Gå til innhold

Ny PC- gaming for en aldrene mann


Anbefalte innlegg

Tenkte å bestille dette. Virker vel som en god deal?

Vet at man burde ha low profile minner til hovedkortet hvis man skal ha ekstra kjøler, men klarer meg bra med stock kjøler.

 

 

ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II TOP 2GB PCI-E DVI...1 st.

3 699 kr

CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1866MHZ CL9 (4X4G...1 st.

639 kr

KABEL HDMI-HDMI HIGH SPEED W/ ETHERNET 3.0M1 st.

49 kr

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM NOR DVD #NO1 st.

1 099 kr

OCZ VERTEX 3 2.5" 240GB SSD SATA/600 MLC1 st.

1 249 kr

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY1 st.

1 319 kr

DELTACO RAMME FOR 2.5" HDD I 3.5" PLASS1 st.

49 kr

ASUS SABERTOOTH Z77 S-1155 ATX IVY1 st.

1 299

 

Resten av delene har jeg. Blir for det meste BF3 og kommende spill fremover. Tror heller ikke jeg skal overklokke noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fint ut det der ja! Men to ting:

 

Windows 8 er noe billigere. Jeg var skeptisk, men ga det en sjanse og det er ikke så ille som jeg trodde. Man blir vant til det. Også er det mulig å installere start-menyen til Win7, med noen flere funksjoner (har ikke satt meg noe inn i det.). Men det er jo ganske personlig, om man velger 7 eller 8.

 

SSD en din er nok god den. Men har hørt at Samsung 830 256GB er minst like god og veldig stabil. Var selv usikker da jeg selv skulle kjøpe SSD for et par uker siden, men endte opp med den Samsung'en og det har gått veldig fint så langt. Ikke hatt noen problemer i det hele tatt, og er svært fornøyd.

Endret av Protective
Lenke til kommentar

Hmm, synes det er litt merkelig valg å gå for stock kjøler ( som folk flest vet er eh for å være litt forsiktig noe makk verk) også går du for 1866Mhz RAM og en K CPU. Det henger liksom ikke helt på greip. Vill i det minste valgt å bruke noen hundringser på en bedre cpu kjøler eller valgt en annen RAM/CPU kombo

Lenke til kommentar

i5 3570 støtter ikke høyere minnehastighet enn 1600 mhz, så dersom du ikke skal overklokke er det ikke vits og kjøpe noe mer enn det.

 

Og som andre brukere har nevnt over her ville jeg også gått for en Samsung eller Crucial ssd. Ocz har ett litt frynsete rykte, noen sverger til det, mange styrer unna, har selv hatt uheldige erfaringer med de og kommer ikke til og kjøpe det igjen.

 

Ellers ville jeg hvirkelig annbefalt og kjøpt en uorginal cpu kjøler , lavere støynivå og lavere temperaturer uten noe særlig vanskeligere montering. Selv bruker jeg ett ferdig vannkjølingssett til cpu, men det finnes vel like mange meninger som personer på akkurat hva som er best her.

 

Til slutt kan det vel nevnes att ytelsesforskjellen på gtx 670 g gtx 680 er veldig mye mindre enn prisforskjellen skulle tilsi, så du vil få betydelig mer ytelse per krone ved gtx 670, men dersom du har råd så for all del slå til. Er et fantastisk skjermkort.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Forandret litt på oppsettet. Er det verdt med 4 GB på skjermkortet?? Gir det generellt bedre ytelse?? Akkurat prisen er ikke så viktig, men kaster ikke penger ut vinduet hvis det ikke er verdt det.

 

ASUS SABERTOOTH Z77, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16,SLI/CFX, Lucid Virtu, HDMI, DP, UEFI

 

EVGA GeForce GTX 670 4GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "Superclocked", GDDR5, DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DisplayPort

 

Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB 8GB 2Rx8 1G x 64-Bit x 2, DDR3-1600, CL10, 240-Pin DIMM Kit

 

Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM Basic Kit, MDX controller, 540/520MB/s read/write

 

Intel® Core i5-3570 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 77W, HD2500, Boxed w/fan

Lenke til kommentar

Takker for svar. Forandret litt på oppsettet. Er det verdt med 4 GB på skjermkortet?? Gir det generellt bedre ytelse?? Akkurat prisen er ikke så viktig, men kaster ikke penger ut vinduet hvis det ikke er verdt det.

 

 

 

med mindre du skal spille på høy oppløsning er det ikke veldig vits med 4gb.

hadde nok heller godt for hd 7950 eller 7970 sånns det ser ut nå. har selv 670.

hvis du absolutt skal ha nvidea skjermkort hadde jeg godt for gigabyte sin windforce 3x versjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...