torb Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Har ASUS hovedkort P8Z777-V. Systemet ligger på en Kingston SSD. I en tid har jeg hatt problem med å få boote Windows etter å ha vært strømløs, men den har humpa seg opp ved å prøve flere ganger.. I dag - etter å ha vært strømløs i 5 minutter, er det komplett stopp. Maskinen var slått av på ordinær måte da strømen gikk. Følgende skjedde: Fikk ikke starte Windows. Prøvde å reparere oppstartproblemer med CD-en. Funka ikke. Prøvde å reinstallere Windows. Fikk et valg om jeg ville installere på SSD-en eller på en harddisk som tidligere system har ligget på. Men fikk en melding av typen "Finner ikke en enhet å installere på" Prøvde å formatere SSD-en. Funka ikke. I øyeblikket funker ingenting. Meldinga på svart skjerm er Bootmgr mangler. Jeg får kontakt med BIOS. På hovedkortet lyser det rødt AE. Må jeg prøve å installere BIOS på nytt, eller er Bootmanager en innstilling? Helst vil jeg selvfølgelig unngå en Windows-installasjon. Hovedproblemet er vel at det ikke synes å være en forbindelse med SSD-en? Her gode råd dyre, før jeg flyr i veggen. Er nok i ytterkant av min datakompetanse også nå. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 SSD-en høres død ut. Monter den i en annen pc? Se om den lever. Lenke til kommentar
torb Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Men jeg kommer jo ikke lenger med harddisken som sitter i. Får ikke installere på den, eller formatert for den saks skyld. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Da er den nok død. Du hav vel byttet sata-kabel og port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå