Gå til innhold

Vurderer Fujifilm X100

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer også X100, mye pga. av at det, etter hva jeg har "lest", er et kamera en må "jobbe" med, slik som med de gamle gode rangefindere. "Itt'no som kjem tå seg sjøl, vil eg tru...!"

At det har skikkelig retro-design er også noe jeg tiltrekkes av... :love:

Holdt såvidt i et hos FV i sommer, og det gav en umiddelbar veldig så god følelse å ha i hendene... Må nok helt tilbake til den gromme Olympus 35 RD(http://blog.ericrose.com/?p=517) sist jeg følte noe lignende...., så X100 er nok det mest sjarmerende kamera jeg har sett på aldri så lenge.... Er nok bare et tidsspørsmål før den innlemmes i stallen.... :dribble:

Sitter på en Olympus 35 RC og en X100 sjæl, bare sånn for å strø enda mer salt i sårene. Bør nok bruke Olympusen litt mer enn jeg gjør, men... :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på en Olympus 35 RC og en X100 sjæl, bare sånn for å strø enda mer salt i sårene. Bør nok bruke Olympusen litt mer enn jeg gjør, men... :p

Salt?, sitter jo på hele rekken ;

Olympus 35 LE

Olympus 35 LC

Olympus 35 SP

Olympus 35 SPn

Olympus 35 SP Black

Olympus 35 RC

Olympus 35 RD

Olympus 35 DC

OLYMPUS 35 EC

OLYMPUS 35 EC 2

Olympus 35 EC (Black)

Olympus 35 ECR

Olympus 35 UC

Olympus 35 ED

så det må nok sterkere saker til...... :tease:

PS! og jeg synes det er "bærre lekkert" å holde liv i "drømmen" om X100.... :yes:

Lenke til kommentar

Et lite snapshot fra godstolen for å teste ISO ytelsen på X100. Må si jeg er imponert!

Bildet under er 6400 ISO!

Til å begynne med irriterte jeg meg over autofokusen i dårlig lys, men etter hvert så skjønte jeg hvordan man skulle få forbedret dette og nå synes jeg faktisk den fungerer optimalt. Ikke noe sportskamera med tanke på autofokus, men fult duganes og ikke så ille som jeg har sett mange nevne.

Kunsten er å bruke siste versjon av firmware (1.30). Da får man mulighet til å forminske fokuspunkt og jeg synes også autofokus i dårlig lys ble mer snappy. Det står også i manuelen at man skal bruke "makro"-funksjonen når man skal fokusere på ting nærmere enn 80cm. Gjør man dette så funker det som fjell.

Her er vertfall bildet tatt med ISO 6400:

post-30214-0-28534400-1354911907_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, det er et litt "sært" kamera, men etter at jeg nå har tuklet litt med det, så synes jeg det fungerer utmerket., også autofokus i dårlig lys.

ISO egenskapene har så langt imponert meg veldig og ISO6400 er fullt mulig og bruke uten atdet ser veldig ille ut.

Kameraet er utrolig solid bygget synes jeg ogjeg tror dette er det beste nr.2 kamera jeg har hatt så langt. (Selvom jeg har sagt det samme de andre gangene) :)

Lenke til kommentar

Kjøpte du helt nytt eller brukt?

Er selv på utkikk etter X100, men kjøper ikke for mer en 5000kr så da må det bli brukt, om det dukker opp en til den prisen;-)

Jeg kjøpte nytt, men superforsikring og den orginale skinnvesken til svimlende 1.500,-!

Kostet meg 10.200,- til sammen.

Skit au! :)

Skal ut å teste det litt i morgen og gjøre meg litt kjent med det sammens med Shirmah på FMV i Fredrikstad :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...