Jegerisak Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hei. Skal kjøpe Maximus V gene HK. Problemet er at jeg skal ha et nettverkskort for hovedkortet, men inngangene er 1 x PCIe 2.0 x4 og 1 x PCIe Mini Card, utenom 2 x PCIe 3.0 x16. Jeg må ha trådløst nettverk, men har ikke så lyst på å gå for en USB-liknende sak for denne jobben. Når jeg leter på nettverkskort hos komplett finner jeg kun ett nettverkskort for PCIe express x4 til en verdi av 2.439,- Bør jeg kanskje se etter et annet hovedkort? Takker for svar! Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Du kan fint plassere PCIe 1X i andre PCIe spor. PCIe-nettverkskort er det ikke så mange av, derfor er det gjerne en fordel med hovedkort med PCI-spor hvis du liker å ha et større utvalg. Selv synes jeg det ikke er noe vits i å lete etter et HK med PCI spor med mindre man har diverse PCI-kort man ikke vil kaste bort. Dette er etter hva jeg kan se det eneste trådløse PCIe-kortet Komplett fører. edit: Ble litt lurt av linkingen til et ethernet kort Endret 4. desember 2012 av Chris93 Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Da har jeg et spørsmål. Hva gjør folk for å få WIFI hvis de kjøper et slikt HK? Ønsker å ha mine x16 spor hovedsakelig fri for grafikkort. Så kjøper man USB wifi da? Så det var mulig med mini wifi card i dette HK. Men finner nada produkter hos våre kjente internettleverandører. Tenker jeg får hovedsakelig bruke den andre x16 sporet til nettverkskortet foreløpig, har ikke lyst til å bruke for mye penger på noe slikt. Men interessant å vite hva folk egentlig gjør med WIFI på slik HK. Går det f.eks. an å kjøpe en trådløs ruter og koble den gjennom en ethernet til HK? Er åpen for alle forslag! Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hvorfor ikke en usb sak? Jeg bruker det og fungerer som juling det. Og billig er det og. Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Hvis det er stabilt så er det absolutt en mulighet. Kan du linke ditt produkt? Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Kan jeg putte PCI dlink nettverkskort i PCI express x16 ? Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 http://www.clasohlson.com/no/Netgear-N300-tr%C3%A5dl%C3%B8st-nettverkskort-USB/Pr384686000 Denne har jeg, stabil og god. Har 50ms 1 etg opp fra modem i spill. Nedlasting går rund 2mb/s på torrents. Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Imponerende! Skal kjøpe meg en slik, veldig mye enklere å forholde seg til. Er viktig at USBen er stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå