_tHokA_ Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Kjedelig feil på bilen nå. Låsen på fører og passasjerdøra har fryst (tror jeg). Bruker jeg fjernstyrte sentrallåsen så låser bakdørene seg opp, men dør pinnen på dørene forran går bare 1-2mm opp, før de sprettter ned igjen. Tar jeg tak i håndtaket på innsiden så bruker døra å låse seg opp om den er låst. Dør pinnen går opp da jeg prøver å åpne døra, men spretter ned igjen like ført da jeg slipper dørhåndtaket. Men om jeg går inn bak, og kryper fremover. Tar meg en lang kjøretur med varmen på fult en god stund så åpner døra seg / låsen virker. Bil: Audi A6 C5 Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Låsolje hjelper kanskje. Husk at det er forskjell på låsolje og låsespray. Sprayen er en type sprit som tiner en frossen lås. Det er en nødløsning, for den løser også opp oljen. Bruk låsolje. Den smører og forebygger. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg har prøvd låsolje på utsiden i nøkkel hullet. Nøkkelen går lett der og jeg får låst opp døra, men låsen henger liksom.. Selv om låse pinnen på innsiden går opp, så går den like fort ned da jeg slipper nøkkelen.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg kjenner ikke til hvordan de greiene fungerer. Men kanskje du bør ta av dørtrekket og smøre låsemekanismen. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 ja, tanken har vært der. Får ta av dørtrekket og smøre det meste jeg ser der vel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå