Gå til innhold

Hovedkort + nettverkskort = Problem

Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe Maximus V gene HK. Problemet er at jeg skal ha et nettverkskort for hovedkortet, men inngangene er 1 x PCIe 2.0 x4 og

1 x PCIe Mini Card, utenom 2 x PCIe 3.0 x16.

Jeg må ha trådløst nettverk, men har ikke så lyst på å gå for en USB-liknende sak for denne jobben. Når jeg leter på nettverkskort hos komplett finner jeg kun ett nettverkskort for PCIe express x4 til en verdi av 2.439,-

Bør jeg kanskje se etter et annet hovedkort?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint plassere PCIe 1X i andre PCIe spor. PCIe-nettverkskort er det ikke så mange av, derfor er det gjerne en fordel med hovedkort med PCI-spor hvis du liker å ha et større utvalg.

Selv synes jeg det ikke er noe vits i å lete etter et HK med PCI spor med mindre man har diverse PCI-kort man ikke vil kaste bort.

Dette er etter hva jeg kan se det eneste trådløse PCIe-kortet Komplett fører.

edit: Ble litt lurt av linkingen til et ethernet kort

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Da har jeg et spørsmål. Hva gjør folk for å få WIFI hvis de kjøper et slikt HK? Ønsker å ha mine x16 spor hovedsakelig fri for grafikkort. Så kjøper man USB wifi da? Så det var mulig med mini wifi card i dette HK. Men finner nada produkter hos våre kjente internettleverandører. Tenker jeg får hovedsakelig bruke den andre x16 sporet til nettverkskortet foreløpig, har ikke lyst til å bruke for mye penger på noe slikt. Men interessant å vite hva folk egentlig gjør med WIFI på slik HK.

Går det f.eks. an å kjøpe en trådløs ruter og koble den gjennom en ethernet til HK? Er åpen for alle forslag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...