Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Rettslære 2 eksamen 2012

Anbefalte innlegg

Hei! :-D

Jeg har eksamen i rettslære 2 i morgen, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er den flinkeste i dette faget. Jeg lurer derfor på om det er noen der ute som er flinkere enn meg og som kunne hjulpet meg litt?

Her er forberedelsen jeg har fått utdelt:

- reglene som gjelder når en avtale blir inngått ved bruk av fullmakt

- de to aktuelle grunnlagene som kan føre til at en fullmektig blir

erstatningsansvarlig på grunn av en avtale han/hun har inngått for en

fullmaktsgiver

- reglene som gjelder dersom en kjøper mener at selgeren ikke har levert rett vare

- reglene som gjelder for inngåelse av en avtale

- reglene i forvaltningsloven som gjelder når en kommune behandler en søknad

som avgjøres ved et enkeltvedtak

-

- reglene om journalisters rett til innsyn i saksdokumentene til en kommune

Jeg klarer en del selv, men siden jeg er privatist er det vanskelig å vite helt konkret svar på alt, da jeg ikke har fått det inn med teskje av noen, hehe. Er det noen der ute som faktisk VET hvilke regler o.l det gjelder ved de ulike punktene, setter jeg UTROLIG stor pris på all hjelp jeg kan få! :-) :-)

Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :-D

Jeg har eksamen i rettslære 2 i morgen, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er den flinkeste i dette faget. Jeg lurer derfor på om det er noen der ute som er flinkere enn meg og som kunne hjulpet meg litt?

Her er forberedelsen jeg har fått utdelt:

- reglene som gjelder når en avtale blir inngått ved bruk av fullmakt

- de to aktuelle grunnlagene som kan føre til at en fullmektig blir

erstatningsansvarlig på grunn av en avtale han/hun har inngått for en

fullmaktsgiver

- reglene som gjelder dersom en kjøper mener at selgeren ikke har levert rett vare

- reglene som gjelder for inngåelse av en avtale

- reglene i forvaltningsloven som gjelder når en kommune behandler en søknad

som avgjøres ved et enkeltvedtak

-

- reglene om journalisters rett til innsyn i saksdokumentene til en kommune

Jeg klarer en del selv, men siden jeg er privatist er det vanskelig å vite helt konkret svar på alt, da jeg ikke har fått det inn med teskje av noen, hehe. Er det noen der ute som faktisk VET hvilke regler o.l det gjelder ved de ulike punktene, setter jeg UTROLIG stor pris på all hjelp jeg kan få! :-) :-)

Tusen takk på forhånd!

Er på jobb, så har ikke lovsamlingen foran meg nå, men jeg skal se på det i kveld så kan jeg gi deg et svar. Du vil nok finne noen av svarene i avtaleloven og forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Er på jobb, så har ikke lovsamlingen foran meg nå, men jeg skal se på det i kveld så kan jeg gi deg et svar. Du vil nok finne noen av svarene i avtaleloven og forbrukerkjøpsloven.

Tusen takk! :-) Ja, de har jeg notert meg allerede, men supert at du vil hjelpe meg! :-))

Lenke til kommentar

Har samme eksamen imorgen og tar i mot all hjelp jeg kan få. Lover som gjelder er type Kjøpsloven, Forbrukerkjøpsloven, Forvaltningsloven, Avtaleloven og Offentlighetsloven.

Stusser litt på :

- reglene som gjeld dersom en kjøper mener at selgeren ikke har levert rett vare

Vil samme regler gjelde her som om varen skulle være levert med mangel, rabatt, erstatning eller heving?

Endret av Ayagi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...