Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av ny bil

Makri

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann.

Jeg er som emnetittelen sier på utkikk etter en bruktbil, og har sett meg omtrent blind på markedet.

Derfor lurte jeg på om noen kunne hjulpet meg littegrann?

Det jeg ser etter er en bil som bør ha bagasjeplass, altså helst stasjonsvogn, foretrukket firhjulstrekk men ingen nødvendighet så lenge den klarer seg på vinterføre (har skrekken etter å ha kjørt ut en gang med en renault som ikke var helt god på vinterføre, så denne er viktig), greit med LITT hester så jeg slipper å være et strategisk geni for å gjennomføre en forbikjøring. Bortsett fra det... Jo, budsjettet er alt opptil en 100-120.000 tenker jeg. Jeg er snart 20 år, men vil helst ikke at noen gir meg en anbefaling basert på at: Denne er råfet med sjukt anlegg og en trillion kilowatt effekt på sub. Jeg jobber til daglig på HiFi-Klubben og er vant med forholdsvis god lyd, så det blir en annen sak jeg tar senere, for der skal det prøves mye og settes sammen. Kjøreegenskaper og verdi for pengene er viktigst.

De jeg har sett på så langt:

Honda CR-V

Subaru Forester

Skoda Octavia

Audi A6 og A4

BMW 3-serie

Volkswagen Passat

Subaru Legacy

Land Rover Freelander

En siste ting, jeg ferdes en del ned i parkeringshus, og parkeringsevnene er der. Men noe i størrelse Jeep Humongous er ikke helt optimalt, da jeg ikke kan parkere bilen hvis det rett og slett ikke er plass til den ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de du nevner, er vel Skoda og Subaru de mest snusfornuftige bilene mtp kvalitet mot pris osv. Men er du sikker på at du trenger stasjonsvogn? Om du dropper stasjonsvogns"kravet", har du mer å velge mellom siden de ligger en 20K høyere enn sedanutgavene.

Se på Volvo V50, der får du nå mye bil for pengene siden mange Volvo eiere nå ønsker seg en V60/V40 og vil kvitte seg med V50`en. Med 1.6 D(rive), får du en veldig ok bil.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38682899

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38255849

Freelander bør du styre unna, med mindre du har mye penger til overs til service etc.

Bare google den bilen litt, så skjønner du hva jeg mener.

Det samme gjelder Audi A4 allroad av den billige sorten. Marerittbiler.

Lenke til kommentar

Jeg selv eier en passat 1.9tdi 4motion fra 2004 (ekte 4x4, permanent). Kurrant bil, men såklart dønn kjedelig og veldig typisk. Den har helt OK motor med 130hk. Kan anbefale en slik, jeg.

Kjøp isåfall highline-utgaven, så får du med litt utstyr og litt "penere look", om man kan kalle det det. Mer salgbart blir det også med litt utstyr. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Honda CR-V er en av de bilene jeg har måtte hjulpet i gang en kald vintersmorgen flest ganger i mitt liv. Ville ha strøket den og av lista.

Jeg personlig ville nok valgt 3-serien i dette tilfelle, men både skoda, audo og vw som du lister opp er jo temmelig sikre valg.

Lenke til kommentar

Freelander med Rover K-serie 1,8 bensinmotor bør man styre unna.

Freelander med BMW sin 2,0 turbodieselmotor er derimot et driftsikkert alternativ som også er billig pga. det frynsete ryktet Freelander har fått pga. bensinmotoren.

Dersom ikke TS allerede har kjøpt seg bil bør han også vurdere Toyota RAV4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...