Gå til innhold

Bærbar data for musikkredigering (Mac) / gaming (Win)

Anbefalte innlegg

Heysann,

Min første post. Jeg er på utkikk etter en bærbar data jeg kan bruke både for musikkredigering og gaming. Nå bruker jeg altså Logic Pro til det førstnevnte, og derfor skulle jeg gjerne hatt Mac OG Windows på den. Jeg tenkte i hovedsak noe til rundt 7-8000kr. Har veldig lite peil på specs egentlig, eller hva jeg skal se etter her. Noen som kunne hjulpet meg ut?

Thanks! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei. For jeg har brukt en Macbook pro nå. Har ikke installert Windows på den da. Men hvordan funker dette? Er det bedre å kjøre Windows gjennom en Mac eller andre veien? Burde da kunne greie å få en allright Windows (spillmessig) for 7-8000. Hvordan fungerer det å kjøre Logic gjennom Mac den veien?

Lenke til kommentar

Hvis du skal spille så trenger du jo GT 650M skjermkortet. Spilling på Intel HD 4000 er ikke særlig moro. (Kommer an på hva du mener med spilling, og hvilke spill du skal spille, selvsagt).

Er det noen grunn til at man ikke kan bruke en "windows-maskin" i utgangspunktet, men legge inn MacOS i tillegg?

Jeg spør fordi jeg ikke vet, faktisk - er det noen forskjell på å bruke en Mac-maskin + Windows OS kontra en Windows-maskin + MacOS?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

jeg vet. å kjøre osx på en windows-maskin kalles hackintosh og er akkurat så vanskelig som det høres ut som. Jeg vet ikke akkurat hvor vanskelig det er, men en kompis av meg som har gjort det noen ganger brukte lang tid forige gang han prøvde. Det er lettest å kjøre winsows på en mac.

Men for alt jeg vet så er det mulig å kjøre osx i en virituell pc eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...