konduktans Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Snakked med coolingstuff i sverige ang. kjøp av vannkjøling, og nevnte at jeg har en 3570k. Han sa at kjølepastaen mellom prosessoren og HS er søppel på den, og at jeg "bør" bytte den ut. http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/1155302-montera-om-ihs-i3770k-varning-bilder/ Hva tenker dere om det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Vel, det er en rimelig akseptertsak at kjølepastaen gir høyere temperaturer enn vanlig. Spørsmålet er hvor glad du er i garantien din og om du tør å gå løs med barberblad på en CPU. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Altså, jeg - personlig - har ingen problemer med å "dra frem dremelen", men tror ikke Komplett synes noe særlig om det hvis(når) CPU-en ryker. Har du noen tall på hvor mye det hjelper å bytte kjølepasta - både i overklokk og temp? Ser han jeg linket til sier ca. 15 grader kjøligere, som må sies å være veldig vesentlig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 http://www.overclock.net/t/1313179/official-delidded-ivy-bridge-club/0_30 Ser ut som et ganske drastisk fall i temperaturer uansett hvordan man vrir og vender på det Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Har du gjort det med din? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Har du gjort det med din? Har 2600k jeg. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Har du gjort det med din 2600k? Ikke nødvendig kanskje Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Har du gjort det med din 2600k? Ikke nødvendig kanskje 2600k bruker ikke termisk pasta mellom brikka og varmesprederen, den er loddet fast til brikka. Av den grunn har jeg ikke prøvd å åpne opp min 2600k, å gjøre noe slikt ville vært galskap. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Veldig i tvil om jeg skal gjøre det eller ikke. Det kan da ikke være så vanskelig å montere den så det ser originalt ut. Ville du gjort det hvis du hadde 3570k? Er det samme problemet med 3770k? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Veldig i tvil om jeg skal gjøre det eller ikke. Det kan da ikke være så vanskelig å montere den så det ser originalt ut. Ville du gjort det hvis du hadde 3570k? Er det samme problemet med 3770k? Jeg hadde ikke gjort det om jeg hadde 3570k, jeg har for lengst skjønt at 200MHz ikke er store forskjellen. 3770k har samme problem ja. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Sant nok, ikke værdt risken og garantibortfallet. Du vil aldri merke 4,5ghz vs 4,7ghz i praksis uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå