Gå til innhold

Gaming pc 10000

Anbefalte innlegg

Hei!

En venn av meg skal ha seg en ny stasjonær gaming pc. Budsjettet er på maks 10000kr, og det er inkludert skjerm, mus og tastatur.

Den skal brukes for det meste til spill som Minecraft, Call of duty, battlefield 3, og liknende.

SSD er egentlig ikke nødvendig for lenger loading tid gjør ikke så mye, og den skal ikke settes sammen selv.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får som regel større valgfrihet når du bygger selv, så hvis muligheten er der vil jeg absolutt anbefale det.

Uansett, sørg for et Intel-basert oppsett med et forholdsvis kraftig skjermkort. AMD HD7850, Nvidia GTX660ti eller noe i den gata der. BF3 krever en del av både skjermkort og CPU. Intel anbefales rett og slett fordi de er betydelig bedre enn AMD på prosessorfronten for tiden, ihvertfall i sådan sammenheng.

Dette er en fin ferdigmaskin som gir deg ganske mye for pengene. Den vil takle det aller meste av spill uten nevneverdige problemer. Aberet er at den ikke er spesielt oppgraderingsvennlig i tillegg til at den ikke kan overklokkes, ihvertfall ikke av betydning.

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar

Joa, enig i det, men det man ikke vet har man heller ikke vondt av å ikke vite... eller noe sånt :p Det er mao. først når man har hatt SSD en stund man merker forskjellen hvis den plutselig skulle fordufte. En normal HDD er ikke så innmari treg heller. Bortsett fra oppstart og litt flere tenkelyder tviler jeg på at det vil merkes stort ved normal bruk. Jeg kjørte av forskjellige årsaker dualboot en periode med Win7 på harddisken min og noen plagsom forskjell kan jeg ikke påstå det var. Å smette inn en SSD på et senere tidspunkt er dessuten uhyre enkelt.

Lenke til kommentar

Joa, enig i det, men det man ikke vet har man heller ikke vondt av å ikke vite... eller noe sånt :p Det er mao. først når man har hatt SSD en stund man merker forskjellen hvis den plutselig skulle fordufte. En normal HDD er ikke så innmari treg heller. Bortsett fra oppstart og litt flere tenkelyder tviler jeg på at det vil merkes stort ved normal bruk. Jeg kjørte av forskjellige årsaker dualboot en periode med Win7 på harddisken min og noen plagsom forskjell kan jeg ikke påstå det var. Å smette inn en SSD på et senere tidspunkt er dessuten uhyre enkelt.

Dualboot? Ikke double-post du mener altså?

Er i tilfelle det jeg har slitt hele tiden med. Virker som hovedkortet bare er sånn.

Skulle komme en biosoppd. som fikset det. Samt mulighet for å fikse det selv i bios.

Men virker som det ikke er mulig med mitt..

Lenke til kommentar

Dual/multiboot med to eller flere OS ja.

Hvilket hovedkort er det snakk om? Det er vel en del Asus-kort som har dette "problemet", men det er i verste fall kun irriterende og ikke skadelig. Selv plages jeg med at hvilemodus ikke fungerer på mitt P8P67-Deluxe. Etter snart to år har jeg fremdeles ikke funnet noen varig løsning. Må vel skaffe et nytt kort etterhvert.

Lenke til kommentar

Det nærmeste du kommer er vel Komplett i20. Den koster forsåvidt mer enn Thor-maskinen. (500,- dyrere)

Disse maskinene kommer forsåvidt med veldig billige hovedkort som har en del begrensninger. Men med mindre du skal overklokke og/eller har store krav, så funker de ok. Om du har 10k å bruke, så ville jeg lagt litt mer i maskinen, forsåvidt.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...