Gå til innhold

[Løst] Nytt kompaktkamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser tråden står som løst, men slenger meg på istedet for å starte en ny:

Er selv på utkikk etter noe sånt. I mitt hode ser Fuji X100 ut til å være det beste alternativet (manglende zoom er ikke sært i mitt hode), men er noen lapper for dyrt per d.d.

Sony DSC-RX100 ser ut som en god nr 2...muligens, men det ser jo ut som en må ha barnefingre for å kunne holde det på en noenlunde grei måte? Bjerknez: du har vel testa begge? Hva med en kjapp erfaringsdeling?

Andre gode alternativer ut fra følgende prioritering?: Billedkvalitet, støy på relativt høy iso, stor maks blenderåpn, viewfinder/muligh for dette

Endret av Nelson09
Lenke til kommentar

Ser tråden står som løst, men slenger meg på istedet for å starte en ny:

Er selv på utkikk etter noe sånt. I mitt hode ser Fuji X100 ut til å være det beste alternativet (manglende zoom er ikke sært i mitt hode), men er noen lapper for dyrt per d.d.

Sony DSC-RX100 ser ut som en god nr 2...muligens, men det ser jo ut som en må ha barnefingre for å kunne holde det på en noenlunde grei måte? Bjerknez: du har vel testa begge? Hva med en kjapp erfaringsdeling?

Andre gode alternativer ut fra følgende prioritering?: Billedkvalitet, støy på relativt høy iso, stor maks blenderåpn, viewfinder/muligh for dette

MIN erfaring (som jeg sikkert har nevnt tidligere):

Mitt valg ut fra punktene du skriver:

- Bildekvalitet = X100

- ISO egenskaper = X100

- Blenderåpning = Tja, ganske likt i vidvinkelområdet på disse to. Dog blir lysstyrken vesentlgi svekket når man zoomer med RX100.

- Viewfinder = Helt klart X100.

Legger til noen punkter til:

- Autofokus = RX100

- Byggekvalitet = X100

- Ergonomi = X100

Det meste taler til X100 i mine øyne og etter min erfaring, men hvis man absolutt skal ha zoom, litt mer snappy autofokus og i det hele tatt ett "enklere" kamera så gå for RX100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...