Gå til innhold

Mange oppstartforsøk for å komme i gang!

Anbefalte innlegg

Jeg har skiftet hovedkortet mitt til et ASUS a7v8x.

Når jeg trykker på power knappen så henger maskinen seg, reset knappen funger ikke så jeg må holde power knappen inne for så å skru den på igjen. Sånn må jeg gjøre 4 - 5 ganger før jeg begynner å komme litt i gang, dvs at jeg kommer litt lenger med oppstarten for hver gang jeg gjør det.

Etterhvert som jeg kommer meg inn så fungerer maskinen som normalt, det virker som om det bare skjer når jeg har hatt maskinen skrudd av en stund.

Hva er det som ikke funker som det skal??

Er det noe som kan være skadelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av en eller annen merkelig grunn så vil ikke maskinen fungere ordentlig før den har begynt å bli litt varm med andre ord? Noe som utvider seg/trekker seg sammen når den er varm som gjør at det først fungerer da? Tenker på dårlig kontakt ett eller annet sted, som av disse grunnene blir bedre jo varmere maskinen blir?

Lenke til kommentar

du kan ha et ødelagt hovedkort som fungerer som nevnt når det blir varmt og komponentene utvider seg, men prøv å ta ut cpu og sett den inn igjen, og ikke bruk enermax eller mist vifte på cpu_fan tilkoblingen, prøv med en annen fivte enn den du bruker og sett en eventuell regulator på maks. Prøv dette å se om det hjelper...

Men hva er feilmeldingen? (pip post melding på skjermen, etc)

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problem med mitt Asus HK når jeg hadde kjøpt det. Prøvde alt som var......feilen var merkelig.....jeg byttet kontakt på CPU vifta og Chassi vifta selv om jeg hadde koblet opp riktig etter merkinga på hovedkortet og manualen. Men etter at jeg gjorde dette har jeg ikke hatt problemer. Jeg har prøvd å flytte tilbake, og da er problemet der igjen...! For meg så er denne feilen helt ulogisk....jeg har papst vifte på CPU og kabinettet så viftene skulle ikke trekke for mye strøm. Du kan da prøve dette...skader ikke å se om det kan være løsningen hos deg også.....

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd en hel del, skifta ledninger. Prøvde å skifte CPU for å skjekke om det hadde noe med det å gjøre, og jeg har satt vifta på full fres uten at det hjalp noe.

POST feilmeldingen jeg få er

"Hardware monitor found an error. Enter Power setup menu for details", jeg har vært inne i bios å prøvd litt forskjellig der, men jeg har ikke så mye snøring på hva jeg skal endre å ikke endre. Noen ganger har det blitt værre en det er nå.

Lenke til kommentar
hva gjorde du med det, bytta du minnebrikke så funka det eller?

Har du flere minnebrikker? Hvis du har det, vil jeg anbefale at du fjerner en og en av minnebrikkene (men bare ha en fjernet av gangen) for å se om maskinen starter på første forsøk. Har du bare en minnebrikke, undersøk om du kan låne minnebrikke av en kamerat og prøv den.

Men det kan være andre ting enn minnebrikkene... som sagt tidligere, kontakter som utvider seg/trekker seg sammen ved varme eller lignende. Du må nesten drive feilsøking... fjerne ett og ett komponent/bytte med ett lånt komponent til problemet blir borte. Jeg vil tro det er noe på hovedkortet som ikke er helt som det skal. Prøv å bytt PCI slot, IDE kanal (evt. prøv med en ekstern PCI IDE kontroller) og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...