Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Hei! Jeg har fått smerter i visdomstanna, men tanna er ikke helt vokst ut, så det er vel tannkjøttet.Jeg lurer på om hva jeg kan gjøre for å få bort smerten? Noe jeg kan kjøpe på apoteket eller lignende? Hørte om noe som het corsodyl?Mvh Endret 3. mars 2019 av Gavekort Gjenopprettet innlegg Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det beste er nok å la tannlegen vurdere det, sånn at du er mer sikker på hva som er årsaken og får behandlet det riktig. Det er jo ikke noe i veien for å prøve Corsodyl hvis du mener det er betennelse. Middelet vil dempe bakterievekst og kan således hjelpe på, men jeg synes ikke det erstatter en tur til tannlegen. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Slutter meg til Vidors innlegg. En kan legge til at det noen ganger kan være nødvendig å fjerne noe av tannkjøttet for å forhindre smerter og infeksjoner Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Corsodyl skal vel bare brukes i sammsvar med tannlege? Ta deg en tur til tannlegen. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Mitt "gjetning": Akutt perikoronitt (pericoronitis acuta), som behandles med Apocillin 660 mg (ev. 1000 mg) 1+1+2 i 7-10 dager. Tannen er meget mulig retinert og det er fare for tilbakefall av infeksjonen, så tannen bør ekstraheres (les: trekkes) av tannlege, ev. av oralkirurg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Takker for svar. Har roet seg litt ned nå... Hadde denne smerten med den andre tanna også, men den ble bra etter noen dager. Men ikke like ille smerte som denne da... Venter litt til, og hvis det plutselig blir verre og verre, så tar jeg meg en tur til tannlegen Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Nellik fungerer. Tygg på ett par stykker i noen minutter og det bedøver faktisk ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg