Shirmah Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg vurderer også X100, mye pga. av at det, etter hva jeg har "lest", er et kamera en må "jobbe" med, slik som med de gamle gode rangefindere. "Itt'no som kjem tå seg sjøl, vil eg tru...!" At det har skikkelig retro-design er også noe jeg tiltrekkes av... Holdt såvidt i et hos FV i sommer, og det gav en umiddelbar veldig så god følelse å ha i hendene... Må nok helt tilbake til den gromme Olympus 35 RD(http://blog.ericrose.com/?p=517) sist jeg følte noe lignende...., så X100 er nok det mest sjarmerende kamera jeg har sett på aldri så lenge.... Er nok bare et tidsspørsmål før den innlemmes i stallen.... Sitter på en Olympus 35 RC og en X100 sjæl, bare sånn for å strø enda mer salt i sårene. Bør nok bruke Olympusen litt mer enn jeg gjør, men... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Sitter på en Olympus 35 RC og en X100 sjæl, bare sånn for å strø enda mer salt i sårene. Bør nok bruke Olympusen litt mer enn jeg gjør, men... Salt?, sitter jo på hele rekken ; Olympus 35 LE Olympus 35 LC Olympus 35 SP Olympus 35 SPn Olympus 35 SP Black Olympus 35 RC Olympus 35 RD Olympus 35 DC OLYMPUS 35 EC OLYMPUS 35 EC 2 Olympus 35 EC (Black) Olympus 35 ECR Olympus 35 UC Olympus 35 ED så det må nok sterkere saker til...... PS! og jeg synes det er "bærre lekkert" å holde liv i "drømmen" om X100.... Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Daså. Da var det heller jeg som må åpne såra for salt. Æsj. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Men Olympus 35DC MK II har du ikke! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Men Olympus 35DC MK II har du ikke! 74-modellen du tenker på kanskje.... :nei2: Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Vet ikke hva jeg tenkte på jeg Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 BjerkneZ da, ser du selger din Sony RX100;-) En Sony fri jul for deg ser det ut til;-) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Vet ikke hva jeg tenkte på jeg "Hjernen er alene"...... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 BjerkneZ da, ser du selger din Sony RX100;-) En Sony fri jul for deg ser det ut til;-) Jepp, men Fuji X100 blir kjøpt og hentet i dag Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 "Hjernen er alene"...... Dumming Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Dumming Men det syntes hvis ikke julenissen !(årets første ventepå-julepakke kom idag gitt, og der var det en snerten liten E-PL5)....., får håpe neste pakke inneholder en sånn Fuji X-box(les:X-100) da... Endret 7. desember 2012 av smort1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Har man sett på makan da gitt 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Et lite snapshot fra godstolen for å teste ISO ytelsen på X100. Må si jeg er imponert! Bildet under er 6400 ISO! Til å begynne med irriterte jeg meg over autofokusen i dårlig lys, men etter hvert så skjønte jeg hvordan man skulle få forbedret dette og nå synes jeg faktisk den fungerer optimalt. Ikke noe sportskamera med tanke på autofokus, men fult duganes og ikke så ille som jeg har sett mange nevne. Kunsten er å bruke siste versjon av firmware (1.30). Da får man mulighet til å forminske fokuspunkt og jeg synes også autofokus i dårlig lys ble mer snappy. Det står også i manuelen at man skal bruke "makro"-funksjonen når man skal fokusere på ting nærmere enn 80cm. Gjør man dette så funker det som fjell. Her er vertfall bildet tatt med ISO 6400: Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Gratulere X100 har fristet lenge, men jeg fikk dårlig inntrykk av den etter jeg tuklet med kaians modell under Køben-treffet. Har hørt at den er blitt mye bedre med FW oppdateringene, men jeg ble aldri kvitt det dårlige første inntrykket. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Grattis! Håper du blir like fornøyd som meg, virkelig! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Ja, det er et litt "sært" kamera, men etter at jeg nå har tuklet litt med det, så synes jeg det fungerer utmerket., også autofokus i dårlig lys. ISO egenskapene har så langt imponert meg veldig og ISO6400 er fullt mulig og bruke uten atdet ser veldig ille ut. Kameraet er utrolig solid bygget synes jeg ogjeg tror dette er det beste nr.2 kamera jeg har hatt så langt. (Selvom jeg har sagt det samme de andre gangene) Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Kjøpte du helt nytt eller brukt? Er selv på utkikk etter X100, men kjøper ikke for mer en 5000kr så da må det bli brukt, om det dukker opp en til den prisen;-) Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Gratulerer X100 er et kjempemorsomt kamera. Jeg har vært aaaaaltfor dårlig til å ta bilder i det siste, men håper det ordner seg nå som det nærmer seg slutten på eksamensperioden. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Kjøpte du helt nytt eller brukt? Er selv på utkikk etter X100, men kjøper ikke for mer en 5000kr så da må det bli brukt, om det dukker opp en til den prisen;-) Jeg kjøpte nytt, men superforsikring og den orginale skinnvesken til svimlende 1.500,-! Kostet meg 10.200,- til sammen. Skit au! Skal ut å teste det litt i morgen og gjøre meg litt kjent med det sammens med Shirmah på FMV i Fredrikstad Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Ok, Orginalt tilbehør er svimlende dyrt... Gratulerer med nytt kamera i allefall. Det får du nok mye glede av;-) Opplever du bildekvaliteten mye bedre en Sony RX100 foresten?:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå