Mikaachu Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Gang på gang har jeg prøvd å lære meg å tegne, men mister kjapt motivasjonen når jeg ser hvor dårlig jeg faktisk tegner. Snart tenker jeg at jeg virkelig prøver, for det er noe jeg har veldig lyst til å lære. Kanskje ikke bli super flink, men vil kunne tegne såpass at jeg kan illustrere hva jeg mener, og bare være generelt bedre til å tegne. Så jeg har ett spørsmål. Jeg har hørt at venstrehånden er koblet til den kreative delen av hjernen. Jeg er normalt høyrehendt, men hvordan ville det vært å lære seg å tegne bare pga det som er nevnt over? Er det ett veldig dumt spørsmål, eller er det noe som faktisk kunne vært en ide å gjøre? Hva tenker dere andre om dette? (: Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Skjønte ikke helt dette her, men det går sikkert an... Lenke til kommentar
abirami Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hei!! jeg er god til å tegne og har fine tips til deg. 1. lev deg inn i tegningen 2. gjør det beste du kan 3. lag først en skisse som du lager penere til en tegning. Lykke til 1 Lenke til kommentar
chanchan Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Å tegne er mest sannsynlig den enkleste "ferdigheten" man kan lære seg. Å tegne teknisk bra krever INGEN kreativitet, om ikke bare litt disiplin. Har selv aldri hørt om noen som føler å bruke venstrehånden gjør det lettere å tegne om de er høyrehendt, det høres rart ut for meg. Selv om mange kobler tegning til noe kreativt er det faktisk ikke mer kreativt enn matlaging fra kokebok. Selvfølgelig kan du lage mye bedre og mer interessante tegninger og kunstverk om du er kreativ, men for å tegne teknisk etter-boka bra og fotorealistiske tegninger trenger du ikke det. Først og fremst, bli kjent med hånda di og blyanten og hvordan de fungerer sammen. Kjøp deg et par skribleblokker og fyll alle sidene med streker, buer, sirkler, spiraler og forskjellige former. Å kunne føre blyanten slik du vil er nødvendighet #1. Så er det verdt å huske på at ALT du ser rundt deg er bygget opp av geometriske former. Om du vil tegne noe, hjelper det alltid å skisse ut formene - firkanter, trekanter, streker eller sirkler - og så legge på detaljene etterpå. Øv på å tegne geometriske former. Finn ut HVA du vil bli god på å tegne. Realisme? Tegneseriestil? Manga? Hva slags objekter vil du helst tegne? De fleste som begynner å tegne og vil bli gode har i baktankene å tegne mennesker. I så fall kan det være fristende å bare finne ting fra stilene du liker og etterlikne det, men det er ikke utveien. Om du skal tegne mennesker eller dyr er det ALLTID anatomi i fokus. Alle ordentlige tegnestiler er i all hovedsak stilisering, som betyr at det bare er overdrivelser av realisme. For å tegne mennesker øver du deg på å tegne skjeletter, så ordentlige mennesker, SÅ kan du begynne å stilisere det til hva du synes ser best ut. Å hoppe over anatomi-delen er kanskje lettvint, men FOR en bjørnetjeneste. Med en gang du begynner å bli noenlunde god kommer du til å forbanne dagen du satt med naruto-bilder og etterlignet det. Avhengig av om du vil tegne med blyant eller bruke vannfarger/maling/tusj osv er fargelære alltid noe å ha i bakhånd. Jeg kan ikke telle alle gangene jeg har hatt bruk for å vite fargespekteret og hvilke farger som komplimenterer hverandre. Lykke til! Endret 16. desember 2012 av chanchan 1 Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Hei, jeg hadde same problem som deg selv før. Jeg kjøpte en bok som het Drawing on the Right Side of the Brain, som du kan kjøpe her: http://www.norli.no/...roduktId=984449 Den er utrolig bra, og forklarer hvorfor vi tegner så utrolig feil i forhold til hvordan vi har tenkt oss at tegningen skulle bli, og hvordan vi kan endre på dette. Nå er det en stund siden jeg leste boken, men den lærer deg i hovedsak å se hva du vil tegne, i stedet for å tegne slik du tror motivet ser ut. (F.eks, alle vet at menneskehånden har 5 fingre, derfor vil alle tegne en klump hvor det stikker ut 5 pinner, fordi det er slik vi vil beskrive hånden med høyre hjerne). Venstre hjernedel blir overkjørt, og får ikke lov å tegne hånden slik som den mener en hånd ser ut. Boken lærer deg å la venstre halvdel få ta over styringen, og gjøre slik at du tegner det du faktisk ser. Etter å ha lest den og øvd litt på hva de prater om, så gikk jeg etter bare noen timer fra å tegne strekfigurer til å tegne tegninger som dette: Endret 18. desember 2012 av Hello Kitty 1 Lenke til kommentar
Mikaachu Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Tusen takk for fantastiske innlegg. Skal prøve å bli flinkere til å tegne fremover. (: Skal ha en 30 day drawing challenge, og vet ikke om jeg tar denne med vanlige tegninger eller pixel art. Tenkte hovedsaklig pixel art, men lærer kanskje mer igjennom vanlig tegne "stil." Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Pixel art er forsåvidt noe helt annet en å tegne for hånd, og bruker lite av de samme triksene, så du må nesten bestemme deg for hvor du ønsker å satse Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg har et tips som ingen andre har fortalt om her og det er at når du skal tegne så er det linjene du må se på. Du må lære å kunne se linjene og det er de du skal begynne med når du skal tegne. Jeg liker å begynne med de sterkeste linjene og kontrastene når jeg tegner og jeg tegner med bare blyant uten farger. For å se linjer så er det noe som kommer av trening. Øv på å se på de abstrakte linjene og du kan se linjer i alle objekter og skapninger. Alt har linjer. Strekene som er i mellom det svarte på bokstavene og det hvite på papiret er linjer. Skyggelegging kommer til slutt. Også er det bare å legge til detaljer. Studer det du skal tegne. Se hva det egentlig er for noe. Du må ha et godt øye og du bør trene på å tegne ting du ser for deg og når du mestrer det så er du en kunstner. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå