Gå til innhold

Språkreise til Japan. Hvem tilbyr?

Anbefalte innlegg

Jeg har i en lengre periode ønsket å reise til Japan, både for opplevelsens skyld men i all hovedsak for å lære språket. Jeg kunne tenkt meg et 2-4 ukers opphold nå i sommer, der jeg har en ~20timer uken med språktimer.

Jeg har googlet litt rundt etter forskjellige reisebyråer, men de fleste er beregnet på folk i 12-18 års alderen. Jeg er 22 år, så disse er ikke aktuelle for meg. De fleste jeg har funnet for min aldersgruppe er type 10ukers opplegg, men dette konflikterer med jobb, så jeg ser på noe med max 4 ukers opplegg(kan muligens strekke det litt lengre).

Dette må også være et begynnerkurs, da jeg snakker og skriver så godt som ingenting fra før.

Er det noen som har vært borti noe liknende og kan anbefale meg et reisebyrå som tilbyr til fornuftig pris, og til en flott destinasjon? Evt om noen har gode erfaringer med opplegget til et reisebyrå som har reist andre steder enn Japan?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kontaktet ambassaden for å høre om de kan anbefale noe http://www.no.emb-japan.go.jp/ Det kan også godt være spesielle avtaler og programmer du kan komme inn under som gjør dette mye billigere.

Av egen erfaring vil jeg anbefale å ta så mye kursing som du kan i Norge før du drar slik at du har noe å bygge videre på. Kommer du dit helt blank får du ikke med deg stort av det som skjer, du vil føle deg utenfor og du vil antagelig fungere nesten utelukkende på engelsk. Hvor stort utbytte du vil få av oppholdet øker eksponensielt med hvor mye du allerede kan når du kommer dit.

I tillegg til vanlig språkkurs i Norge bør du også se endel på tekstede japanske filmer slik at du blir vant til å høre japansk og slik at du klarer gjenkjenne enkelte ord og setningsstrukturer som du har lært på kurset i Norge. Husk at hva du lærer på kurs og hvordan folk faktisk snakker til daglig kan være ganske så forskjellig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

I fjor reiste eg to turar til Japan.

Eg studerte ved ein skule som heiter Genki JACS(Japanese And Culture School). Dei vil eg gjerne anbefalle!

Dei har forskjellige undervisningsprogram du kan velge mellom, der du kan studere språk, kultur, animasjonsfilm og kalligrafi. Eg tok eit kurs for japansk språk + ekstra samtaleøving, og eg føler at eg fekk veldig mykje ut av det. I tillegg kan dei hjelpe deg med å finne ein stad å bu. Eg anbefaller vertsfamilie (som dei ordner), men du kan sjølvsag òg bu i leiligheit eller studentbolig.

Undervisninga er lagt opp slik at de skal få so mykje praktisk øving som mogeleg.

I tillegg til undervisninga, vert det arrangert forskjellige arrangement kvar veke. Det kan for eksempel vere middag med japanarar og medstudentar, diverse kurs (matlaging, manga), filmkveld og festar. Dette anbefaller eg å delta på! Du kan bli kjend med mange lokale gjennom dette.

I tillegg kan dei gje deg ein utvekslingspartnar som du kan møte på fritida.

Genki JACS: http://www.genkijacs.com/faq.htm

Folk i Fukuoka kan veldig lite Engelsk, men dei kan nok til at du klarer deg! Du kjem til å få mykje øvelse der. Der er mange som har lyst til å møte utlendingar, so det er lett å bli kjend med folk der.

Om det blir ved Genki JACS eller ein anna skule ønsker eg deg ein god tur uansett! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...