Gå til innhold

Holder dt770 fortsatt koken?


Anbefalte innlegg

Neida alle headphones har problemer desverre, er kun få få få som ikke har noen klager.

Kommer helt anpå hva slags lydbilde man liker. Mr oOF her sir han liker et jevnt lydbilde med DT770, men DT770 er ikke jevn. Nøytralt er oftest kjedelig for de fleste, De legger ingenting til sangen. sangen er som sangen er. De headphonene som er mest kjøpt og brukt er ikke nøytrale og blir aldri nevnt.

 

Vil anbefale headphones som du kan bruke hvor du vil til samme pris, så du ikke trenger å kjøpe flere headphones fordi den er for stor til bærbar bruk, men om du ikke bryr deg om hvordan den ser ut så velg den du liker.

 

DT770 vs M50: Kurven er nesten lik men driverene er forskjellige så de høres helt sikkert forskjellig ut.

 

Bruker du mest headphones hjemme og ikke bryr deg om design så ta DT770 ingenting slår de deilige velur puten

 

Vil du bruke de til mye forskjellig og er opptatt av looks så ta ATH-M50.

Kan jeg gå tur f.eks. med dt770? Tåler de litt vann, så hvis det yrer ute, blir de ikke defekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener de er for stor til at det er praktisk å ha de med seg på tur, men om størrelsen ikke er et problem for deg så skulle det gå fint.

 

De tåler nok mer vann en mange andre, men du kan ikke stole på at de ikke skal ta skade. Selv er jeg ikke særlig forsiktig med hodetelefonene mine (eller andre ting, for den saks skyld), jeg mener de skal brukes, og jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bruke de i litt yr, men vær klar over at det er en risiko der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener de er for stor til at det er praktisk å ha de med seg på tur, men om størrelsen ikke er et problem for deg så skulle det gå fint.

 

De tåler nok mer vann en mange andre, men du kan ikke stole på at de ikke skal ta skade. Selv er jeg ikke særlig forsiktig med hodetelefonene mine (eller andre ting, for den saks skyld), jeg mener de skal brukes, og jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bruke de i litt yr, men vær klar over at det er en risiko der.

Hva er problemet at de er store når jeg har de på hodet? Kan de falle av? (Har aldri hatt så store klokker, bare dårlige skullcandys som uprock og lowrider :\)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden de er relativt store og tunge (finnes mange som er mye værre) vil de lettere falle av om hodet ditt er i bevegelse, f. eks om du sykler. Selv bruker jeg DT770 80ohm hjemme og Sony MDR-V6 når jeg er ute.

 

Og ikke bli skremt; de er ikke veldig tunge for den størrelse, men selvsagt noe annet enn noe puslete greier. Det går helt fint å bruke de i timesvis, og de er også gode til film.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden de er relativt store og tunge (finnes mange som er mye værre) vil de lettere falle av om hodet ditt er i bevegelse, f. eks om du sykler. Selv bruker jeg DT770 80ohm hjemme og Sony MDR-V6 når jeg er ute.

 

Og ikke bli skremt; de er ikke veldig tunge for den størrelse, men selvsagt noe annet enn noe puslete greier. Det går helt fint å bruke de i timesvis, og de er også gode til film.

Har Klipsch F1, er de bedre enn de når jeg ser på TV/Film/Gaming? (Til gaming bruker jeg en JVC Boomblaster, sadly.. :( )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Klipsch F1, er de bedre enn de når jeg ser på TV/Film/Gaming? (Til gaming bruker jeg en JVC Boomblaster, sadly.. :( )

Nå sammenligner du epler og pærer, men jeg syns i alle fall selv at det er bedre med høyttalere for film, hvertfall om det er en film som inneholder noe action. Så til dette bruker jeg Dali Concept 1 + XTZ 10.16 sub. Har sett endel film med DT770, og selv om de er gode er det ikke det samme som høyttalere.

 

Forresten får man FiiO amp/dacs fra USA til halvparten av prisen i Norge. Ebay/Amazon.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå sammenligner du epler og pærer, men jeg syns i alle fall selv at det er bedre med høyttalere for film, hvertfall om det er en film som inneholder noe action. Så til dette bruker jeg Dali Concept 1 + XTZ 10.16 sub. Har sett endel film med DT770, og selv om de er gode er det ikke det samme som høyttalere.

 

Forresten får man FiiO amp/dacs fra USA til halvparten av prisen i Norge. Ebay/Amazon.

Hmh :) Vil jeg endelig merke mer forskjell på FLAC og mp3 320 mer med dt770, enn med Skullcandy Uprock? (Merker jo litt forskjell, lastet endelig 1,4GB med flacfiler, og det er ett album!!)

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg også liker høyttalere bedre, men om en sammenligner hodetelefoner og høyttalere til samme pris sliter høyttalerne med å holde følge. Hodetelefoner har et trangere lydbilde, og mangler den fysiske delen av bassen. Til gjengjeld er de gjerne mer detaljert.

