Jegerisak Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Hei. Har bestemt meg for å kjøpe Maximus V Gene, hovedkort. Har et eldre PCI nettverkskort som jeg ønsker å bruke, siden jeg er godt fornøyd med dette. Er det mulig å sette PCI i PCI ekspress x16 slot? Maximus V Gene har x2 PCIe x16 + x1 PCIe 2.0x4 . Skjønner ikke hvordan folk ordner med WIFI på bygge PCer med så lite utvalg av nettverkskort for PCIe! Håper noen kan opplyse meg rundt dette. Er helt blank! Endret 5. desember 2012 av Jegerisak Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det går nok ikke nei: 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hvorfor ikke bruke det innebyggede nettverkskortet i hovedkortet? Det er gigabit og antakelig like bra som det du har hvis ikke bedre. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Slik jeg skjønte OP så er det snakk om et PCI WiFi-kort. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Antageligvis fordi det virker som det er ett trådløst nettverkskort han skal ha... :-) Begynner vel å bli et lite utvalg av trådløse nettverkskort for PCI-e også, eventuelt kan du kjøre med USB!! http://www.prisjakt.no/category.php?k=399#rparams=l=s105100806 Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Det var skuffende å høre :O Så trådløse nettverkskort er på tur ut da? Trodde de var mer stabile enn USB tilkobling. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Neida, det finnes flere gode USB alternativ faktisk. Har selv brukt et NETGEAR Wireless-N 300 Mbps med hell (WNA3100). Om du bor i Oslo så kan til og med få dette av meg om du er hypp. Tidligere prøvde jeg 2 forskjellige PCI løsninger som ikke dugde til noe som helst, både fra D-Link og Jensen. Noe sånt kan fungere fint: http://www.komplett....aspx?sku=746271 Endret 5. desember 2012 av fflex Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Hold deg unna PCI(-E) baserte nettverkskort. Noe forbanna drit. USB donglene er mye mer stabil, men skal nå sies at PCI(-E) kort har kraftigere antenne® så derfor mer styrke. Men det er ikke noe særlig, så gå fr USB dongel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå