Lycantrophe Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Nå er det forskjell på office og office, i f.eks en bedrift sammenheng med 30 000 brukere som det blir bestemt at f.eks .intranett skal basere seg på sharepoint nytter det ikke med komme libreoffice. Da må du ha MS Office, og du må bruke IE for full integrasjon med browser. Det er heller ikke støtte for nyere exchange 2007 i f.eks evolution. Og ja man kan bruke pidgin til chat mot lync server, men nå er det jo ikke pga. chat en bedrift innfører lync heller. Det er isåfall like mye innkjøpers ansvar. Velger man kompatible løsninger er ikke dette noe problem. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hvist Microsoft hadde tenkt litt lengere enn seg selv, å laget 2 versoner så hadde dem hadd suksess. En Metro for tablets og en vanelig for desktops. Men nei du, man skal tvinge tvinge folk over på noe som man ikke vil ha. Epil fail M$ bigtime! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Hvist Microsoft hadde tenkt litt lengere enn seg selv, å laget 2 versoner så hadde dem hadd suksess. En Metro for tablets og en vanelig for desktops. Men nei du, man skal tvinge tvinge folk over på noe som man ikke vil ha. Epil fail M$ bigtime! Tull, sier litt om hvor lite peiling du har på å bruke systemet. Jeg har både to skjermer og en tablet og bruker dem til hver sine ting. Hvorfor Microsoft har funnet på at jeg skal ha 2*24" ikke-touch-tablets foran meg er forsatt et mysterie. Det ser ut som salget av Win8 går skikkelig dritt heldigvis, så det er håp om at de tar til fornuften. Surface selger dårlig, Windows Phone selger verre og PC-salget går ned kvartal for kvartal. "Windows 8 selger faktisk godt" - 28 November, Dinside. Hvis salget skulle gå dårlig betyr ikke det nødvendigvis at systemet er dårlig, men heller at folk er skeptiske og aner ikke hva de går til. Mulig jeg misforstår innlegget, men: Grunnen til at systemet er laget som det er kan beskrives hvordan ting blir fremover: Nettbrett - PC - (telefon) - i ett. Poenget med Windows 8 er nettopp at man skal ha et system for alle enheter. Dette vil få uendelige fordeler, for alle enhetene. Endret 5. desember 2012 av MrLG 3 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det er isåfall like mye innkjøpers ansvar. Velger man kompatible løsninger er ikke dette noe problem. Ja, men det finnes ingen reelle konkurrenter til Microsofts samarbeidssystemer. Libreoffice er rett og slett ikke like bra som MS Office før man skal samarbeide, og når man skal ha collaboration blir det en vits. Jeg er ingen MS-fan, men jeg ser verdien av Sharepoint/Office-kombinasjonen. Lite er så dyrt som suboptimale samarbeidssystemer med dårlig kompabilitet, selv om lisensene skulle være billige/gratis. En innkjøper som ikke ser på totalprisen (inkludert tidsbruk for brukerne) er ingen god innkjøper. 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det finnes mange konkurrenter. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Poenget med Windows 8 er nettopp at man skal ha et system for alle enheter. Dette vil få uendelige fordeler, for alle enhetene. Nei, det vil det ikke. Om man insisterer på ett paradigme for telefon, brett og PC får man en jack of all trades som ikke er super på noe som helst. Selvsagt selger Win8 en god del i starten - det koster et par hundrelapper og alle nerdene skal oppgradere. De virkelige pengene kommer fra enterprise og nysalg av PCer, og der er interessen laber (for å si det mildt). Det finnes mange konkurrenter. Opplys meg, og husk at man gjerne skal ha integrasjon mot flere titalls eksterne systemer (arkiv, øko, osv). For bedrifter med IT som kjernevirksomhet og der folk har interesse kan man sikkert få til bastardløsninger, men for de fleste er IT støttefunksjonalitet som bare skal virke på samme måte som strøm og vann skal det. Endret 5. desember 2012 av kvasbo Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) http://www.ragan.com...oint_45308.aspx http://blog.arunace.com/11-alternatives-to-microsoft-sharepoint/ Endret 5. desember 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Akkurat som jeg tenkte. Dette funker sikkert for mange småbedrifter, men er jo helt uaktuelt om man trenger noe stort og stabilt med driftsavtaler og garantert patching og kompetanse. Man trenger tilgang til konsulenter, ekspertise på drift, støtte for utvidelse osv, og med små konkurrenter finnes rett og slett ikke dette, og løsningene blir (ofte dessverre) uaktuelle. (Med unntak av de andre svære leverandørene da, men de blir jo like som MS på alle måter). Foreslår imidlertid at vi avslutter dette nå, det handler tross alt om Win8 i denne tråden Endret 5. desember 2012 av kvasbo 3 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Du er nå søt. Hvorfor er ikke, say, Alfresco et alternativ? Endret 5. desember 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Nei, det vil det ikke. Om man insisterer på ett paradigme for telefon, brett og PC får man en jack of all trades som ikke er super på noe som helst. Du tar grovt feil, ihvertfall hvis vi utelokker telefon og ser på PC og nettbrett. Dette er bare noe du antyder fordi du bruker nettbrett og PC på forskjellig måter. La meg si det enkelt: - Det er ingenting du ikke kan gjøre i Windows 8 på PC, som du ikke kan gjøre i Windows 7, på en like enkel måte om du faktisk setter deg inn i hva du har foran deg. - Det er ingenting du ikke kan gjøre på Windows 8 på nettbrett, som du ikke kan gjøre på hvilket som helst annet nettbrett, og det fungerer AKKURAT like godt, om ikke enda bedre. Også kommer vi til den banebrytene konklusjonen: Oi, det går faktisk å bruke samme system til begge deler, for systemet er NETTOPP lagd for begge deler! Hvis du ikke tror det, så har du faen ikke prøvd det.. (eller bare jævlig dårlig kunnskap om hvordan å bruke det!) Endret 5. desember 2012 av MrLG 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Poenget med Windows 8 er nettopp at man skal ha et system for alle enheter. Dette vil få uendelige fordeler, for alle enhetene. Uendelige fordeler...? I så tilfelle rart ikke gravemaskiner kommer med ratt... Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 jeg forventer sjeldent perfeksjon, men man trenger ikke å forvente perfeksjon for å mene at metro er en overraskende lite vel-integrert påklistring som bidrar lite positivt til opplevelsen. MS ønsker jo åpenbart at jeg skal bruke metro på en desktop eller bærbar, hvorfor skal jeg ikke forvente at det er noenlunde brukbart til den bruken ihvertfall? AtW Hvorvidt det er meningen at metro skal fungere på stasjonær/bærbar er altså det vi er uenig om. Microsoft frister oss med det, men tror nok det er mest for at vi skal bli kjent med metro. Jeg liker ikke å bli tvunget til det, men MS føler vel at de må. Viss det er sånn at MS faktisk mener at metro skal fungere bra på stasjonær/bærbar med mus og tastatur, så er jeg helt enig med deg i at de ha bommet fullstendig. Er som sagt også enig i at de har gjort skillet mellom metro og skrivebordet unødvendig vanskelig. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Utrolig mange meninger om Win 8. Jeg installerte det på en stasjonær pc som hadde Vista i forrige uke. Brukte litt tid på å finne ut av ting, men klarte det faktisk uten hjelp av noe slag, man må bare prøve og ikke være så negativ. Maskinen ble ihvertfall mye raskere og starter opp 3 ganger fortere enn før. Jeg kommer til å installere win 8 på laptopen min også som nå har windows 7. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hvorvidt det er meningen at metro skal fungere på stasjonær/bærbar er altså det vi er uenig om. Microsoft frister oss med det, men tror nok det er mest for at vi skal bli kjent med metro. Hvis ikke det er meningen at Metro skal fungere på desktop så fortjener Microsoft alt pepper de får og mye mye mer til fordi de har tvunget alle desktopbrukere til å benytte det. Sånn behandler man ikke brukerne sine. Jeg tror Microsoft gambler stort på at touch blir det nye store både til forbruk og skaping, og jeg tror de tar feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 ... Jeg installerte det på en stasjonær pc som hadde Vista i forrige uke. ... nå er vel det meste et skritt i riktig retning dersom utgangspunktet er Vista. ... starter opp 3 ganger fortere enn før. Dette med oppstartstid har alltid fascinert meg. Etter overklokkinga er gjort stopper jeg maskinene sånn ca 4 ganger i året, om det tar 10 min eller 3 sek bryr jeg meg ikke egentlig så mye om. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Grunnen til at systemet er laget som det er kan beskrives hvordan ting blir fremover: Nettbrett - PC - (telefon) - i ett. Poenget med Windows 8 er nettopp at man skal ha et system for alle enheter. . Isåfall er de tettere enn jeg trodde, dette er ikke noe som vil skje vesentlig på x86 før win8 forlengst har fått en arvtaker. - Det er ingenting du ikke kan gjøre i Windows 8 på PC, som du ikke kan gjøre i Windows 7, på en like enkel måte om du faktisk setter deg inn i hva du har foran deg. Jeg ønsker gjerne widgets like enkelt som i win 7. Åja, jeg glemte MS valgte å grøfte den muligheten i win7 også, så det skulle virke mindre kjipt å miste det til win8 AtW 1 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 nå er vel det meste et skritt i riktig retning dersom utgangspunktet er Vista. Dette med oppstartstid har alltid fascinert meg. Etter overklokkinga er gjort stopper jeg maskinene sånn ca 4 ganger i året, om det tar 10 min eller 3 sek bryr jeg meg ikke egentlig så mye om. Alle har vi vel forskjellige bruksmønstre, men jeg vil tro at de fleste slår av maskina før natta. Hvis man ikke gjør det vil jeg oppfordre til det, tenk på verdens energiforbruk og ressursene som skal til for å produsere strøm til alle pc ene som står på 24/7. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Isåfall er de tettere enn jeg trodde, dette er ikke noe som vil skje vesentlig på x86 før win8 forlengst har fått en arvtaker. Det skjer jo pent allerede, mange nettbrettPCer på vei. Surface 2, Samsung Ativ S(lansert), og masse annet fra andre produsenter. Fremtiden er bærbar, ikke stasjonær Jeg ønsker gjerne widgets like enkelt som i win 7. Åja, jeg glemte MS valgte å grøfte den muligheten i win7 også, så det skulle virke mindre kjipt å miste det til win8 AtW Lol, skal du syte over win 8 fordi du mistet widgets i windows 7? Det gir jævlig lite mening. BTW må vel du være blant 5 % av befolkningen som klager over at de i det hele tatt er borte..kanskje du skal begynne å klage over at det fysiske tastaturet på mobilen er borte også, siden vi først er i gang med å syte? Endret 5. desember 2012 av MrLG 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hvis man ikke gjør det vil jeg oppfordre til det, tenk på verdens energiforbruk og ressursene som skal til for å produsere strøm til alle pc ene som står på 24/7. Meh... Jeg bor i Norge. Stort sett kaldt, må ha oppvarming. Flere PC'er på = Mindre bruk av annen energi til oppvarming, ergo ingen påvirkning på strømforbruket. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Meh... Jeg bor i Norge. Stort sett kaldt, må ha oppvarming. Flere PC'er på = Mindre bruk av annen energi til oppvarming, ergo ingen påvirkning på strømforbruket. Er så enig i det, mine servere og PC'r står på 24/7 365.... de eneste gangene de blir slått av er når jeg skal bort over lengre perioder. Det er noe unaturlig med en PC som ikke er på ...syns nå jeg Snabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå