Andzel Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Jeg tenkte vi kunne dele hva vi får av forskjellige bedrifter når man klager på en vare. Tenkte mer forbrukervarer som dagligvarer. Mat, men kan sikkert slenge inn alt annet også! Elkjøp og diverse gir sikkert noe de også for en klage. Denne tråden er egentlig mest lager for å se hvor seriøse de tar kundene sine. Kanskje vi ser noen bedrifter skille seg ut mer enn noen andre i form av god kundeservice. Tråden skal handle om gode greier, negative poster og at du må ta en sak videre med dem og diverse kan poste i en annen ny tråd der du kan spørre om hjelp og lover og verk. Har lenge tenkt på en sånn tråd men tenkte det var greit å starte enn nå ettersom ser ut som folk har fått en del, som jeg merket ifra Grandiosa tråden. Hva synes dere egentlig om å klage? Jeg synes det er bra ettersom da får bedriften sjekket rutinene sine og diverse, noe kan være farlig for små barn og diverse. Noen regler: FÅR DU GAVEKORT ELLER PENGER, SKRIV DU FIKK DET MEN IKKE BELØPET.(Ettersom dette kan variere på selve klagen, personen og andre saker i saken) Post gjerne bilder av saker du får også PS: Moderatorene kan fult endre reglene, så de blir sikkert litt mer oversiktlig. ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Jeg kan godt starte med noen av mine henvendelser tilbake i tid og en nyere enn: PS: Vil gjerne nevne at jeg skriver takk tilbake e-mail til bedriften som takk for kompensasjonen jeg fikk! Dette gjør jeg hver gang! Så de ser at jeg som kunde setter pris på det. Gjør dere dette? Kanskje dere skal vurdere å gjøre det hvis dere ikke gjør det Beste var vel ifra Grans er det ikke de som har tropico? Noen år siden 2-3(?) Skulle åpne en flaske der tropico limited edition så sprakk glassflasken på toppen. Jeg drakk utrolig nok ifra den uten å merke at toppen hadde rykket. Fikk i meg glassbiter. Tok Grans en dag så ringte de meg opp! Snakket lenge med de og spurte om alt gikk bra og alt mulig. Hadde dokumentert flasken med bilder og vitner. Lurte på om jeg hadde vært hos legen og om jeg hadde hatt noen utgifter og name it! Fikk en kasse tropico av dem! Det som skjedde med den kassen var at en til røyk, da tok Grans å stoppet HELE bedriften en dag sikkert noen timer og fant ut at kutteren eller hva det var kuttet 0.2MM for mye noe som gjorde at glasset ble svekket. Beste kundeservicen ever! Kan si jeg kjøper brus ifra dem i dags dato! Ettersom jeg veit de tar kundene på alvor. --- Kjøpte meg en ost og skinke salat, salaten var dårlig men forbrukers-datoen var 29.11.12. Jeg klagde den 29 med bilde også videre kjøpte den 29 også.. Boksen revnet når jeg åpnet den så da hadde det eventuelt vært litt dårlig behandlet på veien til butikken. Salaten var gylden brun også. De satt pris på at jeg sa ifra uansett om varen hadde siste dagen sin. Bama gjør det alltid bra når det gjelder klager og diverse! Skikkelig ros til dem Fikk her om dagen gavekort ifra dem som kompensasjon! Supert Bama, skal ut å handle mer salater ifra dem! --- Stabburet dette er vel to år siden, jeg hadde lunsj på jobben og hadde kjøpt meg en deilig makrell i tomat boks! Ikke den lille men den store, hadde med plastikk kniv ettersom var ikke noe bestikk der. Alt virket jo greit, var første gang på lenge jeg hadde lyst på makrell i boks. Når jeg skulle åpne denne så røyk jo den du drar av lokket på. Kan si jeg ble veldig irritert der og da. Tok bilde av boksen som du ser godt at jeg har prøvd å dra i den og at den har rykket. Boksen ble hivd i søpla. Kom hjem og satt meg ned og sendte en klage. Klagen ble mottatt og jeg fikk respons, at de ville gjerne ha adressen min ettersom de skulle sende en kompensasjon! Da fikk jeg en matboks, jeg har brukt den mye! Endte med at faren min tok den når jeg byttet jobb ettersom trenger ikke matboks på jobben. Så da fikk jeg matboksen, pluss smakstester og de små boksene til en skive. Litt syltetøy, makrell, laks i boks husker jeg godt. Så dette gjorde at jeg bare kjøper makrell i tomat ifra Stabburet. --- Kjøpte engang melk ifra Tine, dette var ifjor. Melken var klumpete og luktet ikke bra, sendte jo selvfølgelig klage på dette også, endte med at jeg fikk penger på konto som kompensasjon. ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Siste som var i Grandiosa tråden var at ^Th0mas^ hadde fått en dårlig vare. Vi får vente å se om han får noe respons ifra Stabburet! Fikk et fiskehode i makrellboksen min her om dagen. Så kom igjen ros noen firmaer inne på diskusjon.no! Er alt for mye ris her inne! Kan jo hende flere bedrifter sjekker her inne og ser at vi setter pris på dem også! Endret 20. desember 2012 av Andzel 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Kompis av meg klagde på en pølsepakke til Gilde, fikk et gavekort han! Pølsene var "råtne" Endret 18. desember 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Nå bryter du faktisk reglene du selv har laget i emnet, som forøvrig kan virke litt slitsomme å følge. Kanskje derfor responsen er såpass lav. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Merker dette, hva slags regler kan man fikse på? Fått noe svar tilbake du da? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Merker dette, hva slags regler kan man fikse på? Fått noe svar tilbake du da? Ja, jeg fikk svar for et par dager siden om at de ble å sende meg noen ekstra bokser i posten. Hvor mange vet jeg ikke, men kan poste her når jeg mottar pakken. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Bra det da, skal selv klage på en bama salat i dag. Fysj av meg, var forseglet med ost og skinke i en beholder på en måte. Noe som gjorde at skinken og osten ikke smakte bra. Men salaten var alt for dårlig kuttet også. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Klagde til SAS i November pga. noe jeg mente var dårlig kundebehandling. Første svar var standard svada, "vi beklager, håper du vil reise med oss igjen". Svarte tilbake med konkrete argumenter igjen på hva jeg mente de hadde feilet på, og hva jeg som kunde forventet. Fikk enda en beklagelse og det endte med at de ville overføre en liten kompensasjon til min konto. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Klagde inn en råtten baguette til subway her om dagen. Fikk en valgfri Sub i komepensasjon. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 For noen år siden klaget jeg på noe Prince jeg hadde kjøpt. Sendte inn 2 sigaretter fra 2 forskjellige pakker, samt tom-pakken. Klagen var at jeg synes sigarettene var altfor milde, og jeg mistenkte utsalgsplassen for å selge smuglersigaretter. Fikk svar tilbake om at det var godt observert, for Prince hadde blitt mildere pga noe EU regler som akkurat hadde trådd i kraft. Fikk også 60 nye princer Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det hadde jeg trodd var i mot noe markedsføringslovgivning, i grunn. 1 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Klagde på en 0,5l cola som var uten kullsyre, fikk 3 "mynter" som kunne brukes i brusautomat for valgfri cola produkt :-) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Var ikke plass på flyet mitt fra KLM, så måtte vente noen timer på neste fly, klagde ikke og fikk noen hundre auro i kompensasjon. 2 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Betydelig forskjell på en klage der bedriften frivillig gir erstatning, og der de er lovpålagt. Ditt tilfelle havner i sistnevnte, Evelen. 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 La meg legge til at dette var en 6-inch sub. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Klagde på en ny salat ifra Bama! Fikk et gavekort igjen, seriøs bedrift! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå