ZevenZ Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hei, moren min har skiftet IP så mange gånger på ruteren og vi finner ikke ut hva vi har lengere, vi har restartet ruteren å da skal den gå tilbake til orginal nummeret men det funker ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg må inn der for å gjøre slik at jeg får open i stede for strict. Har gjort det før, men siden hun restartet den har den gått tilbake til strict... kan noen hjelpe meg med hvordan jeg finner den igjen?? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Åpne CMD, skriv inn ipconfig og trykk enter. Ipadressen til default gateway vil nok være routeren Endret 4. desember 2012 av Chris93 Lenke til kommentar
ZevenZ Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Hei, fant ut dette like etter jeg hadde skrevet tråden :S Men lurer også på hvor jeg kan finde passorde mitt. Jeg så i bruksandvisningen å det skulle vært admin, men det funket ikke, vet du hvor jeg kan finde det eller eventuelt skifte det`? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Da er det nok endret. Enten så må det huskes eller så må du resette routeren. Lenke til kommentar
ZevenZ Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Da er det nok endret. Enten så må det huskes eller så må du resette routeren. vi har nettopp restartet den men vi kommer ikke inn likevell, vet ikke hva som er problemet. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 vi har nettopp restartet den men vi kommer ikke inn likevell, vet ikke hva som er problemet. Restarte og resette er ikke det samme Lenke til kommentar
ZevenZ Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Haha, jeg vet det er det samme. Sa bare feil... Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Du vet det er det samme, men du skrev feil? Du skriver vel feil nå også da? Du påstår at du har resatt(restartet med dine ord) routeren, men ingenting har endret seg. Dette skal resette seg dersom det gjøres riktig. Routeren vil da tilbakestilles til fabrikkinstillinger. Jeg vil derfor påstå at du ikke har gjort det riktig. Derfor vil jeg at du forteller nøyaktig, steg for steg hva du gjorde når du resatte routeren. Lenke til kommentar
ZevenZ Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 nette fikk nytt navn og vi fikk nytt passord til nette, så prøvde jeg å logge på ruteren men den tenkte bare,skjermen ble hvit. Så kom jeg tilbake til der jeg skulle skrive inn passorde, før sto det feil passord og dette var i går etter jeg hadde resat den. Vanskelig å forklare Lenke til kommentar
ZevenZ Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Du vet det er det samme, men du skrev feil? Du skriver vel feil nå også da? Du påstår at du har resatt(restartet med dine ord) routeren, men ingenting har endret seg. Dette skal resette seg dersom det gjøres riktig. Routeren vil da tilbakestilles til fabrikkinstillinger. Jeg vil derfor påstå at du ikke har gjort det riktig. Derfor vil jeg at du forteller nøyaktig, steg for steg hva du gjorde når du resatte routeren. steg for steg, jeg satte bare inn en binders i hullet bak og holdte så lenge som det sti i bruksanvisningen Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Da har du gjort det riktig, men standard passordet ikke det manualen sier det er? Hvilken router er dette, har den blitt utdelt av nettleverandør? Lenke til kommentar
ZevenZ Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Da har du gjort det riktig, men standard passordet ikke det manualen sier det er? Hvilken router er dette, har den blitt utdelt av nettleverandør? Mener du at passorde ikke er det som står i manualene? Det er en TP-Link og er ikke levert fra leverandør Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Tja, sier den at det er feil passord så er det feil passord. Standard bruker navn og passord skal jo være admin admin på de fleste TP-lin routere. Lenke til kommentar
ZevenZ Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Tja, sier den at det er feil passord så er det feil passord. Standard bruker navn og passord skal jo være admin admin på de fleste TP-lin routere. får bare beskjed om at passorde blir sent i klartekst, hva betyr det? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det betyr at passordet blir sendt i klartekst mellom deg og routeren, som vil si at dersom noen lytter på overføringen vil de kunne se passordet. Det er ikke noe særlig å bry seg som på lokalnett slik som dette. Hvis det plager deg så er det sikker mulig å endre det slik at det sendes kryptert. Lenke til kommentar
ZevenZ Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Nei, men kommer ikke inn og jeg vet ikke hvorfor`? Vet ikke hva som mangler... Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Brukernavnet skal jo være admin, passordet skal være det samme. Det er i alle fal det jeg fant ut om de fleste TP-link routere, det er også det du fant i manualen. Jeg kan dessverre ikke ta høyde for en modell som er unntatt fra regelen siden du ikke oppgav det, jeg kan heller ikke ta høyde for skrivefeil på din side med mindre du er helt spesifikk på hva du gjør og hva du ser når du prøver å logge på. Lenke til kommentar
ZevenZ Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 det står bare tjener å der står ip, så står det beskjed - speed touch, det er navne på den tror jeg.å er det bare brukernavn og passord. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Speedtouch? Men du skrev jo TP link? Det er jo to forskjellige merker. Altså, det er greit å faktisk vite at routeren du prøver å koble deg til er den modellen/merket som du tror den er. Av det jeg finner ser ikke det ut som om Speedtouch har en definitiv standard på brukernavn og passord. Og beskrivelsen din vil jeg ikke kalle helt spesifikk i det hele tatt. Du må oppgi modellnummer. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvis det er telenor router så kan passordet være samme som passordet til online brukeren abonnementet står på. Så godt som alle routere har en resett knapp bak. Må finne noe lite for å klare å trykke på knappen. Da vil alt bli satt til fabrikkinnstillinger. Men forsøk først og fremst å spore opp passordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå