetelefoner som gave. Prisen jeg har sett meg ut er vel rundt 1500, men det gjør ikke noe om den er litt over.

 

Noen av de tingene som er viktig er:

 

- (Selvfølgelig) God kvalitet når det kommer til både lydbildet og konstruksjon

- Dekker hele ørene

- Behagelige å bruke over lengre perioder

- Tiltrekkende design, trenger ikke å være kjempepent men burde ikke være stygt.

 

Hodetelefonene skal for det meste brukes til å høre på musikk via PCen og mobilen. Musikken jeg hører på er variert. Det går mye i rap og electronica, men også en del indierock og pop.

Kommer til å bruke de mest til musikk, men blir sikkert litt spilling. 80% musikk, 20% spilling.

 

De burde også være nokså tilgjenglig mtp. nett-og fysiske butikker, ikke et produkt som man bare får hos et par spesielle nettbutikker.

 

Har lett litt rundt selv og kom over Bose AE2i, som virket som en ganske god allrounder med greit og behagelig design: http://www.prisjakt....ct.php?p=924741

 

ae2_headphones_bl_lg.jpg

 

Håper dette gir et greit inntrykk over mine behov, bare spørr hvis det er noe mer dere lurer på, og takk for svar på forhånd! Håper på noen gode forslag og innspill!

Endret av Blyantkvesser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kjøpt Bose. Generelt sett tar de seg litt for godt betalt i forhold til lydkvalitet.

 

UE6000 i passiv modus skal det være vanskelig å konkurrere med til den prisen. Absolutt noe du burde sjekke ut. I aktiv modus faller lydkvaliteten et par hakk, og bassen blir mer fremtredende...i tillegg til at du får aktiv støydemping, da.

 

Ellers har du de noe billigere Audio Technica ATH-M50 og Beyerdynamic DT770. Disse har ikke et like bra balansert lydbildet, men de leverer mer enn godkjent. Shure SRH840 er også et alternativ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...