 

Når man har dame og unge er det å kunne få stuen og tv'en for seg selv lenge nok til at en får sett en hel film en sjelden luksus. Derfor sverger jeg gjerne til hodetelefoner...lukkede.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg også liker høyttalere bedre, men om en sammenligner hodetelefoner og høyttalere til samme pris sliter høyttalerne med å holde følge. Hodetelefoner har et trangere lydbilde, og mangler den fysiske delen av bassen. Til gjengjeld er de gjerne mer detaljert.

 

Når man har dame og unge er det å kunne få stuen og tv'en for seg selv lenge nok til at en får sett en hel film en sjelden luksus. Derfor sverger jeg gjerne til hodetelefoner...lukkede.

Hva betyr "isolasjon 18db"? Når jeg testet hodetelefonene, kunne jeg bare høre musikken, syk bra demping!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke slik det fungerer. Lyden utenfra vil være dempet med (opp til) 18 dB uavhengig av hva du spiller. Det at lyden du spiller i hodetelefonen overdøver lyden utenfra, er en annen ting.

 

Dessuten er desibelskalaen logaritmisk, og man kan ikke bare legge sammen og trekke fra desibel etter eget forgodtbefinnende når man skal finne summen av lydtrykk. Man må gå via linjære uttrykk, og man må samtidig se på faseforholdet mellom lydtrykkene.

 

Formelen for å summere ikke-faserelaterte lydtrykk i desibel:

 

SPL-Addition01.gif

 

Her har du en lydtrykkskalkulator som gjør det for deg (summerer lydtrykk som ikke er i fase): http://www.sengpiela...culator-spl.htm

 

 

Har du et lydtrykk på 80 dB i hodetelefonene, og det finnes et eksternt lydtrykk på 70 dB som dempes 18 dB (da altså til et opplevd lydtrykk på 52 dB på innsiden av hodetelefonene) gjennom hodetelefonene, vil det totale lydtrykket på innsiden av hodetelefonene således bli 80.006 dB. Altså vil den eksterne lyden i akkurat dette tilfellet påvirke det totale lydtrykket veldig lite, og således ikke hørbart påvirke lyden på innsiden av hodetelefonene. Skrur du lyttenivået gradvis lavere, vil dog den ytre lyden kunne høres mer og mer.

Endret av Distressor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmh :) Vil jeg endelig merke mer forskjell på FLAC og mp3 320 mer med dt770, enn med Skullcandy Uprock? (Merker jo litt forskjell, lastet endelig 1,4GB med flacfiler, og det er ett album!!)

Dette er ganske omdiskutert, men sannsynligvis, hvertfall med en grei DAC. Jeg har ikke hørt Uprock, men det jeg har hørt av Skullcandy har vært virkelig grusomt.

 

Jeg også liker høyttalere bedre, men om en sammenligner hodetelefoner og høyttalere til samme pris sliter høyttalerne med å holde følge. Hodetelefoner har et trangere lydbilde, og mangler den fysiske delen av bassen. Til gjengjeld er de gjerne mer detaljert.

Godt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ganske omdiskutert, men sannsynligvis, hvertfall med en grei DAC. Jeg har ikke hørt Uprock, men det jeg har hørt av Skullcandy har vært virkelig grusomt.

 

 

Godt poeng.

Jeg får vondt i ørene etter kort tid med skullcandy, på lav lydstyrke (Veldig lav, ca 6-12 på Windows skalaen), vil jeg få det av dt770 også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv DT770 Pro, og jeg synes de er veldig behagelige å lytte til og å ha på hodet. De er langt fra nøytrale som også har blitt påpekt her, deriblant har de en markant demping rundt 4 KHz - noe som kan bidra til å redusere lyttetretthet (på bekostning av realisme), da området fra 2-5KHz er det frekvensområdet hvor øret er mest følsomt, i henhold til fletcher-munson-kurvene over ørets frekvensrespons:

 

400px-Lindos4.svg.png

 

Personlig er jeg ikke fan av trendy fabrikanter som Skullcandy (for et latterlig navn) og Beats (makan til hype og gimmickrytteri har jeg sjelden sett). Jeg holder meg til de gode gamle velkjente produsentene av høykvalitetslydutstyr som Sennheiser, Shure, Beyerdynamic, AKG osv. Sikkert fordommer, men for meg føles det noenlunde trygt og godt.

Endret av Distressor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jeg ikke tenke meg. Beyerdynamics er kjent for sine komfortable puter, og det er ganske mange som kjøper disse for andre hodetelefoner. Selv bruker jeg DT250 sine pads (EDT250) på Sony MDR-V6, modded - standard.

 

Om du derimot er veldig sensitiv for lyd så vil jo ikke det endre noe, men komfortable å ha på, og høre på, det er de.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...