sivertaa Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Hei skal kjøpe en ny bærbar pc som skal brukes til programmering, mer spesifikt spillprogrammering. Jeg kommer ikke til å bruke den til spilling, men den må kunne brukes til spilling fordi jeg helst vil kunne teste alt jeg programmerer. Kravene er: - støtte for openGL 4.2, GLSL 4.2 - Støttet hardware og tilgjengelige drivere til Linux - Bra byggkvalitet og hvis mulig ergonomisk da jeg kommer til å bruke den veldig mye. - Mellom 14" og 16" - Bra grafikkytelse Det skader heller ikke med god batteritid og lav vekt, men dette er ikke noe krav. Jeg kan nok strekke budsjettet til 15-20 tusen hvis det er nødvendig. Men jeg vil helst bruke mindre en 15 tusen. Jeg vurderer en Lenovo Thinkpad W530 med NVIDIA Quadro k1000M grafikkort. Jeg syntes den er perfekt, bortsett fra at jeg er litt skeptisk til grafikkortet. Hva syntes dere? Hvis noen kan komme med et alternativ eller tilbakemelding er jeg evig takknemlig. - Sivert Endret 5. desember 2012 av sivertaa Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Ville gått for en thinkpad uten tvil. Bra støtte i linux, bra byggekvalitet og supre tastaturer. Quadro kortene er som regel ganske bra. Sørg for at du velger en maskin med grei skjermoppløsning. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Thinkpad. Hadde det ikke vært for grafikkytelse hadde jeg sagt at du skulle finne en med on-chip Intel. Men men, med et nvidia-kort og uten switchable skulle det få fint. W530 har optimus, da, det er ikke noe særlig. Jeg ville funnet en uten. (Strengt tatt tror jeg at jeg hadde tatt T, men) Endret 5. desember 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå