Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med ustabilt trådløst nett og kabel ikke ses av PC

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer på begge fronter her ved min nybygde PC. Det er to problemer jeg trenger hjelp med, og jeg hadde vært veldig takknemlig ved raske svar.

Nr1: Det har seg slik at jeg koblet til et trådløst nettverkskort av typen; D-Link DWA-525, som jeg var klar over ikke var et spesielt bra kort. Men jeg tenkte at det skulle holde ettersom jeg bare er ca 5 meter unna Altibox modem/routeren, og at det bare er 2 tynne trevegger imellom. Men her får jeg bare 2 streker og varierende hastigheter. Så det jeg lurer på da er, noen muligheter for å forbedre signalet jeg får? Annet en å kjøpe en router til altiboxen eller nytt nettverkskort?

Nr2: SIden jeg får dårlige hastigheter, så tenkte jeg å koble dataen opp med kabel for å få unna gjort noen nedlastinger i oppstartsfasen fort. Men lyset bak ved porten lyser ikke og jeg har ikke mulighet til å enable nett med kabel inne på kontrollpanelet (ser bare den trådløse kobling her). Ledningen dukker da altså ikke opp, har prøvd med 2 forskjellige ledninger også. Noen ideer på hvordan jeg kan få ordnet opp i dette?

Edit: Har et Gigabyte GA-H77-D3H hovedkort.

MvH: Bjarte

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan svare deg på nummer 2.

Du mangler driver til ethernet controller som er nettverkskortet ditt. Driveren vil du finne på hovedkortet sin side hos gigabyte. Ser også at du mangler flere drivere du sikkert vil finne der.

Ville lasted ned og instalert det under lan og chipset.

http://www.gigabyte.no/products/page/mb/ga-h77-d3hrev_10/download/

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Ang. Nr så er det kanskje mulig å teste om du får bedre signal ved å vri på PC eller flytte den. Mottakerforholdene dine er uansett horribelt lave, så jeg finner det heller tvilsomt at det vil hjelpe. Jeg anbefaler deg også å installere driverne til de andre enhetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...