Gå til innhold

Verdien av et offer den 22 juli: dobbelt så mye som andre

25 stemmer

1. 1. Er verdien til en som døde 22 juli større enn en som døde en annen dag?

• Ja
      0
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man hevde at om man mistet en av sine 22 juli så er dette tapet tilkjennegitt dobbelt så meget verdi som andre som mister sine utenfor 22 juli. Dette er galt. Og har kun en funksjon; forrakt for staten som resultat. For, dette er "engangstilfelle".

Moralen er altså; sutt dine egne etter brunhullet. Det kommer penger ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å miste noen den 22. juli er selvfølgelig trist, men jeg kan ikke se at det er så mye verre enn de som mister sine kjære i et uaktsomt drap midt i oslo en hvilken som helst annen dag. Eneste forskjellen er at du har maaaaange flere å gråte sammen med. Det er ingen grunn til å få mer i erstatning (dog jeg tviler på at de som mister noen tenker så mye på akkurat det)

Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

Det er absolutt ingen grunn i å heve summene for erstatnings utbetaling bare på grunn av at offeret døde på utøya eller i regjeringskvartalet den 22 juli! Menneske liv er likt verdt uansett hvem de blir drept av og hvor de ble drept! Det nye forslaget de har kommet med en idiotisk mener jeg!

Lenke til kommentar

Nå forstår jeg artikkelen slik at de fikk dobbelt så mye som de først ble tilbudt, ikke dobbelt så mye som andre. Maksbeløpet fra voldsoffererstatningen er for tiden 40 ganger grunnbeløpet i folketrygden, altså over 3 millioner kroner. De hardest skadde fra 22. juli, de med livstruende skader, fikk 600 000, så her er på ingen måte satt noen ny standard.

At man sier at dette var et spesielt tilfelle, er selvsagt for at ikke andre som har fått erstatning skal komme løpende og kreve det samme.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norskgoy: Når du påstår at dette er dobbelt så mye som i andre saker, så får du jaggumeg føre en eller annen form for beviser. Sånn som tråden står nå så er den nemlig rene ubegrunnede påstander, som henviser til en kilde som sier noe helt annet enn det førstepost hevder.

Dersom du tror det er slik at "statens første tilbud" i erstatningssaker er det samme som "gjengs erstatningssum" i samme typer saker, så tror jeg du bør gjøre litt bedre research. At de fikk dobbelt så mye som de først ble tilbudt betyr rett og slett overhodet ikke at de fikk dobbelt så mye som i tilsvarende saker (hva nå enn "tilsvarende saker" måtte være).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Vennligst hold dere til trådens emne. To innlegg har blitt slettet. :)

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser.

Moderatormelding

Mine damer og herrer.

Det er full anledning til å diskutere på dette forumet så lenge man følger trådens tema som bestemmes av trådstarter. Har slettet innlegg som ikke oppfyller kravene for trådens innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...